Ρωσικό τεθωρακισμένο όχημα μάχης BMP-3

To BMP-3M είναι η εκσυγχρονισμένη έκδοση του BMP-3. (Πηγή limitofadvance)

To BMP-3M είναι η εκσυγχρονισμένη έκδοση του BMP-3. (Πηγή limitofadvance)

To τεθωρακισμένο όχημα μάχης (TOMA) BMP-3 εισήλθε σε φάση παραγωγής στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Περίπου 720 οχήματα BMP-3 βρίσκονται σε υπηρεσία με τον Ρωσικό Στρατό, περισσότερα από 1150 έχουν εξαχθεί σε ένα αριθμό κρατών στα οποία περιλαμβάνονται τα: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) (652 οχήματα), Κύπρος (43), Ινδονησία (54), Κουβέιτ (118), Νότια Κορέα (70), Αζερμπαϊτζάν (100 BMP-3M), Ουκρανία (4), Λιβύη (10), Τουρκμενιστάν (4) και Βενεζουέλα (130 BMP-3M).

Γράφει ο Δούκας Γαιτατζής από το φιλικό limitofadvance.wordpress.com

Η βιομηχανία Κurganmashzavod με έδρα το Κουργκάν της Ρωσικής Ομοσπονδίας παράγει το σκάφος και το Σχεδιαστικό Γραφείο Εξοπλισμών (KBP) στην Τούλα είναι υπεύθυνο για τον πύργο. Το BMP-3 είναι ένα ερπυστριοφόρο, τεθωρακισμένο, αμφίβιο όχημα σχεδιασμένο να προσβάλλει θωρακισμένους χερσαίους και εναέριους στόχους καθώς είναι ακίνητο, κινούμενο ή εν πλω.

Το 2007 ο Ρωσικός Στρατός παρήγγειλε στη βιομηχανία Κurganmashzavod ένα πακέτο νέας κατασκευής ΤΟΜΑ BMP-3.

Μία διοικητική εκδοσή, το BMP-3K είναι επίσης διαθέσιμη, η οποία είναι ίδια με το βασικό BMP-3, αλλά διαθέτει επιπρόσθετο εξοπλισμό επικοινωνιών και πλοήγησης. Μια έκδοση σχεδιασμένη για ευρύτερη επιχειρησιακή χρησιμοποίηση σε αμφίβιες επιχειρήσεις είναι το BMP-3F.

Oι τροποποιήσεις στην κατασκευή του επέτρεψαν την εν πλώ κίνηση  με θαλάσσιο κυματισμό βαθμού τρία και την πραγματοποίηση, με μία σχετική ευστοχία, βολής με κυματισμό βαθμού δύο. Το BMP-3F μπορεί να αντέξει συνεχιζόμενες αμφίβιες επιχειρήσεις για διάστημα επτά ωρών. Μία αναγνωριστική έκδοση, η BRM-3K, βρίσκεται σε υπηρεσία με τον Ρωσικό Στρατό.

Εκσυγχρονισμένο όχημα BMP-3M

Οι KBP και Κurganmashzavod έχουν εκσυγχρονίσει το όχημα τοποθετώντας νέο πύργο και κινητήρα. Το εκσυγχρονισμένο όχημα ονομάζεται BMP-3M και ο νέος πύργος περιλαμβάνει ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου πυρός (ΣΕΠ) με ψηφιακό υπολογιστή, νέο σκοπευτικό περισκόπιο πυροβολητή BZS1 με θερμικό της SAGEM και καταδείκτη λέιζερ, περισκόπιο αρχηγού TKN-AI με καταδείκτη υπερύθρων και νέο σύστημα γέμισης του πυροβόλου/εκτοξευτή.

Το BMP-3M έχει επίσης τη δυνατότητα βολής τύπους πυρομαχικών στους όποιους περιλαμβάνονται τα νέα καθοδηγούμενα πυρομαχικά με λέιζερ των 100 χιλιοστών, τα νέα βλήματα 100χιλ. HE-FRAG ( υψηλής εκρηκτικότητας/θραυσματογόνο) και τα νέα πυρομαχικά 30 χιλ. APSDS.

