Οι Ελβετικός Στρατός σχεδιάζει την απόσυρση αρμάτων μάχης Leopard 2 A4 (PZ 87) και Α/Κ πυροβόλων Μ109 KAWEST

To PZ 87 ή αλλιώς Leo2A4 αποτελεί μια ελαφρώς βελτιωμένη έκδοση του αντίστοιχου γερμανικού μοντέλου

To PZ 87 ή αλλιώς Leo2A4 αποτελεί μια ελαφρώς βελτιωμένη έκδοση του αντίστοιχου γερμανικού μοντέλου

Το Εθνικο Συμβούλιο στην Ελβετία ενέκρινε την υλοποίηση 4 προγραμμάτων προμηθειών αμυντικού υλικού συνολικής αξίας 771 εκατομμυρίων Ελβετικών Φράγκων. Παράλληλα όμως πρότεινε στο ίδιο χρονοδιάγραμμα μαζί με την απόκτηση νέου υλικού την απόσυρση μεγάλου μέρους του υπάρχοντος στόλου αρματων μάχης Leopard 2 A4 (PZ 87 κωδικοποιημένα με βάση τους Ελβετούς), Α/Κ πυροβόλων Μ109 καθώς και την ολοκληρωτική απόσυρση των 54 F-5E Tiger II.

Υπενθυμίζεται ότι συνολικά ο Ελβετικός Στρατός είχε προμηθευτεί 380 Άρματα Μάχης PZ 87 από τα οποία όμως 42 πουλήθηκαν στην Γερμανική εταιρεία Rheimentall και άλλα 12 μετατράπηκαν σε οχήματα μηχανικού. Από τα υπόλοιπα, 134 οχήματα έχουν εγχωρίως αναβαθμιστεί με βαρύτερη θωράκιση κατά βλημάτων ΚΕ, νέο ΣΕΠ και βελτιωμένα συστήματα Διοίκησης και Ελέγχου από την Eλβετική RUAG και τα εναπομείναντα είναι αποθηκευμένα σε κατάλληλες κλιματιζόμενες εγκαταστάσεις και βρίσκονται σε κατάσταση μακράς αποθήκευσης.

Επίσης τα Α/Κ πυροβόλα Μ109 KAWEST είναι εφοδιασμένα με το Πυροβόλο 47 διαμετρημάτων L47 των 155mm που του επιτρέπει να επιτυγχάνει εμβέλεια 36 Km, εσωτερικό σύστημα πλοήγησης και τάξης για βολή, ισχυροποιημένα ηλεκτρικά συστήματα κατά απειλών EMP, μικρότερο προσωπικό των 6 ατόμων, αυξημένη αυτονομία πυρομαχικών (40 βλήματα, 62 προωθητικά γεμίσματα) και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης .

Συγκεκριμένα προτείνεται η απόσυρση 96 Leopard 2 Α4, του μεγαλύτερου μέρους του στόλου των 162 Μ109 KAWEST, η απόσυρση και των 54 ήδη υπηρετούντων μαχητικών αεροσκαφών F-5E Tiger II καθώς και επιπλέον τροχοφόρων οχημάτων όπως τα τζιπ Steyr Daimler Puch 230 GE.

Οι παραπάνω προτάσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2020.

Αποφασίστηκαν 4 κύρια προγράμματα απόκτησης υλικού :

Kρίθηκε έτσι σκόπιμο με τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν να χρηματοδοτηθούν 4 νέα προγράμματα τα οποία αντιμετωπίζουν καλύτερα τις σύγχρονες απειλές εναντίον των Ελβετικών Συμφερόντων.

