ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ M1A1 (!)

Σε λίγο βαμμένα με τα χρώματα του ΕΣ

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης που πραγματοποίησε ο αμερικανός Στρατηγός των Ενόπλων Δυνάμεων Martin Dempsey στη χώρα μας συμφωνήθηκε να αποδεσμευτούν άμεσα εντός του 2014 90 άρματα μάχης Μ1Α1 ΑΙΜ τα οποία έχουν υποστεί πλήρες πρόγραμμα εκσυγρονισμού και ανακτασκευής το 2008. Μέσω του προγράμματος AIM αντικαταστάθηκαν παρωχημένα ή ακριβά σε συντήρηση απάρτια και εξαρτήματα με νεότερης τεχνολογίας (πιο αποδοτικά και φθηνότερα) έγινε ολική ανακατασκευή ιδιαίτερα του συγκροτήματος κινητήρα επαναφέροντας τον σε κατάσταση zero miles zero hours και επιπλέον σε πολλά άρματα (Μ1Α1 SA) αναβαθμίστηκε ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός και οι αισθητήρες του Μ1 ώστε να παρέχουν καλύτερη επίγνωση της τακτικής κατάστασης (Situational Awareness).

Συγκεκριμένα εγκαταστάθηκε 2ης γενιάς θερμική κάμερα, αναγνώριση στόχου μακράς εμβέλειας, σύστημα αναγνώρισης φίλου/ψηφιακό σύστημα διοίκησης και ελέγχου FBCB2, υπέρυθρη κάμερα για το πυροβόλο 12.7mm το οποίο μπορεί να εκτελέσει βολή χωρίς να εκτείθεται ο αρχηγός πληρώματος, βελτιωμένη νυχτερινή όραση για τον οδηγό, τηλέμετρο λέιζερ καθώς και βελτιωμένη μονάδα παροχής ηλεκτρικής ισχύος. Το θετικό για το FBCB2 είναι ότι είναι βασισμένο στο Linux και είναι ανοικτής αρχιτεκτονικής επιτρέποντας την ευκολότερη ενσωματωση μελλοντικών αναβαθμίσεων.

Τα Μ1Α1 ΑΙΜ με αυτόν το τρόπο καθίστανται παραπάνω από ισάξια από τα υπηρετούντα Leopard 2A4. Επιπλέον καθώς είναι άμεσα διαθέσιμα μπορεί να ξεκινήσει πριν την έλευση τους η εκπαίδευση των πληρωμάτων και των μηχανικών καθώς και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τις 2 ΕΜΑ που θα τα υποδεχτούν. Το σίγουρο είναι ότι τα άρματα προορίζονται για τον Έβρο δημιουργώντας μια δύναμη σχεδόν 500 αρμάτων μάχης με πυροβόλο 120 mm. 

Καταλαβαίνει κανείς ότι αυτή η ισχυρή γροθιά καλύπτει την παλαιότερη απαίτηση για 496 άρματα μάχης νέας γενιάς του ΓΕΣ. Η απόκτηση των Abrams μπορεί να μην είναι η βέλτιστη αλλά αυτή τη στιγμή δεν παρέχεται κάτι αντίστοιχο σε αυτή την τιμή από καμία άλλη πηγή. Οι αμερικανοί από την άλλη μπαίνουν από το παράθυρο σε μια αγορά αρμάτων μάχης που τα επόμενα χρόνια θα απαιτήσει τουλάχιστον 300 ακόμη. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσουν έσοδα από μελλοντικό πρόγραμμα αναβάθμισης και ανακατασκευής ενώ η παροχή ανταλλακτικών, εκπαίδευσης εξοπλισμού και υπόλοιπων υπηρεσιών θα δράσει αναζογωνητικά για την προβληματική General Dynamics Land Systems.