Ο πύργος του εκσυγχρονισμένου BMP-3M με το σύστημα ενεργή θωράκισης ARENA-E και με τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα επιτήρησης. (Πηγή limitofadvance)

Η επιπρόσθετη προστασία από την παθητική θωράκισης είναι αποτελεσματική κατά βολών φυσιγγίου 12,7 χιλ. από απόσταση 50 μέτρων. Η Εκρηκτική Αντιδραστική Θωράκιση (ERA) είναι διαθέσιμη ως προεπιλογή. Ο νέος αναβαθμισμένος κινητήρας είναι το UTD-32T, ο οποίος παρέχει ισχύ 660 ίππων.

To περισκόπιο νυχτερινής παρατήρησης του οδηγού TVK-1 βελτιώνει σημαντικά την οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Τον Φεβρουάριο του 2011 τα ΗΑΕ υπέγραψαν σύμβαση, αξίας 74 εκατομμυρίων $ με την Ρωσική εξαγωγική εταιρεία όπλων Rosoboronexport για τον εκσυχρονισμό 135 TOMA BMP-3 των Ενόπλων Δυνάμεων των Εμιράτων Η αναβάθμιση αναμένεται να μετατρέψει τα συγκεκριμένα οχήματα στο πρότυπο BMP-3M.

Οπλισμός του BMP-3

Ο κυρίως οπλισμός του BMP-3 είναι ένα 100 χιλιοστών, ημιαυτόματο, ραβδωτό, πυροβόλο/εκτοξευτής πυραύλων 2A70, το οποίο είναι σταθεροποιημένο σε δύο άξονες και μπορεί να βάλλει, είτε με τα πυρομαχικά 3UOF HE-FRAG ή τους αντιαρματικούς, καθοδηγούμενους πυραύλους (ATGM) 3UBK10. Το δραστικό βεληνεκές του βλήματος HE-FRAG είναι 4000 μέτρα. Η αρχική ταχύτητα του είναι 250 μέτρα/δευτ.

Εικοσιδύο βλήματα HE-FRAg μπορούν να μεταφερθούν στο σύστημα αυτόματης γέμισης, το συνολικό φορτίο πυρομαχικών είναι 40 βλήματα. Ο ρυθμός βολής είναι δέκα βλήματα το λεπτό.

Το πυροβόλο εκτοξεύει τον αντιαρματικό, καθοδηγούμενο πύραυλο 3UBK10, ο οποίος αποτελείται από τον αντιαρματικό πύραυλο, καθοδηγούμενο με δέσμη λέιζερ 9M117 και το σώμα του πυραύλου.

Ο πύραυλος χρησιμοποιείται στο πυραυλικό σύστημα Bastion (ΝΑΤΟικός προσδιορισμός AT-10 Stabber). Μπορεί να προσβάλλει άρματα που διαθέτουν θωράκιση ERA καθώς επίσης βραδυκίνητους, χαμηλά ιπτάμενους στόχους όπως τα ελικόπτερα.

Το βεληνεκές του πυραύλου ξεκινά από τα 100μ. και φτάνει έως τα 4000. Η πιθανότητα προσβολής που δίνεται είναι τουλάχιστον 0,8 με διάτρηση θωράκισης 600 χιλιοστών.

Το φορτίο πυραύλων είναι οχτώ βλήματα.

Στον οπλισμό περιλαμβάνεται το 30 χιλιοστών, σταθεροποιημένο σε δύο άξονες, αυτόματο πυροβόλο 2A72, το οποίο βάλλει πυρομαχικά 3UOR-6 και 3UOR-8. Το φορτίο πυρομαχικών 30χιλ. είναι 500 βλήματα διάτρησης θωράκισης (AP) ή HE-FRAG.

Ο ρυθμός βολής του 2A72 είναι περισσότερα από 300 βολές το λεπτό και το δραστικό βεληνεκές είναι απο 1500 έως 2000 μέτρα. Υπάρχει επίσης, ενα συζυγές πολυβόλο PKT των 7,62χιλ.και δύο πολυβόλα ενσωματωμένα στο σκάφος του BMP-3.

