UAV ANKA και ο Σύγχρονος Δούρειος Ίππος

To UAV ANKA "έτοιμο" να αναλάβει επιχειρήσεις

To UAV ANKA επιχειρησιακά «έτοιμο» 

Το πολυδιαφημισμένο τουρκικό MALE UAV ANKA, καμάρι της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας. Έχει ήδη αποσπάσει παραγγελίες από την Αίγυπτο ενώ παράλληλα χώρες όπως η Σαουδική Αραβία και το Πακιστάν έχουν εκδηλώσει ισχυρό ενδιαφέρον. Μαζί με το ενδιαφέρον πολλών χωρών όμως το συγκεκριμένο UAV μπήκε στο στόχαστρο κύκλων της βιομηχανικής κατασκοπείας.

Τις ώρες που γράφονται αυτές οι γραμμές διακινούνται στη μαύρη αγορά από ορισμένους «freelancer κατασκόπους» πληροφορίες για κενά και exploits στους πηγαίους κώδικες του UAV ΑΝΚΑ. Οι πληροφορίες είναι προιόν βιομηχανικής κατασκοπείας από άτομα που είχαν πρόσβαση στην εταιρεία και ακόμη κατά τη διάρκεια δοκιμών με παθητικα μέσα ESM κατέγραφαν τις εκπομπές του data link του UAV με τον σταθμό ελέγχου εδάφους GCS. Οι επίδοξει «κατάσκοποι» δεν προέρχονται από την περιοχή αλλά από χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ.

Ο λόγος της παθητικής καταγραφής είναι να αναγνωριστεί η κωδικοποίηση των δεδομένων και η κρυπτογράφηση. Ιδιαίτερα στην κρυπτογράφηση που είναι το πιο δύσκολο κομμάτι το σπάσιμο των απαραίτητων «κλειδιών» απαιτείται αρκετός χρόνος. Χρόνος που στο πεδίο της μάχης δεν υπάρχει. Η καταγραφή των ηλεκτρονικών εκπομπών επιτρέπει στον επίδοξο «δούρειο ίππο» να χρησιμοποιήσει πολύ ισχυρούς και ογκώδεις υπολογιστές για να «σπάσει» εύκολα το πρωτόκολλο επικοινωνίας.

Για την κατάληψη του ελέγχου του UAV απαιτείται εκτός από την ανίχνευσή του, η παρεμβολή του σήματος του σταθμού βάσης που εκπέμπει στην Ku/C ζώνη. Έπειτα (δεδομένου ότι έχει αναγνωριστεί η κωδικοποίηση και η όποια κρυπτογράφηση από πριν) πραγματοποιείται παρόμοια προσπάθεια ζεύξης με το UAV. Υπάρχει επίσης και μια άλλη τεχνική. Δεδομένου ότι το UAV εκπέμπει δεδομένα στο σταθμό βάσης συνήθως ανταλλάσουν μοναδικά συμφωνημένα «κλειδιά» με τα οποία εξακριβώνεται η ταυτότητα του χρήστη. Μπορεί κάποιος σε περίπτωση που καταγράψει την εκπομπή του σταθμού βάσης να παρεμβληθεί μεταξύ του UAV και του σταθμού βάσης ως Middle Man  κλέβοντας την ταυτότητα του σταθμού βάσης χωρίς να αναγνωρίσει ο δεύτερος την ύπαρξη του. Μπορεί έτσι να επικοινωνεί ανενόχλητος με το UAV φαινομενικά ως GCS. Θα μπορούσε παθητικά για παράδειγμα να λαμβάνει δεδομένα για το τι βλέπει το UAV χωρίς να πειράξει τον έλεγχο πτήσης.

Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για αντάρτικες ομάδες οι οποίες δεν θέλουν να προδώσουν τη θέση τους αλλά ταυτόχρονα θέλουν να αποφύγουν την ανίχνευση(!). Σε περίπτωση συμβατικής σύγκρουσης με κάποια γειτονική χώρα το UAV δεν αναμένεται να δρα σε εχθρικό έδαφος, αλλά δεκάδες χιλιόμετρα μακριά. Σε αυτήν την περίπτωση η παρεμβολή του σταθμού βάσης είναι σχετικά δύσκολή αν όχι αδύνατη υπόθεση. Προυποθέτει στην περιοχή στον GCS ,σε απόσταση αρκετών δεκάδων χιλιομέτρων,να υπάρχει από πριν ομάδα με αυτόν τον αποκλειστικό σκοπό. Αυτό θα προυπόθετε στην ουσία λεπτομερή στοιχεία για τους χώρους ανάπτυξης, το προσωπικό και την κίνηση στρατιωτικών ομάδων. Επίσης η παρεμβολή αργά ή γρήγορα θα ανιχνέυονταν με αποτέλεσμα τον κίνδυνο για τους  ριψοκίνδυνους «εισβολείς».