Η ύπαρξη 2 πηγών τροφοδοσίας σε έναν κρίσιμο τομέα των αμυντικών μας ικανοτήτων μας εξασφαλίζει (αν το χειριστούμε σωστά) διαπραγματευτική ισχύ, ευελιξία στις διαθεσιμότητες, έναν άγνωστο εχθρό για τους απέναντι και πρόσβαση σε μια μεγάλη πηγή ανταλλακτικών και συνοδευτικών οχημάτων τα οποία είναι πλεονάζοντα.

Το μόνο αρνητικό του άρματος μάχης είναι ο κινητήρας του και το διαφορετικό καύσιμο στο οποίο λειτουργεί βελτιστοποιημένα σε σχέση με τους υπηρετούντες τύπους αρμάτων του ΕΣ. Ο μικρός αριθμός των αρμάτων αρχικά δεν θα προξενήσει πρόβληματα. Με την έλευση των υπόλοιπων 300 αρμάτων προτείνεται αλλαγή του κινητήρα αεριοστροβίλου με πετρελαιοκινητήρα.

Με την παράλληλη εντολή προμήθειας 12000 βλημάτων 120 mm οι τεθωρακισμένες ταξιαρχίες του ΕΣ μετατρέπονται σε ότι ισχυρότερο υπάρχει αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Ο συνδυασμός ισχύος πυρός,ευκινησίας, θωράκισης και ψηφιακών συστημάτων ΣΔΕΠ και ανταλλαγής data και βελτιωμένων αισθητήρων που επιτρέπουν first shoot/first kill πολλαπλασιάζει την αποτρεπτική ικανότητα της χώρας.

Σταδιακά επίσης αποσύρονται τα 300 περίπου άρματα μάχης M48Α5 Molf τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά για τα 82 άρματα ιδίου τύπου στην ΕΛΔΥΚ.

Στο τέλος του χρόνου 500 σχεδόν κάνες 120 mm εφοδιασμένες με πλήρεις φόρτους πυρομαχικών θα κοιτάνε υπομονετικά την απέναντι πλευρά του Εβρου…

15 thoughts on “ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ M1A1 (!)

  1. DG,
    Πρώτα ἀπ΄ὅλα μία ἐρώτηση:εἶναι ξεκαθαρισμένο ὅτι κατοχυρώθηκαν τα Μ1Α1;
    Ἐπειδή οἱ περισσότεροι δείχνουν να ἀγνοοῦν ἤ ἴσως και να σνομπάρουν το θέμα μέχρι στιγμῆς.
    Στο «εν κρυπτώ»,στο DefencePoint,στην «Πτήση»,το HellArmForces,δέν ἀναφέρεται τίποτα.
    Σχετικά με τον προορισμό των νέων ἀρμάτων,ἔχει ἀκουστεί/γραφεί και το Λιτόχωρο ὡς ὑποψηφιότητα,ὅχι ἐπισήμως,ἀλλά στο πλαίσιο των γνωστῶν εἰκασιῶν και δημοσιευμάτων.
    Ἄν με ρωτήσεις βέβαια πού το διάβασα,οὔτε που θυμάμαι.
    «ότι ισχυρότερο υπάρχει αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.»
    Ἔ,ἑντάξει,ἀλλά μήν ξεχνάς και την Μέση Ἀνατολή.
    Τέλος,βρίσκω ὅτι εἶναι πολύ νωρίς να ἀναζητήσουμε πετρελαιοκινητήρα για τα Ἄμπραμς.
    Πρώτα ἄς ξεζουμίσουμε τους στροβίλους,και μετά,ὅταν και ὁ U.S.Army πιστοποιήσει τον GD-883,και ἑνταχθεί αὐτός σε παραγωγή,τότε βλέπουμε.
    Ἴσως πάλι,λόγω ἀκριβῶς της πετρελαιοκινήσεως των ἀμερικανικῶν Ἄμπραμς,προκύψουν πλεονάζοντες στρόβιλοι σε καλή κατάσταση και τιμή,πού ξέρεις;

    Μου αρέσει!