Θωράκιση

To BMP-3 έχοντας φορεμένη την θωράκιση ERA Kaktus

To BMP-3 έχοντας φορεμένη την θωράκιση ERA Kaktus

Το BMP-3 μπορεί να δεχθεί την σουίτα αμυντικών βοήθμάτων ARENA-E, η οποία αναπτύχθηκε από την KBM με έδρα την Κολούμα της Ρωσίας. Το σύστημα αποτελείται από το ραντάρ ανίχνευσης και παρακολούθησης στόχου, τον υπολογιστή, μονάδα επεξεργασίας και τα πυρομαχικά προστασίας.

Το σύστημα είναι αυτόματο. Το ραντάρ μεταβιβάζει τα στοιχεία παρακολούθησης στον υπολογιστή ο οποίος επιλέγει τον αριθμό βολών αντιμέτρων που θα πραγματοποιηθούν και ελέγχει την πυροδότηση του επιλεγμένου πυρομαχικού, το οποίο εκτοξεύεται κατευθυνόμενο προς την εισερχόμενη απειλή.

Το όχημα μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με το σύστημα προστασίας SHTORA-1 το οποίο αντιμετωπίζει τα ημιαυτόματα, αντιαρματικά όπλα κατευθυνόμενα με σήματα ή καλώδιο (SACLOS).

To σκάφος και ο πύργος είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου. Η θωράκιση περιλαμβάνει επίσης εξωτερικές ατσάλινες ζώνες ενσωματωμένες στον πύργο, αποσπώμενα πάνελ πλευρικής θωράκισης και διπλό πάτωμα στο μπροστινό μέρος.

Ο εξοπλισμός προστασίας ΧΒΡΠ περιλαμβάνει μία μονάδα φίλτρου εξαερισμού όπως επίσης και αεροστεγές στεγανοποίηση. Το σύστημα βρίσκεται στο πίσω μέρος του οχήματος το οποίο συμβάλει και στην μείωση της θερμικής υπογραφής του οχήματος.

Σύστημα πυρός και παρατήρησης

Το σύστημα έλεγχου πυρός (ΣΕΠ) είναι αυτόματο με χειροκίνητη υπερκέραση για τον πυροβολητή και αρχηγό. Περιλαμβάνει το βλητικό υπολογιστή 1V539, το ηλεκτρο-μηχανικό σύστημα σταθεροποίησης 2E52 και το αποστασιόμετρο λέιζερ 1D16. Ο πυροβολητής χρησιμοποιεί τι κύριο σκοπευτικό όργανο (ΚΣΟ) 1K13-2, ένα συνδυαζόμενο σκοπευτικό ημέρα/νύχτας και μία τηλεσκοπική διόπτρα ημέρα PPD-1. O αρχηγός έχει στη διάθεση του το σκοπευτικό ημέρας IPZ-10 και το σκοπευτικό νύχτας/ημέρας TKN-3.

Η Γαλλική εταιρεία σε συνεργασία με την Κurganmashzavod και την Λευκορώσικη Peleng έχουν εξελίξει για το BMP-3 το θερμικό περισκόπιο Namut.

Το σκοπευτικό του έχει κατασκευαστεί έχοντας ως βάση το Athos της SAGEM το οποίο είναι τοποθετημένο στα BMP-3 που έχουν παραδοθεί στα ΗΑΕ.

Κίνηση

Ο κινητήρας του ΤΟΜΑ είναι ο σχήματος βέ (V), ντιζελοκίνητος UTD-29 ο οποίος παράγει 500 ίππους.

Το συγκρότημα μετάδοσης κίνησης του συγκροτήματος ισχύος ενσωματώνει το σύστημα πηδαλιουχίας, το κιβώτιο σύμπλεξης των υδροπροωθήτηρων και την ηλεκτρική αντλία εκκένωσης ύδατος τα οποία είναι τοποθετημένα στο πίσω κάτω μέρος του οχήματος.

