Καθηλωμένα τα ινδικά Su-30 MKI (?)

Γύρω από το μαχητικό Su-30 MKI έχει αναπτυχθεί και ο υπερηχητικός πύραυλος ASM Brahmos...

Γύρω από το μαχητικό Su-30 MKI έχει αναπτυχθεί και ο υπερηχητικός πύραυλος ASM Brahmos…

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Sunday Guardian το 50%  του στόλου των ινδικών μαχητικών αεροσκαφών Su-30 MKI βρίσκεται καθηλωμένο στο έδαφος λόγω τεχνικών προβλημάτων που εντοπίστηκαν στον υπολογιστή αποστολής και τις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών MFD που είναι εγκατεστημένες στο αεροσκάφος. Σύμφωνα με το δημοσίευμα η εφημερίδα έχει στην κατοχή (μέσα από υποκλοπή) της διάφορα email τα οποία ανταλλάχθησαν ανάμεσα στην ινδική αεροδιαστημική βιομηχανία HAL και ρωσικών εταιρειών.

Το πρόβλημα με τον υπολογιστή αποστολής είναι ότι μπορεί να αντιμετωπίσει κρασαρίσματα κατά την πτήση ενώ δεν είναι λίγα τα περιστατικά που οι οθόνες τρεμοπαίζουν ή αναβοσβήνουν ξαφνικά προκαλώντας σύγχυση στον πιλότο και πανικό στους τεχνικούς της HAL οι οποίοι δεν έχουν τα μέσα για να επιδιορθώσουν το πρόβλημα. Παρόλες τις εκκλήσεις των Ινδών η ρωσική πλευρά δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται εδώ και ένα χρόνο.

Το πρόβλημα είναι ακόμη πιο έντονο αν σκεφτεί κανείς ότι τα αεροσκάφη Su-30 MKI χρησιμοποιούνται ως μαχητικά εναέριας υπεροχής μακράς ακτίνας και τέτοια προβλήματα θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας (IAF) αλλά και την εκπαίδευση και πτητική «συντήρηση» των πιλότων.

Σε ένα γράμμα προς την Ρωσική πλευρά ο Γενικός Διευθυντής του βιομηχανικού συμπλέγματος Nasik της HAL αναφέρει

«To ότι οι οθόνες σβήνουν είναι ένα πολύ κρίσιμο θέμα το οποίο επιδρά στην εκμετάλλευση του αεροσκάφους και απαιτείται άμεσες επιδιορθωτικές κινήσεις/διορθωτικά μέτρα κατά προτεραιότητα«, υπενθυμίζοντάς τους επίσης ότι το θέμα αυτό έχει προκύψει από τις 7 Μαρτίου του 2013 (!).

Ένα επίσης κρίσιμο σημείο είναι πως παρόλο που έχει υπογραφεί εδώ και 5 χρόνια συμφωνία για την κατασκευή με ρωσική βοήθεια κρισιμων υποδομών και τη δημιουργία ενός βιομηχανικού κέντρου για την επιδιόρθωση και ανακατασκευή των ινδικών μαχητικών Su-30 δεν έχει υπάρξει πραγματική πρόοδος στο θέμα. Το βιομηχανικό κέντρο προορίζεται να κατασκευαστεί στην Ινδία και να περάσει άμεσα υπό τον έλεγχο της HAL. Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει φτάσει και σε επίπεδο Υπουργών Άμυνας των εκάστοτε χωρών οι οποίοι έχουν υπογράψει τις επίμαχες συμβάσεις χωρίς όμως να έχουν προχωρήσει στην εκτέλεσή τους.

Η Ινδική Πολεμική Αεροπορία έχει παραλάβει μέχρι στιγμής 200 από τα προβλεπόμενα 272 παραγγελθέντα αεροσκάφη. Επίσης προσπαθεί μέσα από αναβαθμίσεις κρατήσει το αεροσκάφος προσαρμοσμένο στις δικές της ανάγκες και εξοπλισμένο με τελευταίας γενιάς πυραύλους όπως ο BVR  Novator K-100 και ο ASM Brahmos. O πρώτος χρησιμοποιείται για την κατάρριψη αντίπαλων AWACS από αποστάσεις εκατοντάδων χιλιομέτρων ενώ ο δεύτερος για την προσβολή ναυτικών στόχων πετώντας με υπερηχητική ταχύτητα πολλών Mach. Επιπλέον τα προσεχή χρόνια αναμένεται η υιοθέτηση του νέας γενιάς ραντάρ AESA Zhuk-AE για όλα τα αεροσκάφη. Αναφορές κάνουν επίσης λόγο για 40 αεροσκάφη με ικανότητα μεταφοράς πυρηνικών όπλων.

Ο συγκεκριμένος στόλος αεροσκαφών είναι η ψυχή της Ινδικής Αεροπορίας (IAF) και τα όποια τεχνικά προβλήματα προκαλούν εξαιρετικά δυσμενές κλίμα για την αξιοποίηση των αεροσκαφών.

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s