  2. Έχει συμφωνηθεί σε επίπεδο αρχηγών (Κωσταράκος και Dempsey).
    Τα συγκεκριμένα άρματα τα οποία έχουν επισημανθεί από την επιτροπή του ΓΕΣ έχουν δεσμευθεί μαζί με 10 CH47 Chinook για την Ελληνική πλευρά.
    Σε επίπεδο Υπουργείου Εθνικής Άμυνας υπάρχει επίσης κινητικότητα.
    Η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ βρίσκεται σε συννενόηση με την Αμερικανική πλευρά και για επιπλέον μεταχειρισμένο υλικό.
    Δικαιολογημένα Αχέρων είσαι επιφυλακτικός. Ακόμη και αν πέσουν επισημα υπογραφές μόνο όταν αποβιβαστούν σε κάποιο ελληνικό λιμάνι θα είμαστε σίγουροι.
    Οι αεριοστρόβιλοι των συγκεκριμένων 90 αρμάτων βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση ίσως και σε καλύτερη σε σχέση με τους πετρελαιοκινητήρες των ελληνικών μεταχειρισμένων Leo2A4.
    Απλά τα 2 διαφορετικά καύσιμα (θεωρητικά καίει και πετρελαιο ο αεριοστρόβιλος AGT1500 αλλά τα αποτελέσματα σε δοκιμές στη Γερμανία ήταν απογοητευτικά) δημιουργεί ένα ακόμη πρόβλημα στην διοικητική μέριμνα.
    1 μέρα εμεινε για την βολή των S-300. Το τελευταίο διάστημα κάτι κινείται….
    YG. «ότι ισχυρότερο υπάρχει αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.»
    Το έγραψα για να δώσω έμφαση :D

    Μου αρέσει!

  3. DG,οἱ στρόβιλοι ἀρχικά λειτουργούσαν με πετρέλαιο,και το JP-8 ἐπιβλήθηκε για ἄλλον λόγο,και ὅχι εἰδικά για τον AGT-1500.
    Συγκεκριμένα,ἐπειδή ὁ U.S.Army χρησιμοποιεί πάρα πολλά ἐλικόπτερα συγκριτικά με ὅλους τους ἄλλους στρατούς,ἔκρινε ὅτι το JP-8 ἦταν ἕνας ἱκανοποιητικός συμβιβασμός ὡς ἑνιαίο καύσιμο.
    Το ὅτι τα ἀποτελέσματα που ἀναφέρειςἀπό τις δοκιμές στην Γερμανία (πότε περίπου;) μᾶλλον δέν μεταφράστηκαν σωστά.
    Ὁ U.S.Army ὑπολογίζει ὅτι με χρήση πετρελαίου,ὁ AGT-1500 εἶναι κατά 6% οἰκονομικώτερος,ἑνὼ σε ἀρθρο της «Ἄμυνας και διπλωματίας» παλαιότερα,εἴχε ἀναφερθεί ὅτι οἱ πετρελαιοκινητήρες χάνουν 8-10% της ἰσχύος τους ὅταν καίνε JP-8.
    Ὁ AGT-1500 μπορεί ἄνετα να λειτουργήσεο με πετρέλαιο,ἀπλῶς δέν ἀποδίδει ἰδιαίτερα με κάποιον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου,ὥστε ἡ διαφορά να εἶναι θεαματική.
    Και κάτι ἀκόμη,το πετρέλαιο εἶναι ἀσφαλέστερο ἀπό το JP-8 ὡς προς την ἀναφλεξιμότητα.
    Ἡ Αὐστραλία τα δικά της Ἄμπραμς τα κινεί με πετρέλαιο.

    Μου αρέσει!

  4. Πάντως, υπάρχουν ήδη προτάσεις για πετρελαιοκινητήρα στην αγορά. Η μητρική της MTU, Tognum προσφέρει τον 12V/883 μαζί με τροποποιημένες ερπύστριες του LEO2 για ολοκληρωμένη αλλαγή συγκροτήματος ισχύος. Διορθώστε με αν σφάλλω, αλλά δεν πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που κινεί τα LEO2 A4/HEL που υπάρχουν ήδη; Έτσι θα μπορεί μελλοντικά να επιτευχθεί ουσιαστική ομοιοτυπία στο θέμα κινητήρα ακόμη και αν πρόκειται για 2 τύπους…

    Μου αρέσει!