Η μετάδοση είναι συνδυασμένη μηχανικη-υδραυλικη με ενα υδροστατικό κιβώτιο ταχυτήτων για το σύστημα σύμπλεξης και την μετάδοση ισχύος των υδροπροωθητήρων.

Το όχημα BMP-3 ζυγίζει 18,7 τόνους, μπορεί να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα 70 χλμ/ώρα και έχει επιχειρησιακή αυτονομία 600 χιλιομέτρων.

Χαρακτηριστικά

Μεταφορά προσωπικού

  • Πλήρωμα: 3 άτομα
  • Επιβιβασμένο προσωπικό: 7 άτομα
  • Εφεδρικά καθίσματα: 2 άτομα

Μέγιστη ταχύτητα

  • Σε δρόμο – εμπροσθοπορεία: 70χλ/ωρα
  • Σε δρόμο – οπισθοπορεία: 20χλμ/ωρα
  • Εν πλώ: 10χλμ/ωρα
  • Μέση ταχύτητα σε μή βελτιωμένο δρόμο: 40 χλμ/ώρα

Μεταφορά

  • Με τρένο, τροχοφόρο όχημα, πλοίο και αεροπλάνο.

Οπλικά συστήματα

  • 1 πυροβόλο/εκτοξευτής των 100 χιλιοστών 2A70
  • 1 Αυτόματο πυροβόλο των 30χιλ. 2A72
  • 3 Πολυβόλα 7,62χιλ.
  • Πρακτική ταχυβολία των 100χιλ. πυροβόλου/εκτοξευτή 2A70: 10 Βολές το λεπτό
  • Ρυθμός βολής του πυροβόλου των 30χιλ.: 300 βολές το λεπτό.

Δραστικό βεληνεκές όπλων

  • Πυροβόλο/εκτοξευτής των 100 χιλιοστών 2A70 (βλήμα): 4000μ.
  • Πυροβόλο/εκτοξευτής των 100 χιλιοστών 2A70 (πύραυλος): 4000μ.
  • Πυροβόλο των 30χιλ.:4000μ.

Φορτίο πυρομαχικών

  • Πύραυλοι (ATGM) για το πυροβόλο/εκτοξευτή των 100χιλ: 8
  • Πυρομαχικά για το αυτόματο πυροβόλο των 30χιλ.:
  • Βλήματα HEI:300
  •     -//-        APT:200
    Πυρομαχικά για τα πολυβόλα των 7,62χιλ.:6000 (σε ταινίες)

Κινητήρας

  • Ντιζελοκίνητος, τετράχρονος, υδρόψυκτος

Ισχύς

  • 331 (450) kW (Hp)

Μετάδοση ισχύος

  • Συνδυασμένη μηχανική-υδραυλικη, τεσσάρων ταχυτήτων, με μετάδοση ισχύος στους υδροπροωθητήρες.

Ανάρτηση

  • Ανεξάρτητη, αντιστρεπτικών δοκών, έξι υδραυλικούς αποσβεστήρες κραδασμών (αμορτισέρ)

Ρύθμιση τάσης ερπύστριας

  • Σύστημα ελεγχόμενο με τηλεχειρισμό από τον σταθμό του οδηγού με ένδειξη δύναμης τάσης.

Βάρος μάχης

  • 18700 κιλά (+2%)

Διαστάσεις

  • 7200Χ3300Χ2450χιλιοστά

11 thoughts on “Ρωσικό τεθωρακισμένο όχημα μάχης BMP-3

  1. Όσον αφορά την θωράκιση μαζί με τον διατιθέμενο χώρο για την επιβιβαζόμενη ομάδα πεζικού είναι τα χειρότερα μειονεκτήματά του.
    Βέβαια είναι διαφορετικό και το δόγμα χρήσης του σε σχέση με τα Δυτικά ΤΟΜΑ.
    Το BMP-3 δεν πολεμάει toe-to-toe με την αποβιβαζόμενη ομάδα πεζικού αλλά από απόσταση παρέχοντας πυρά υποστήριξης.
    Κοινώς οι πεζικάριοι έχουν να ιδρώσουν πολύ για να φτάσουν στον ΑΝΣΚ…

    Μου αρέσει!

