Εκσυγχρονισμός των Ταιβανέζικων F-16 A/B με ελληνκό ενδιαφέρον

Ταιβανέζικα F-16 on Standby στη Hualien

Η κυβέρνηση της Ταιβάν αποφάσισε να εξετάσει την πρόταση εκσυγχρονισμού του στόλου των 145 αεροσκαφών F16 A/B μετά την μη αποδεύσμεση της πώλησης 66 νέων μαχητικών F-16 Viper το σεπτέμβριο του περασμένου έτους μετά από σφορδρή αντίδραση της Κίνας.

Το συνολικό κόστος του εκσυγχρονισμού εκτιμάται γύρω στα 3.8 δις $ όσα ακριβώς είναι και τα χρήματα των κονδυλίων που ενέκρινε η πλευρά της Taipei. Ο εκσυγρχονισμός των αεροσκαφών περιλαμβάνει πλήρη εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών, glass cockpit, αναβάθμιση του συστήματος  αυτοπροστασίας ALQ-184(V)7 της Raytheon και υιοθέτηση ικανότητας DRFM (υποκλοπή-εκπομπή όμοιων σημάτων ραντάρ με του εχθρικού αεροσκάφους για παραπλάνηση και παρεμβολή των εχθρικών ρανταρ), κιτ αναβάθμισης των κινητήρων F100-PW-220 στο επίπεδο PW-220E standard, ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης ΑΕSA είτε το RACR της  Raytheon είτε το SABR της Northop Grumman . Επιπλέον περιλαμβάνονται και καινούρια όπλα όπως ο πυραυλος HOBS all-aspect AIM-9X καθώς και φορείς BRU-57/A Smart Twin Store Carrier που διπλασιάζουν τη μεταφορική ικανότητα του αεροσκάφους σε αριθμό πυραύλων.

Ελληνικό Ενδιαφέρον 

Το ενδιαφέρον για την ελληνικη περίπτωση είναι ότι το κόστος των radar AESA που προσφέρεται κυμαίνεται στα 600 εκ $ ή 500 εκ Ευρώ γύρω στα 3 εκ Ε ανά ραντάρ. Δεδομένου της μεγάλης επιχειρησιακής αξίας της τεχνολογίας ΑΕSΑ αλλά και της αρκετά μειωμένης συντήρησης (20% με βάση τη Northop Grumman που σημαίνει ότι σε βάθος χρόνου θα αναπληρωθούν τα χρήματα για την αγορά) η μελλοντική αναβάθμιση των ελληνικών F-16 με την προσθήκη ραντάρ AESA και ζευξης λινκ 16 (ώστε να διαμοιράζονται τις πληροφορίες και να έχουν μια κοινή τακτική κατάσταση) καθίσταται ελκυστική. Οι ανώτερες ικανότητες των Radar AESA τόσο σε εμβέλεια όσο και κατα τη διάρκεια ελιγμών στη φάση BVR εμπλοκών αυξάνουν θεαματικά τις πιθανότητες επιβίωσης των αεροσκαφών αντίστοιχα με την επανάσταση που έφεραν οι κάσκες JHMCS σε συνδυασμό με τα βλήματα all-aspect. Το πιθανότερο σενάριο είναι η ελληνική πλευρά να μη παραλάβει κάποιο νέο μαχητικό αεροκάφος μέχρι το 2020 και έτσι ο υπάρχων στόλος των ελληνικών F-16 να υποστεί μια αναβάθμιση. Με ένα κονδύλι της τάξης του 1 δις Ε (Εγκατάση ΑΕSA radar στα F16 block  50 ,52+,52+ Adv συνολικά 125 αεροσκάφη ) διαμοιραζόμενο σε 7 χρόνια θα αυξανε το υπάρχον ποιοτικό πλεονέκτημα .H εγκατάσταση ΑΕSA radar στα 125 F-16 θα στοιχίσει 375 εκ Ε που σε συνδυασμό με μια παλαιότερη πρόταση της lockeed martin στην ΠΑ για μερικό εκσυγρονισμό με ελάχιστο κόστος τα 600εκ Ε .Εξάλλου μέχρι την έλευση των πρώτων τουρκικών στελθ F-35 (2016-17 και μετα) δεν απαιτείται η εισαγωγή νέου τύπου Μαχητικού αεροσκάφους. Ολα αυτά βέβαια δεδομένου ότι θα έχει ανακάμψει η ελληνική οικονομία.

 

 

 

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s