  • Συγκεκριμένα εγκρίθηκαν η υλοποίηση του προγράμματος «Computer Centre 2020 VBS » με το οποίο ισχυροποιείται η ασφάλεια των Server και της υποδομής ΙΤ των Ελβετικών Ενόπλων Δυνάμεων καθώς διαπιστώθηκαν κάποια «μικρά» κενά ασφαλείας στην υπάρχουσα δομη. Η χρηματοδότηση είναι 120 εκ Ελβετικά Φράγκα.
  • Επιπλέον αποφασίστηκε η προμήθεια αξίας 440 εκ Ελβετικών Φράγκων νέων τζιπ 4Χ4 Mercedes-Benz G 300 CDI τα οποία θα αντικαταστήσουν πλήρως τα υπάρχοντα Steyr Daimler Puch 230 GE.
  • Η απόκτηση προσομοιωτή βολής βασιζόμενος στην τεχνολογία λέιζερ για την προσομοίωση βολής διάφορων διαμετρημάτων διαφορετικών πύργων οχημάτων μάχης και οχήματων διοίκησης (όπως M113 APC, CV9030 IFV και Piranh II 8X8). Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να γίνει διπλής ενέργειας εκπαίδευση με τεθωρακισμένα οχήματα. Η παρεχόμενη ποιότητα και πολυπλοκότερα σενάρια θα δημιουργήσουν πολύ ικανότερους στρατιώτες. Το κόστος είναι 32 εκ Ελβετικά Φράγκα
  • Επίσης με 179 εκ Ελβετικά Φράγκα θα αποκτηθούν νέα συστήμα Α/Κ γεφυρών τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για πολιτική χρήση σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.

Ένα μικρό σχόλιο με Ελληνικό ενδιαφέρον: Καθώς η συζήτηση για την απόκτηση των M1A1 έχει πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις καθίσταται σαφές στον καθένα ότι δεν είναι η μόνη διαθέσιμη επιλογή. Ο ΕΣ δεν χρειάζεται απαραίτητα να αντικαταστήσει 1 προς 1 τα 400 Μ48Α5 MOLF που θα αποσύρει. Πέραν των ελβετικών αποθεμάτων η Ισπανία είχε προσφέρει πέρυσι τον Σεπτέμβριο του 2013 στο Περού 100 ακόμη Leopard 2 A4 τα οποία απορρίφθηκαν από την Περουαβιανή πλευρά για χάριν του Τ-90C. Συνολικά από την Ισπανία και την Ελβετία στο προσεχές μέλλον υπάρχει άμεσα διαθέσιμο ένα αρματικό δυναμικό 200 επιπλέον οχημάτων ίδιας κλάσης με τα ήδη υπηρετούντα με τον ΕΣ LEO 2 A4 και τα οποία έχουν τον ίδιο επίσης κινητήρα με τα υπόλοιπα 170 άρματα γ΄γενιάς LEO 2 A6HEL. Καταλαβαίνει κάποιος ότι για 20 ετή χρήση τι οικονομίες κλίμακος θα μπορούσαν να επιτευχθουν και να ομογενοποιηθεί επιτέλους ο στόλος των αρμάτων μάχης του ΕΣ. Το ίδιο το ΓΕΣ είχε εκπονήσει παλαιότερα μελέτη στην οποία όριζει τις ανάγκες σε βαριά θωρακισμένα άρματα μάχης εξοπλισμένα με πυροβόλο 120 mm σε 496 μονάδες.

Αν κάποιος συγκρίνει την προσφερόμενη «στρατιωτική βοήθεια» των ΗΠΑ που κοστολογούν τα 90 άρματα μάχης Μ1Α1 στα 500 εκ $ και τα συνολικά 400 στα 2+ και πλέον δις $ καταλαβαίνει κάποιος ότι το διαπραγματευτικό χαρτί της χώρας ισχυροποιείται προς πάσα κατεύθυνση. Δεν χρειαζόμαστε άλλον έναν τύπο άρματος μάχης τη στιγμή που 200 όμοια με τα υπηρετούντα LEO 2 A4 βρίσκονται στην αγορά ψάχνοντας αγοραστές. Ακόμη και αν αγοράσουμε μέρος αυτόν θα καλύψουμε πλήρως τις ανάγκες προωθώντας έτσι τα περισσότερα από τα 500 και πλέον Leo 1 A5 στα νησιά που λόγο της ελαφράς τους θωράκισης θα είναι καταλληλότερα σε ρόλο υποστήριξης πεζικού.