  2. Ἐδὼ ἔχουμε μία κλασσική περίπτωση ἑνός ὁχήματος που δέν ξέρει τί θέλει να εἶναι:ΤΟΜΠ,ΤΟΜΑ, ἤ ὅχημα ἱππικοῦ;
    ΤΟΜΠ δέν εἶναι,ἀφοὺ ἡ σχεδίαση δέν προσανατολίζεται στην μεταφορά ἀγήματος (section) και την προστασία του,ἀλλά στην τοποθέτηση του πύργου με τον ὁπλισμό του.
    Το ἄγημα ἀντιμετωπίζεται μᾶλλον ὡς ἕνα ἐπιπλέον μέσον ἤ ὅπλο στην διάθεση του ὁχήματος,που σημειωτέον δέν προορίζεται για κατά μέτωπον ἐφόδους,ἀλλά για πλαγιοκοπήσεις ἤ διεισδύσεις,και μάλιστα χωρίς την συνοδεία ἀρμάτων,για τον λόγο αὐτόν ὁ ἰδιάζων ὁπλισμός.
    ΤΟΜΑ πάλι,δέν το λές ἀκριβῶς,με αὐτήν την ἰδιαιτερότητα που προανέφερα.
    Στην Ε.Φ,με την ἰδιαιτερότητα της,το ΒΜΡ-3 ἀντιμετωπίζεται και ὡς ὑποκατάστατο ἄρματος,ἀλλά για την Κύπρο συνέτρεχαν και πολιτικές σκοπιμότητες για την ἀπόκτηση του.
    Οὔτε τα Bradley,που ἴσως τα δοῦμε και στην Ἑλλάδα,τα θεωρὼ κατἀλληλα,εἶναι μέν ἀνώτερα του Μ-113,κυρίως ὡς προς τον ὁπλισμό και την ἰκανότητα νυκτερινῶν ἐπιχειρήσεων,ἀλλά δἐν προσφέρουν οὐσιωδῶς περισσότερη προστασία,και ἔχουν και την μισή χωρητικότητα σε ἄγημα,ἀλλά το ΒΜΡ-3 ἦταν το τελευταίο που θα σκεφτόμουν ὡς λύση.
    Μόνο ὁχήματα με προστασία ἐφάμιλλη ἤ και ἀνώτερη αὐτῆς των ἀρμάτων,χωρίς ἐξεζητημένο,πλήν μελετημένο ὁπλισμό, θεωρῶ ὅτι δίνουν στο Μ/Κ ΠΖ αὐτό που χρειάζεται,κάτι σάν το Nammer,π.χ(λέμε τώρα).

    Μου αρέσει!

  3. Βαρκαρη, η Κυπρος εχει και αλλο αναγλυφο-δεν εχει μεγαλες πεδιαδες και η καλυψη ειναι ευκολη στους πολλους λοφους.

    Μου αρέσει!

  4. Ο κινητήρας είναι ανεπαρκής, η θωράκιση επίσης (κρίνοντας από το βάρος και μόνο) τραγική αλλά ο οπλισμός τέλειος. Μια αλλαγή κινητήρα θα επέτρεπε επιπλέον θωράκιση αλλά και πάλι δεν ξέρω αν θα απαιτηθεί επανασχεδιασμός του οχήματος για να γίνει επαρκής η θωράκιση.

    Μου αρέσει!

  5. Πιστεύεις ὅτι ἦταν το ἀνάγλυφο που ὑπαγόρευσε την ἐπιλογή του ΒΜΡ-3;
    Ἥ την χρήση του ὡς ὑποκατάστατο ἄρματος;
    Πίσω στα 1995,ἡ Κύπρος δέν εἴχε πολλές ἐπιλογές,ὅπως οὔτε και σήμερα ἄλλωστε.

    Μου αρέσει!