Τα κυριότερα κενά/exploits των πηγαίων κώδικων του UAV εντοπίζονται στο Interface ελέγχου του κινητήρα και της σουίτας αισθητήρων. Ακόμη και αν η hijacked επικοινωνία με το UAV αναγνωριστεί και διακοπεί, αυτό δεν θα εμποδίσει τον επίδοξο εισβολέα να προκαλέσει ανεπανόρθωτη δυσλειτουργία στους αισθητήρες ή στο σύστημα ελέγχου του κινητήρα.

Παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί σε διάφορες χώρες με ποιο χαρακτηριστικό την κλοπή και μετέπειτα αντιγραφή του αμερικανικού UAV RQ-170 Sentinel από το Ιράν. Σε αυτή βέβαια την περίπτωση το αμερικανικό UAV πετούσε σε εχθρικό έδαφος όντας εκτεθειμένο σε ισχυρές EW παρεμβολές.

Οι πληροφορίες που έχουν κλαπεί αναμένεται να βοηθήσουν στο μέλλον ισλαμιστικές ή μη οργανώσεις που δρουν στο έδαφος των πιθανών χρηστών του UAV ANKA. Επιπλέον η ευκολία σπασίματος της κρυπτογράφησης αποδεικνύει ότι παρόλο που η Τουρκία ορθώς προσπαθεί να είναι 100% αυτάρκης η ανάπτυξη λογισμικού και ασφαλών κρυπτογραφημένων επικοινωνιών είναι ένα παιχνίδι που παραμένει για μεγάλα παιδιά  στη Διεθνή Σκηνή.

Μελλοντικές Οπλισμένες εκδόσεις του UAV ANKA θα είναι ριψοκινδυνευμένες να βγουν στην παραγωγή πριν λυθούν καίρια ζητήματα στην ανάπτυξη του λογισμικού. Τα τουρκικά UAV αναμένεται να βρουν δυσκολία δράσης ιδιαίτερα κατά αόρατων μέχρι στιγμής εχθρών…

13 thoughts on “UAV ANKA και ο Σύγχρονος Δούρειος Ίππος

  1. All I can see from these videos are big plans, paper models and foreign designs like your Milgem project that was started as MEKO 100, coopetating with Blohm+Voss.
    I am a blogger and I try to give information.
    Do you think if I had the exploits from the source codes I would really post anything?Do I want to get arrested?
    Ask your turkish officers if they had any promblems with UAV operations against PKK
    Do you really think the PKK fighters shot down the UAV which was flying in a medium height? They really have no Stingers or any other Manpads

    Welcome to reality (!)

    Μου αρέσει!

  2. «All I can see from these videos are big plans, paper models and foreign designs»
    If you follow the defence forums between greeks and turks you would know that last 10 years all greek forumers repeated what you said. Nice shiny 3Ds. As they seen All 3Ds turned into reality one by one They all disappeared.
    http://www.defencenet.gr/defence/item/%CE%B1%CE%BC%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BF-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B9-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9

    «foreign designs like your Milgem»
    Milgem design is 100% turkish. Out of whole ship 65% is turkish.

    «Ask your turkish officers if they had any promblems with UAV operations against PKK
    Do you really think the PKK fighters shot down the UAV which was flying in a medium height? They really have no Stingers or any other Manpads»

    Until now Anka was not operational. It was not in the inventory of Turkish Armed Forces. Anka crashed once in a test flight in Ankara. Yes there was a uav crashed in turkish territory videoed by pkk terrorist but If you had investigated that video properly you would know that its Predator not Anka. Anka was not operational at that time a few years ago.

    http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2012/09/o-ron.html#.UeUkh13VpH0

    Μου αρέσει!