Τα ίδια ισχύουν και για τα προτεινόμενα Μ109 ΚΑWEST τα οποία σε ορισμένους τομείς είναι ανώτερα των γερμανικών Μ109Α3GE2.

Τέτοιες όμως ευκαιρίες απαιτούν σχεδιασμό οργάνωση και σοβαρότητα από την ανώτατη ηγεσία. Απαιτούν χρονοδιάγραμμα και κατάλληλη λήψη αποφάσεων. Σε διαφορετική περίπτωση το αμυντικό αυτό υλικό μεγάλης μαχητικής αξίας μπορεί να καταλήξει και σε εχθρικούς αποδέκτες…

9 thoughts on “Οι Ελβετικός Στρατός σχεδιάζει την απόσυρση αρμάτων μάχης Leopard 2 A4 (PZ 87) και Α/Κ πυροβόλων Μ109 KAWEST

  1. Ωραία πάσα μου δίνεις ;-)

    Πέρα από το προφανές που λέει το άρθρο για την αποδεύσμευση ικανών ποσοτήτων τεθωρακισμένων και Α/Κ πυροβόλων δείχνει και μια διαφορά νοοτροπίας σε σχέση με τον ΕΣ.
    Προσπαθώντας οι Ελβετοί να υλοποιήσουν επιπλέον εξοπλιστικά προγράμματα τα οποία καλύπτουν καλύτερα τις παρούσες απειλές τους, αποσύρουν κύριο υλικό το οποίο τους αποφέρει κατά πολύ μειωμένα λειτουργικά έξοδα και επιπλέον κεφάλαιο από την πώληση τους.
    Μήπως κάτι αντίστοιχο πρέπει να κάνουμε και εμείς?

    Ωραίες οι οροφές των 1200+ αρμάτων αλλά στην πράξη η απόκτηση 150-200 νέων αρμάτων γ γενιάς εφοδιασμένων με πυροβόλο 120 mm έχει τα παρακάτω πλεονεκτήματα:
    a)απόσυρση των πεπαλαιωμένων Μ48 Α5 ΜΟΛΦ και αποθήκευση και 100 επιπλέον LEO1 A5 πράγμα που θα σημάνει μια μειωμένη ενεργή οροφή 300 αρμάτων μάχης που σημαίνει τουλάχιστον 7 ΕΜΑ μειωμένη δύναμη. Προφανή οφέλη σε ενίσχυση της επάνδρωσης των υπολοίπων μονάδων στον ΕΒΡΟ και ομογενοποίηση της ατσαλένιας γροθιάς των LEO 2. Θα μπορούσα να σου έχω και οικονομικά στοιχεία τι κοστίζει η κάθε ΕΜΑ αλλά δεν έχω πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες.
    b) Επίσης θα μπορούσαμε να ενισχύσουμε την άμυνα της Κύπρου με τον εξής τρόπο. Αντικατάσταση 1 ΕΜΑ με LEO 1A5 και μεταφορά άλλης μιας «καμουφλαρισμένης» ΕΜΑ LEO 1 A5 της οποίας θα έχει αφαιρεθεί το πυροβόλο πρόσκαιρα ώστε να φαίνονται σαν οχήματα μηχανικού ή και ειδικοποιημένα οχήματα όπως εκκαθάρισης ναρκοπεδίων. Καθώς θα υπάρχουν οι πύργοι των κανονικών αρμάτων θα μπορούσαν σε μικρό χρόνο να επανασυναρμολογηθούν σε μάχιμα άρματα μάχης. Παράλληλα θα συνεχίζει να λειτουργεί και 1 ΕΜΑ Μ48Α5 με μεγάλο απόθεμα ανταλλακτικών από το εναπομείνον στοκ.
    c) Η αξία του κάθε προιόντος αυξάνεται όταν υπάρχει ζήτηση στην περιοχή. Ο ΕΣ θα μπορούσε κάποια άρματα μάχης να τα πουλήσει στις δυνάμεις των Κούρδων (όχι με το αζημίωτο) που μάχονται τους μαχητές της ISIS. Ετσί θα μπορούσε να αποκτήσει ένα μικρό κεφάλαιο της τάξης των 50-80 εκ Ευρώ το οποίο επαρκεί για την προκαταβολή. Ένα καλό χρηματοδοτικό πλαίσιο από τις Ελβετικές Τράπεζες δεν είναι δύσκολη υπόθεση.