  6. Ὁ κινητήρας εἶναι ἐπαρκέστατος για το ΒΜΡ-3 της Ε.Φ,ἀφοὺ με 450 ἤ 500 ἵππους,ἀνάλογα με την πηγή,ἔχει να κινήσει 18 τόννους.
    Τα ἔχω δεί μόνο στο γυαλί,ἀλλά πετάνε.
    Το πρόβλημα ἀφορὰ τα παρ΄ὁλίγον δικά μας ΒΜΡ-3Μ,που ἐκτός του ἐπιπλέον βάρους,θα εἴχαν να ζωντανέψουν και το σύστημα κλιματισμοῦ.
    Ἴσως πάλι ὁ Ε.Σ διεξήγε ἀνταρτοπόλεμο με την πολιτικιά ἠγεσία,και ἔψαχνε να κάνει την τρίχα τριχιά,ἀφοὺ το ΒΜΡ-3 του το φυτέψανε πισώπλατα…
    Τώρα,σε ὅτι ἀφορὰ τον ὁπλισμό,ἀπ΄ὅτι μπόρεσα να καταλάβω,εἶναι μία ὑπερφιλόδοξη για το μέγεθος του ὁχήματος διαμόρφωση,που προσπαθεί να βάλει ὅχι δύο,ἀλλά τρία καρπούζια στην ἴδια μασχάλη.

    Ἐξηγοῦμαι:το τριαντάρι,που ὑπήρξε ἐπιλογή και για το ΒΜΡ-2 και το BMD-2/4,εἶναι κατανοητό,το κατοστάρι ὅμως,ἀποτελεί δύο καρπούζια μαζί,καθώς θέλει να δώσει ἕνα ὅπλο στην φιλοσοφία του ἑβδομηντατριαριοῦ του ΒΜΡ-1,ἀλλά βεβαίως ἱκανώτερο,σύν ἐπιπλέον την δυνατότητα βολὴς των κατευθυνόμενων ΑΤ-10,που ὅμως,με διαμέτρημα 100 χλσ ἀσθμαίνουν πίσω ἀπό τα κατηγορίας Μίλαν/Φάγκοτ,για να μήν μιλήσουμε για μεγαλύτερα.
    Ἡ ἀπάλειψη του κατοσταριοῦ,θα ἐπέτρεπε πολύ καλύτερη ἐκμετάλλευση χώρου,μείωση του κόστους,και κἄπως περισσότερη θωράκιση,ἀλλά και πάλι θα εἴχαμε ἕνα μεταλλαγμένο BMD -Φράνκενστάϊν,και ὅχι ἕνα ἐξελιγμένο ΒΜΡ,στην γραμμή των -1 και -2.

    Τέλος,και σε γενική θεώρηση,ἡ θωράκιση του Μάρντερ-1Α3 και του Οὐλάν του Αὐστριακοῦ Στρατοῦ,ἑνδεικτικά,ἀντέχουν πλευρικά σε πλήγμα 14,5 χλσ,που εἶναι τουλάχιστον δύο ἐπίπεδα προστασίας πάνω ἀπό τα 7,62 χλσ που ἀντέχει πλευρικά το ΒΜΡ-3,ἀλλά στο σύγχρονο πεδίο μάχης περιφέρονται πολλά ὅπλα ὅπως τα LAW/RPG-7 ἕως -26/APILAS/ARMBRUST και λοιπά και λοιπά,για τα ὁποία ὅχι μόνο τα πλευρά,ἀλλά και το πρόσθιο τμήμα των ἀνωτέρω ὁχημάτων,εἶναι σαφῶς μέσα στις δυνατότητες τους.

    Μου αρέσει!

  7. Eἶμαι ἐπιφυλακτικός ὡς προς αὐτό.
    Στην πραγματικότητα,ἡ Κύπρος θα ἀποδειχθεί θέατρο δυσκολώτερο ἀπό τον Ἔβρο,και ἡ ἐπιβιωσιμότητα των ὁχημάτων,ὅπλων,μέσων,ἑγκαταστάσεων,και βεβαίως μαχητῶν,θα εἶναι το πρώτιστο ζητούμενο.

    Μου αρέσει!

  8. Ρε συ defencegreece, κανε κατι να μη θελουμε φακο για να διαβασουμε τις απαντησεις. Μεγαλωσε λιγο τη γραμματοσειρα.

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s