Παράδοση του πρώτου ιπτάμενου ραντάρ Β737 AEW&C Wedgetail στην ΤΗΚ

B737 wedgetail

Εικόνα από τους σταθμούς εργασίας του Β737 Wedgetail

Σε μια επίσημη τελετή όπου παρευρέθηκαν εκπρόσωποι των εταιρειών Boeing, TAI, Northop Grumman καθώς και εκπρόσωποι της Τουρκικής στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας παραδόθηκε το πρώτο αεροσκάφος ΑΣΕΠΕ B737 Wedgetail στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (ΤΗΚ). Η απόκτηση των 4 αεροσκαφών, συνολικής αξίας 1.6 δις $, έγινε στα πλαίσια του προγράμματος «Peace Eagle» και αφορούσε 4 αεροσκάφη Βoeing 737 εφοδιασμένα με το ραντάρ MESA της Northorp Grumman. To τελευταίο επιτρέπει την αναγνώριση στόχων  σε αποστάσεις έως 600 km (look-up mode). Για την αναγνώριση στόχων μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους F-16, η απόσταση αποκάλυψης ξεπερνάει τα 370 km (look down mode).

To αεροσκάφος μπορεί να πετάει για 8-10 συνεχόμενες ώρες ενώ αν πραγματοποιηθεί εναέριος ανεφοδιασμός η διάρκεια μπορεί να επεκταθεί στις 20 ώρες (!).

Κατά τη διάρκεια της τελετής ήταν παρών και ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ρεζτέπ Ταγίπ Ερντογάν ο οποίος εξήρε την σημασία του προγράμματος και την αναβάθμιση των επιχειρησιακών ικανοτήτων της THK. Η ύπαρξη πολλαπλασιαστών ισχύος όπως τα ιπτάμενα τάνκερ KC-135, αεροσκαφών στρατηγικών μεταφορών A-400M, ιπτάμενων ραντάρ Β737 Wedgetail και MALE UAV όπως το ΑΝΚΑ συνθέτουν την εικόνα μιας ολοκληρωμένης πολεμικής αεροπορίας με πλήρεις δυνατότητες. Η ύπαρξη των ιπτάμενων τάνκερ μαζί με την απόκτηση των νέων ιπτάμενων ραντάρ θα επιτρέψει στην Τουρκία την 24ωρη συνεχή παρακολούθηση του εναερίου χώρου της από τα παράλια της Μ.Ασίας μέχρι τις ακτές της Συρίας εξαλείφοντας τους περισσότερους νεκρούς τομείς και παρέχοντας επιπλέον δυνατότητες ELINT και ESM σε μια πλατφόρμα.

Πρέπει επίσης να επισημανθεί οι χώροι στο Β737 είναι τέτοιοι ώστε να επιτρέπουν ένα άνετο περιβάλλον εργασίας και ανάπαυσης στα πληρώματα των σταθμών εργασίας και του αεροσκάφους. Το τελευταίο χαρακτηριστικό αν και όχι άμεσα ποσοτικοποιήσιμο είναι κρίσιμο για την διενέργεια πολύωρων πολεμικών αποστολών (μέχρι και 20 ώρες) και την μειωση του φόρτου εργασίας των χειριστών.

Ο υψηλός βαθμός αυτοματοποίησης και οι 10 σταθμοί εργασίας επιτρέπουν τον καλύτερο συντονισμό των αεροπορικών επιχειρήσεων

Ο υψηλός βαθμός αυτοματοποίησης και οι 10 σταθμοί εργασίας επιτρέπουν τον καλύτερο συντονισμό των αεροπορικών επιχειρήσεων και την ξεκούραστη εργασία του πληρώματος.

Ακολουθεί βίντεο από την πρώτη εκπαιδευτική πτήση με το αεροσκάφος, μετά την επίσημη παραλαβή. Το βίντεο είναι στα τουρκικά αλλά παρέχει μια καλή εικόνα από το εσωτερικό του αεροσκάφους και τους χώρους εργασίας.

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s