    Μου αρέσει!

  2. Συμφωνώ μαζί σου με την λογική της απόσυρσης των Μ48 και αποθήκευσης μεγάλου αριθμού Leo-1. Θα ήταν εξαιρετική περίπτωση η αγορά 200-250 αρμάτων από Ισπανία, Ελβετία αλλά και Αυστρία. Το θέμα είναι ότι κάποιοι στον ΕΣ δεν θέλουν να χάσουν καρέκλες. Εξαιρετική επιλογή αν βρούμε τα χρήματα, είναι και αυτή της αγοράς των Μ109 KAWEST. Αυτά τα οχήματα στον Έβρο θα προσφέρουν πάρα πολλά.

    Μου αρέσει!

  3. Ορθώς αναφέρες και την Αυστρία. 3 πηγές μεταχειρισμένου υλικού θα σημάνει και ανταγωνισμό άρα και μείωση τιμών…Ελπίζω να εισακουστουν οι απόψεις του άρθρου και στα κατάλληλα αυτιά…

    Μου αρέσει!

  4. dg,Infanty1,
    τα Μ-48/Μ-60 δέν μποροῦν να μεταπωληθοῦν ἐπειδή ἔχουν ἀποκτηθεί ὡς βοήθεια.
    Τυπικά ὑπάρχει δυνατότητα να ἀποκτηθεί ἡ κυριότητα του ὑλικοῦ με την καταβολή κάποιου ἀντιτίμου,πιθανῶς μάλιστα συμβολικοῦ,ἀλλά και πάλι ἡ μεταπώληση θα πρέπει να ἑγκριθεί ἀπό τους Ἀμερικανούς.
    Ὅσο για τις τρείς πηγές μεταχειρισμένου ὑλικοῦ που θα ρίξουν τις τιμές,μπορεί να ἰσχύει για ὅσους πραγματικά ἑνδιαφέρονται,ἀλλά ὅχι για την Ἑλλάδα.
    Το ἑνδιαφέρον για Μ1Α1 εἶναι ἀπλῶς ἕνα πρόσχημα για να ἀγνοηθουν τα Λεόπαρντ,και τα Μ1Α1 και τζάμπα να μας τα δώσουν,πάλι θα τα άρνηθοῦμε,στην πραγματικότητα αὐτό γίνεται τέσσερα χρόνια τώρα,και τουλάχιστον τρία χρόνια το φωνάζω στο διαδίκτυο,ἀρχικῶς στο «εν κρυπτώ» ἀπό το 2011,και ἔκτοτε και ὅπου ἀλλοὺ σχολιάζω,και δυστυχὼς,τρία χρόνια τώρα,δικαιώνομαι.

    Μου αρέσει!

  5. Τα αυστριακα Λεο απο οσο ξερω ηταν σε πολυ υψηλη τιμη. Η καλη ευκαιρια ηταν τα ολλανδικα Α6 που μαλλον πηγαινουν για Φινλανδια καθως και τα εκπαιδευτικα Hawk της Ελβετιας που και αυτα κατεληξαν Φινλανδια.
    Ερωτηση: Θα μπορουσαμε ισως να προτινουμε στους Ελβετους τα 24 PzH μας για τα 162 KAWEST ή θα το θεωρησουν κλεψια?