  5. Να ρωτήσω επειδή λέγεται από πολλούς…..
    Υπάρχει κίνδυνος στα πληρώματα αυτών των αρμάτων για πιθανή τους έκθεση σε ραδιενέργεια επειδή αυτά ήταν στο Ιράκ κλπ?ή είναι απλά μπουρδολογία?

    Μου αρέσει!

  6. Τα άρματα θα έρθουν χωρίς τις πλάκες θωράκισης DU (απεμπλουτισμένου ουρανίου)
    Επίσης είναι πιθανόν τα άρματα αυτά να προέρχονται από την απλή έκδοση Μ1Α1 χωρις την πρόσθετη θωρακιση DU που τα κατέτασσε σε M1A1 HA (Heavy armor)

    Μου αρέσει!

  7. @Alfadog777
    Καλως ήρθες στην παρέα μας. :-D
    Ενδιαφέρουσες πληροφορίες παραθέτεις. Νομίζω πως το μοντέλο που χρησιμοποιούν τα ελληνικά Λεο είναι το 873. Το 883 είναι εξέλιξη του και ονομάζεται Europowerpack. Έχει ίδια ισχύ αλλά χαμηλότερη κατανάλωση και 60% μικρότερο όγκο (!).

    @ Αχερων
    Θα επιμείνω στην αρχική μου τοποθέτηση. Το πρόβλημα με τον συνδυασμο κινητήρα AGT 1500 και diesel εντοπίζεται στην χρήση του σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Τότε παρατηρήθηκε η δημιουργία στερεών καταλοίπων στο καύσιμο (waxing) αυξάνοντας τις δυσλειτουργίες του κινητήρα και φρακάροντας τα φίλτρα καυσίμου.
    Δες και αυτό το λινκ (Diesel switch not so simple)
    http://www.g2mil.com/abramsdiesel.htm

    Όπως κατάλαβες τα Κανγκουρο δύσκολο να συναντήσουν τέτοιες θερμοκρασίες….
    Στον Έβρο το χειμώνα τα -10 με -15 είναι στανταράκι ειδικά αν θέλουμε να εκτελέσουμε κάποια νυχτερινή αντεπίθεση την ευαίσθητη ώρα 2-4 πμ !!!

    Μου αρέσει!

  8. Το waxing σε σοβαρό βαθμό ἀφορούσε ἀρκτικές θερμοκρασίες -46 ἕως -22 ἀπ΄ὅτι θυμάμαι,κάτω ἀπό αὐτές,στις ἠπειρωτικές δηλαδή,το πρόβλημα ἦταν στα πλαίσια.
    Γενικῶς οἱ στρόβιλοι εἶναι εὐπαθέστεροι στο waxing,ἀλλά ὁ U.S.Army προέβλεπε οὔτως ἤ ἄλλως διαφορετικό πετρέλαιο για την Ἀλάσκα π.χ,ἤ την Κορέα,ἀκόμα και για τα Μ-48/Μ-60,ἀλλά και για ὅλα τα πετρελαιοκίνητα ὁχήματα του.
    Νομίζω ὅτι στην Προέλαση,στο ἄρθρο για το Μ-60 παρατίθενται οἱ τύποι καυσίμου ντήζελ που χρησιμοποιούσε ὁ U.S.Army.
    Και με την σειρά μου,ἐπιμένω ὅτι το JP-8 εἶναι το ἑνιαίο καύσιμο του U.S.Army,χρησιμοποιείται και ἀπό τα Μπράντλεϋ, και τα Ρέο,και τα Ὄσκος,και τα Χάμμερ,που ἑμείς βεβαίως,τα κινούμε με πετρέλαιο.

    Μου αρέσει!

