Το JSF θα γίνεται ολοένα και πιο STEALTH με την πάροδο του χρόνου

Το πρόγραμμα F-35 JSF ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα και κοστοβόρα project της USAF συνεχίζει να προκαλεί ερωτήματα στην αμερικανική επιτροπή του Πενταγώνου  για τις επιδόσεις του,το κόστος του και τους χρόνους παράδοσεις. Προσπαθώντας να δώσει απαντήσεις ο αντιπρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin κύριος O’Brian έδωσε μια συνέντευξη στο περιοδικό Αirforce Μagazine στην οποία αναφέρει ότι το F-35 καλύπτει πλήρως τις κύριες τεχνικές προδιαγραφές . Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της συνέντευξής του όμως αναφέρει ότι τα υλικά RAM (Radar absorbing material ) με τα οποία είναι κατασκευασμένη η άτρακτος του αεροσκάφους με την πάροδο του χρόνου μειώνουν ακόμη περισσότερο την διατομή ραντάρ(!!!!) σε αντίθεση με τα υλικά RAM προηγούμενης γενιάς(F-22,F117,B-2) τα οποία με την πάροδο του χρόνου εξασθενούσαν και χρειαζόντουσαν επαναβαφή και κοστοβόρα συντήρηση σε εξειδικευμένα κέντρα. Τονισε ιδιαίτερα τη χρησιμότητα του data fusion και των εξελιγμένων ραντάρ και αισθητήρων που διαθέτει.

Ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin είναι πρώην πιλότος του αμερικανικού ναυτικού έχοντας καταγράψει στο ενεργητικό του αρκετές ώρες σε F-18 Hornet.

5 thoughts on “Το JSF θα γίνεται ολοένα και πιο STEALTH με την πάροδο του χρόνου

  1. Χωρις να θελω να πω πως το F35 θα παει κατα διαολου,απλα επισημαινω πως και εγω αν ημουν αντιπροεδρος της εταιριας θα δηλωνα αισιοδοκος. Ενα πραγμα σαν τον εκαστοτε πρωθυπουργο μας.

    Μου αρέσει!

  2. Αυτό είναι σίγουρο. Πολλοί λένε ότι το πρόγραμμα του JSF είναι πολύ μεγάλο (σε κόστος/χρήμα αριθμός εμπλεκόμενων εταιρειών) για να ακυρωθεί. Το περίεργο είναι ότι ισχυρίζεται πως τα υλικά RAM με τα οποία είναι κατασκευασμένο το αεροσκάφος με τη χρήση και την πάροδο του χρόνου αντί να εξασθενεί η επίδραση τους αυξάνεται σε μικρό βαθμό !!!
    Πιθανόν να έχουν χρησιμοποιήσει meta-materials σε ορισμένα σημεία ώστε να αλλοιώσουν τη φυσική επίδραση της ακτινοβολίας και να τη σκεδάζουν σε ασυσχέτιστες κατευθύνσεις…

    Μου αρέσει!

  3. Τα μεταυλικα ειναι σιγουρα a priori εφοσον μιλαμε για stealth αεροπλανο.Ωστοσο η γηρανση υλικων και τα metamaterials δεν εχουν παντα σχεση.Τωρα για το τι ακριβως χρησιμοποιουν,ελαχιστοι ξερουν.

    Μου αρέσει!

  4. Τα meta-materials είναι ένα αρκετά ευρυ πεδίο και έχουν πάμπολες εφαρμογές. Κατα τη διάρκεια της διπλωματικής μου στο πανεπιστήμιο έπεσαν στα χέρια μου και μερικά βιβλία για metamaterials. Σε ορισμένες περιπτώσεις συγκεκριμένες συστοιχίες απο meta-materials αλλάζουν πλήρως τους φυσικούς νόμους ιδιαίτερα σε πολύ υψηλές συχνότητες.
    Σκεφτηκα ότι πιθανόν να χρησιμοποιούν κάποια FSS (frequency selective surface) meta-materials τα οποία σε περίπτωση ρωγμών/φθορών λόγου χρόνου ή ατελειών να αλλάζουν συμπεριφορά.
    Οι γνώσεις μου στον τομέα των μετα-υλικών δεν επαρκούν για να κρίνω περαιτέρω.
    Στην πράξη μπορεί επειδή στο JSF τα υλικά RAM ενσωματώνονται στο πολυ-στρωματικό υλικό με το οποίο είναι κατασκευασμένο να μην επηρρεάζονται για πολύ μεγαλύτερο χρόνο από τη φθορά του χρόνου και να φαίνεται στους σχεδιαστές μια σταθερή -ελαφρώς καλύτερη συμπεριφορά ανάλογα με τις συνθήκες-μηχανήματα,χειριστές,τοποθεσίες,καιρικές συνθήκες που το μετρουν.

    Μου αρέσει!

  5. Τα μεταυλικα ειναι ενας ευρυς τομεας οπου μπορει να κανεις πραγματα ασχετα με τα υλικα των JSF.
    Γενικοτερα τετοια απορρητη και κομβικης σημασιας τεχνολογια αμφιβαλλω αν υπαρχουν στον πλανητη πανω απο 100 ατομα που την κατεχουν(και ισως ειμαι και υπερβολικα γενναιοδωρος με το νουμερο).

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s