    Μου αρέσει!

  6. Αχεροντα, εχω αρχισει να φοβαμαι πως εχεις δικιο.Με το ιδιο ποσο με τα Μ1Α1 κονομαμε τα λεο απο Ισπανια ή Ελβετια ή Αυστρια και αποσυρουμε οριστικα ολα τα Μολφ.

    Πιστευω πως τελικα δε θα παρουμε ΤΙΠΟΤΑ.

    Μου αρέσει!

  7. Υπάρχουν 2 προσωπικότητες ανθρώπων στον ΕΣ. Οι «YES MAN» είναι η πρώτη περίπτωση και οι «CAN DO MAN» είναι η δεύτερη περίπτωση.
    Οι πρώτοι τηρουν αυστηρά την πειθαρχία και τους κανονισμούς από γυαλισμένα άρβυλα, καλοσχεδιασμένες παρελάσεις και τυπικές ασκήσεις τύπου Παρμενιών 14 και τα έχουν καλά με τους Τοπικούς Αρχοντες, την Εκκλήσία, τους Πολιτικούς , τους ανωτέρους τους (όχι όμως και του κατωτέρους τους) και διάφορα ΜΜΕ έντυπα και ηλεκτρονικά. Βιβλία, σύνταξη αναφορών ΕΔΕ κτλ από μικρά έως μεγάλα ζητήματα. Σε όλα τα προβλήματα δεν δίνουν αυτοί την λύση αλλά περιμένουν τι θα κάνει η μοίρα, ο ανώτερός τους ή το ΓΕΣ στο οποίο ελπίζουν κάποια στιγμή να περάσουν τις πύλες του…Κανουν χάρες σε όλους (ανωθεν) με το σκεπτικό της ανάδειξης της καριέρας τους

    Η δεύτερη κατηγορία ανθρώπων είναι αυτή που αγαπάει τη δουλειά τους, δεν έχουν ωράριο, αναλαμβάνουν όλες τις δύσκολες αποστολές και το τηλέφωνό τους χτυπάει συνέχεια προσπαθώντας να λύσουν προβλήματα ακόμη και εκτός αρμοδιοτήτων τους. Πιστεύουν περισσότερο στην ηγεσία μέσω παραδείγματος και λιγότερο στην ηγεσία μέσω «εντολών και διαταγών». Σε κάθε πρόβλημα δίνουν την βέλτιστη λύση με τα μέσα που διαθέτουν και η μεγάλη διαφορά τους είναι ότι πιέζουν τους ανωτέρους τους για κάτι καλύτερο στους τομείς της εκπαίδευσης, μέσων, εξοπλισμού, των συνθηκών διαβίωσης κτλ. Τυχαίνει να είναι αρεστοί στους κατωτέρους τους ακόμη και αν τους παιδεύουν σε ουσιαστικές όμως ασχολίες.

    Ζητώ συγνώμη για την μακροσκελή απάντηση αλλά:

    Δεν υπάρχει δεν μπορώ στην περίπτωση μας. Τρεις πηγές προμηθειών που μαζί με την αμερικανική πλευρά μας κάνουν τέσσερις (!). Ο ΕΣ σε αντίθεση με χώρες όπως Ινδονησία κτλ δεν αποσκοπεί απλά στην απόκτηση 1-2 ΕΜΑ αλλά τουλάχιστον 4-5 πράγμα που αυξάνει ακόμη περισσότερο την αξία του σαν πελάτη. Τα όποια πιθανά προγράμματα εκσυγχρονισμού (ΣΔΕΠ Ηνίοχος κάποια εξτρα θωράκιση στο μέλλον) ευνοούν ακόμη περισσότερο αμυντικές βιομηχανίες όπως η IBD, Rheimental, RUAG κτλ… Βαζουμε επίσης και την μεγάλη αξία του Ευρώ και το περιβάλλον είναι ευνοικό. Αν τα ολλανδικά μεταχειρισμένα Leo2A6 κάναν 2 εκατομμύρια Ευρώ μαζί με ανταλλακτικά και πυρομαχικά τότε τα ταπεινά Leo 2 A4 στην χειρότερη περίπτωση να αποκτηθούν προς κάτω του 1 εκ Ευρώ το κομμάτι. Σύνολο ας πούμε 164 εκ -Ευρώ για 4 ΕΜΑ. (Κλείνει το κεφάλαιο Εβρος για τους Μεχμέτηδες λοιπόν)

    Διαιρέστε το με 5 έτη και μας προκύπτει μόλις 32,8 εκ Ευρώ κατά έτος. Το 2015 ο αμυντικός προυπολογισμός της χώρας θα είναι αυξημένος κατά 250 εκ Ευρώ σε σχέση με φέτος…Δεν νομίζω πως το ποσό δεν βρίσκεται στις δυνατότητές μας λοιπόν.

    Όσον αφορά την θέληση άμα δεν μας ενδιαφέρει να το εξετάσουμε καν εν καιρώ ειρήνης δεν θέλω να ξέρω ποια είναι η κατάσταση εν καιρώ πολέμου…

    Μου αρέσει!