  9. Στις πηγές μου δεν αναφέρονται τέτοιες πολικές θερμοκρασίες.
    Γενικά αναφέρεται πως ο αεριοστρόβιλος με χρήση diesel αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα αξιοπιστίας τους χειμερινούς μήνες στη Γερμανία καθολικά.
    Μεταξύ μας παραμένω επιφυλακτικός αλλά εύχομαι να έχεις δίκαιο ώστε να μην αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα χρησιμοποιώντας diesel τους χειμερινούς μήνες.

    H αλήθεια όπως λες είναι ότι το JP-8 επιλέχθηκε εξαρχής για λόγους λογιστικής υποστήριξης.

    Η υψηλή κατανάλωση των αρμάτων θα μας οδηγήσει θέλοντας και μη στην αντικατάσταση στο μέλλον του κινητήρα. Λόγω όγκου ο κινητήρας των Leo 2 δεν μπαίνει τόσο ευκολα χωρίς να θυσιάσουμε πυρομαχικά ή καύσιμα.

    Ισως ο Mtu 883 Europowerpack να έκανε δουλειά.
    Είναι πρόωρη όμως η συζήτηση.

    Ήδη πολλοί τεθωρακισμένοι «σφάζονται» ανεπισήμως δηλώνοντας έντονο ενδιαφέρον για να εκπαιδευτούν στα Μ1Α1.
    Ευελπιστώ όταν με το καλό έρθουν τα άρματα να ξεζουμίσουμε τους AGT 1500 ανακαλύπτοντας τόσο τις αδυναμίες τους όσο και τις χάρες τους ;-)

    Μου αρέσει!

  10. Θα ηταν ωραια αν ο ΕΣ ειχε καμια 200ρια Μ1Α1 ενεργα-τοτε ναι,θα ελεγα πως εχουμε τον ισχυροτερο «στολο» τεθωρακισμενων στη μεσογειο.Αλλα τωρα με 85 αρματα,επαναλαμβανω τις αντιρρησεις που εξεφρασα και στο strategy.Θεωρω πως οι τυμπανοκρουσιες ειναι προωρες.

    Μου αρέσει!

  11. Ταπεινή μου άποψη και πολλοί σίγουρα θα διαφωνήσουν αλλά πιστεύω ότι το θέμα με την DU θωράκιση και την ακτινοβολία που υποτίθεται εκπέμπει είναι παρατραβηγμένο. Το απεμπλουτισμένο ουράνιο είναι παραπροϊόν της διαδικασίας εμπλουτισμού ουρανίου για χρήση είτε ώς καύσιμο είτε ώς όπλο. Λέγεται απεμπλουτισμένο γιατί αποτελείται ουσιαστικά εξολοκλήρου από U 238 που είναι το μη σχάσιμο ισότοπο του U 235. Χρήσεις του DU συμπεριλαμβάνουν τις ασπίδες ακτινοβολίας (!), βαρίδια σε αεροσκάφη, κλπ. Είναι πολύ λιγότερο ενεργό ακόμη και σε σχέση με το ουράνιο σε φυσική μορφή (ορυκτό). Τώρα, αν συνυπολογίσουμε οτι ο χρόνος που θα περνούν τα πληρώματα μέσα και σε άμεση γειτνίαση με τα άρματα δεν είναι τεράστιος καθημερινά, αλλά και το κυριότερο, μεταξύ του πλέγματος DU και αυτών παρεμβάλεται μεγάλο πάχος θωράκισης χάλυβα και λοιπών κραμάτων, τότε πραγματικά δυσκολεύομαι να αντιληφθώ τον κίνδυνο. Είναι πιθανό η ακτινοβολία που δεχόμαστε στο σαλόνι μας να υπερβαίνει αυτή που θα δέχονται τα πληρώματα εντός του άρματος. Θα ήταν ευχής έργον να παραλαμβάνονταν άρματα με πλέγμα DU, είτε της πρώτης έκδοσης είτε της δεύτερης. Προσφέρει πολύ ανώτερη προστασία, για αυτό και μάλλον δεν προσφέρεται από τις ΗΠΑ σε κανέναν εξαγωγικό χρήστη.