  3. Hey,dude,

    a)the defencenet.gr website you are posting is ridiculed in the greek blogsphere as «populist garbage».Meaning you need a more credible source than «Pravda»net.
    b)I believe we both agree hurriyet is more credible-and it refers clearly to an ANKA crash:
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/21577873.asp
    c)In all your posts,you do not refer to anything specific or contradict with arguments the initial position of the blogger.You just keep writing-«this is not true,anka is great,here is a video».
    Well,if you are not 13 years old,I believe you can understand that your behaviour is far from encouraging a productive dialogue.And not even close to counterarguments.

    PS.Milgem 100% turkish? Excellent news! I sincerely hope to move on your aiplane project and acquire also a 100% turkish fighter!!!

    Μου αρέσει!

  4. @turkish
    Please dont use defencenet.gr as a source. It is like pravda.net («Friendly advice)

    You would also tell me that Mehmetçik-1 is a turkish design and not a clone of HK417
    http://www.thefirearmblog.com/blog/2008/11/07/the-turkish-hk416-mehmetcik-1/

    As for the milgem you had 4 years co-operation with Blohm and Voss from 1996 to 2000.

    Ohhh you showed us the wheel from the landing gear. And that didn’t match with HERON.
    You make me laugh
    You also have some I-GNAT UAVs right brought from General Atomics to you back in the 1989?
    Does the gear now match?
    Nobody said it was Anka nobody said it was Heron.

    T129 crashed,l Anka crashed, turkish UAV Heron fleet unavailable due to turkish intentions to integrate turkish made Flir and political arguments with Israel.
    http://www.timesofisrael.com/turkey-to-return-israeli-made-drones-citing-technical-problems/

    Can you see a connection between those crashes?
    I wiil help you. You are trying unsuccessfully to have 100% turkish made systems and sub-systems, Writing sophisticated source code for helicopters, UAVs and other platforms isnt always the best thing to do, considering you have no real experience and those flying systems are vunerable to system failure.

    That’s why european industries and USA provide state of the art beyond comparison sophisticated systems.

    Let’s also read zaman and hurriet
    http://www.todayszaman.com/news-257859-us-turkey-agree-on-delivery-schedule-for-predators.html
    http://www.hurriyetdailynews.com/default.aspx?pageid=438&n=us-deployed-predators-to-incirlik-davutoglu-2011-11-13

    From that sources it is concluded that USA lended you a few predator systems operating in joint (!) surveillance missions.

    PS. I really enjoy the comments when I read http://www.network54.com/Forum/
    When I write something positive about your turkish defence industry all of you try to show that we greeks admit turkish defence industry superiority. When I write something bad about your systems then I am a weird lunatic trying to deceive naive greek nationalists.
    Please get real for God’s sake!!!

    Μου αρέσει!

  5. Honestly, a man in the middle attack is the only alleged weak spot of ANKA that could be derived from your article. And this is a very old technique and had been address in multiple preventive measures already. Me being a network engineer, I am well aware that weak points of wireless signal interference has been publicly known but the type of attack described in your article is the least worrisome of all.

    Regards and much success in your future endeavors…

    Μου αρέσει!

  6. In the article I am referring to the exploits of the UAV ANKA source.
    I am not describing them because lacking the access to the info, in that case I would work for a intelligence agency.
    I dont know how the article is being translated by the various internet translators that international viewers are using.
    I am conveying the report that in the black market some people are trying to sell information regarding the exlpoits of the UAV ANKAS source code.
    I am not an expert/hacker, I am a journalist

    Μου αρέσει!

  7. Although I proved you that it is a predator not Heron, Anka or something else …because of your ego you were came up with bvllshit like 89 model I-GNAT.

    USA after 10 months today confirmed that they lost a predator in Turkey.

    http://www.uasvision.com/2013/07/19/lost-link-caused-predator-crash-in-turkey/
    http://www.flightglobal.com/news/articles/us-acknowledges-mq-1-predator-crashes-in-mali-turkey-388388/

    You have much way to go kid.

    Μου αρέσει!

  8. If you wish to be objective and avoid comments of others declaring that your judjement is bluring due to your «pride», especially in critical aspects dealing with Defence and Internal Security, it might be a good idea to cross examine any news arising from the daily news of your country with the information provided by press releases of independent sources from the international media, specialising in collecting news about Defence as a prime goal

    Constantinos
    Nicosia,Cyprus

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s