  8. Ἐδὼ και μήνες ἀποφεύγω να σχολιάσω για τα Ἄμπραμς,ἐπειδή το θεωρὼ πλέον αὐτοεμπαιγμό,ἀλλά,ἀφοὺ εἴχαμε καιρό να τα ποῦμε στο defencegreece,και ἐπειδή ἔχω φορτώσει γενικῶς,θα κάνω μία ἐπιγραμματική ἀναδρομή στην ὑπόθεση των μεταχειρισμένων.
    Τον Μάρτιο του 2002,το ΚΥΣΕΑ συνήλθε για να κατακυρώσει τον νικητή του διαγωνισμου Νέου Ἄρματος Μάχης,και να δώσει την ἕγκριση για την παραγγελία 246 ἀρμάτων (3 τεθωρακισμένες ταξιαρχίες),ἀλλά ἡ παραγγελία περικόπηκε δια χειρός Γιάννου στα 170 (2 ταξιαρχίες).
    Ὡς ἑνδιάμεση λύση ἐξασφαλίστηκαν 183 μεταχειρισμένα Leo-2A4,και 150 Leo-1A5.
    Λόγω των ἐλληνικων ρυθμῶν,οἱ λεπτομέρειες ρυθμίστηκαν ἀπό την ἐπόμενη κυβέρνηση,ὁριστικά στις 20 Ἰουλίου 2005.
    Ἡ κουρασμένη κυβέρνηση του κουρασμένου ἐπανιδρυτή του κράτους βέβαια,δέν ἐπαναδιαπραγματεύθηκε την σύμβαση στην οὐσία της,ἀλλά στα ἐπί μέρους,χωρίς να ἐξασφαλίσει περισσότερα μτχ Leo-2A4.
    Toν Δεκέμβριο του ἰδίου ἔτους,ἡ Τουρκία ἐξασφάλισε 298 μτχ -Α4.
    Το ΓΕΣ ὅμως,σε μία ἐπίδειξη ὀμφαλοσκοπίας,προέβλεπε 164 -Α4,και κατόπιν ἄλλα 164 μέχρι το 2015 στο πλαίσιο κάποιου ἐγγράφου ΔΕΣΕΣ,(πώς λέμε τώρα δέσαμε;),και για ὀρεκτικό ἄλλα 13 -Α4 για την συγκρότηση μίας ἀκόμη ἵλης.
    Φυσικά,δέν ἀποκτήθηκε οὔτε ἕνα Leo-2A4 πέραν των 183 της συμβάσεως,οἱ Τούρκοι ὅμως τσίμπησαν ἄλλα 56.
    Το 2009,λίγο μετά τις ἐκλογές,ἔγινε γνωστό ὅτι προσφέρθηκαν τα 160 -Α4 που εἴχαν ἑνοικιασθεί ἀπό τους Σουηδούς και εἴχαν ἑνδιαμέσως ἐπιστραφεί.
    Κατά τα φαινόμενα ὅμως,προσφέρθηκαν και ἄλλα -Α4 ἀπό την δεξαμενή των παροπλισμένων,και ἀκούστηκε ὁ ἁριθμός 250,ἕναντι 250.000€ το τεμάχιο.
    Τα ἄρματα αὐτά δέν ἦσαν βέβαια σε ἀρίστη κατάσταση,ἀφοὺ εἴχαν ἤδη γράψει ὥρες πέραν των προβλεπομένων μετά την τελευταία ἀνακατασκευή,ἀλλά το Leopard γενικῶς εἶναι στιβαρό και ἀνθεκτικό,(ἡ ἀνακατασκευή προβλέπεται στις 1.200 ὥρες,οἱ Ἐλβετοί τα πήγαιναν μέχρι και 4.000 ὥρες χωρίς ἀνακατασκευή,με ἐπαγγελματικό χειρισμό βεβαίως,ἑνὼ ὑπάρχουν και βλάβες που δέν περιμένουν την προθεσμία των 1.200 ὡρῶν)και ἐλπιζόταν βασίμως ὅτι τα ἄρματα της τελευταίας προσφοράς θα ἀξιοποιούντο ἐπωφελὼς για κάποια χρόνια,μέχρι να καταστεί ἀπαραίτητη μία βαρειά συντήρηση.
    Με 62,5 Μ€ παίρναμε 250 ἄρματα,και ἀκόμη και ἄν ἀπλῶς τα παρκάραμε κάπου μεταξύ Βελεστίνου και Λιτοχώρου,θα πορευόμασταν ἀναλόγως των διαθεσιμοτήτων και των συντηρήσεων:ἕστω μία ΕΜΑ τον χρόνο να ἀνακατασκευαζόταν,σἠμερα θα ἦταν ὅλα στην τσίλια.
    Ἀλλά ὅοοχι,ἔπρεπε να βροῦμε 700Μ€ για να ἀκουμπήσουμε στην TKMS για δύο ἐπιπλέον Τ214,την στιγμή που καρκινοβατούσαν δύο προγράμματα,τα Ἀρχιμήδης και Ποσειδών ΙΙ,τα στραγάλια θα κοιτούσαμε τώρα;
    Κάπου ἐκεί,δέν ξέρω με τί παρασκήνιο,βγήκαν στην φόρα τα Ἄμπραμς,καλοκαίρι του 2010,και ἔκτοτε κάθε χρόνο μεταβαίνει στις ΗΠΑ ἐπιτροπή ἀξιολογήσεως,ἀναζητείται ἑθνικός εὐεργέτης να ἀναλάβει το κόστος της μεταφοράς στην Ἑλλάδα,μία τα φέρνει ὁ Ἀβραμόπουλος,μία τα ἀφήνει,μία τα παίρνει ὁ Κωσταράκος,μία του τα δίνει ὁ Ντέμπσευ,μία τα ἀφήνει ὁ Μανωλᾶς,ἀλλαλούμ Ἑλλάς.
    Εἴδατε;
    Κουτσά-στραβά,βγήκε και αὐτή ἡ τετραετία,την ἐπόμενη θα την βγάλουμε με την ἀναβάθμιση των F-16,που θα γίνει ἄν δέν πάρουμε τα F-15,που δέν θα τα πάρουμε ἄν γίνει ἡ ἀναβάθμιση των F-16.

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s