    Υ.Γ. Καλώς σας βρήκα! Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα, αν και αναγνώστης καιρό, πρώτη φορά είπα να συνεισφέρω στην κουβέντα my 2 cents. Συγχαρητήρια για την προσπάθεια, κρατήστε troll και »ειδικούς» με »3 master και 5 διδακτορικά…» μακριά πάσει θυσία…

    Μου αρέσει!

  12. Γενικότερα το Απεμπλουτισμένο Ουράνιο (DU) έχει κατηγορηθεί για πολλά.
    Το Αμερικανικό Κέντρο Βετεράνων σε μια έκθεση του το 2008
    http://www.va.gov/gulfwaradvisorycommittee/docs/GWIandHealthofGWVeterans_RAC-GWVIReport_2008.pdf

    Επίσης
    http://www.publichealth.va.gov/exposures/depleted_uranium/
    http://www.who.int/ionizing_radiation/pub_meet/en/DU_Eng.pdf

    Αναφέρουν ότι το να βρίσκεσαι απλα σε ένα όχημα με DU θωράκιση ή βλήματα δεν συνιστά απειλή για την υγεία σου (!).

    Αντίθετα όταν εισπνέεις με κάποιο τρόπο παρα-προιοντα από DU ή έχουν εισαχθεί στο δέρμα σου θραύσματα DU (συνήθως από friendly-fire στα αμερικανικά στρατεύματα) τότε μπορούν να προκύψουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Αυτό οφείλεται κυρίως στην τοξικότητα του DU παρά στη χαμηλή του ραδιενέργεια.
    Κυρίως το πρόβλημα εντοπίζεται κατά την βολή βλημάτων με απεμπλουτισμένο ουράνιο.
    Τα καταστραμμένα από DU οχήματα ή άρματα μάχης του αντιπάλου μπορούν να μετατραπούν σε εστίες μόλυνσης και καυσης αερίων τα οποία είναι επιβλαβή κατά την εισπνοή από τον άνρθωπο είτε είναι στρατιωτικός είτε πολίτης.

    Το κυρίως όργανο που προσβάλλεται είναι τα νεφρά.

    Επίσης η ακτινοβολία που προκύπτει από το DU είναι τύπου-α (σωματίδια α). Αυτό σημαίνει ότι η διείσδυσή της είναι χαμηλή και ακόμη και τα ρούχα/δέρμα μας προστατεύει.

    Από την άλλη πιθανή κατάποση ή εισπνοή μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές παρενέργειες καθώς ναι μεν η alpha ακτινοβολία έχει χαμηλή διείσδυση αλλά πολύ μεγάλη απορρόφηση ενέργειας σε μικρή απόσταση γεγονός που προκαλεί μεγάλη ζημιά σε όργανα και ιστούς.

    Προσωπικά θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα θωράκιση DU αλλά όχι πυρομαχικά DU όπως το M829 Silver Bullet που χρησιμοποιούν τα αμερικανικά M1A1 Abrams.

    Μου αρέσει!

  13. Εγώ τουλάχιστον θα συμφωνήσω απόλυτα. Ούτως η άλλως ώς μέλη της ΕΕ δεν επιτρέπεται χρήση όπλων DU, αλλά ούτε οι ΗΠΑ διαθέτουν τέτοια βλήματα σε εξαγωγικούς πελάτες, από όσο γνωρίζω. Η ύπαρξη πλέγματος DU εγκιβωτισμένου σε θωράκιση χάλυβα-κεραμικών-κραμάτων μεγάλου πάχους, μόνο θετικά μπορεί να επιδράσει στην υγεία του πληρώματος, προστατεύοντας το από απειλές που απουσία της ίσως προκαλούσαν διάτρηση της θωράκισης. Δυστυχώς όμως η ύπαρξη παραγώγου του »εμπλουτίζω» και της λέξης »ουράνιο», αρκεί να δημιουργήσει άσχημες εντυπώσεις και αρνητικούς συνειρμούς αν κάποιος δεν προσεγγίσει το ζήτημα με τη δέουσα προσοχή…

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s