Ήρθε η πρώτη παρτίδα των μεταχειρισμένων Μ113 και βαρέων φορτηγών ΗΕΜΤΤ

m-113

Δια θαλάσσης και με κόστος μεταφοράς μόλις 4 εκατ. ήρθαν στην Ελλάδα χθες τα πρώτα 460 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού τύπου Μ-113 διαφόρων εκδόσεων από τα αποθέματα του Αμερικανικού Στρατού. Ξεφορτώθηκαν στον Στρατιωτικό Λιμένα του Πειραιώς, στο Κερατσίνι, όπου έχει καταπλεύσει το πλοίο που τα μεταφέρει από τις ΗΠΑ. Η πλειάδα εξ αυτών θα προωθηθούν κατευθείαν στο 304 Στρατιωτικό Εργοστάσιο. Τα υπόλοιπα 246 θα επιθεωρηθούν και συντηρηθούν στο 308 ΠΕΒ στην περιοχή Θεσσαλονίκης  γι αυτό και το πλοίο θα τα αποβιβάσει στο εκεί λιμένα.

Τα «νέα» ΤΟΜΠ του Ελληνικού Στρατού αναμένεται να αυξήσουν τις επιχειρησιακές ικανότητες των μηχανοκίνητων ταγμάτων σε Δ’ Σώμα Στρατού και ΑΣΔΕΝ αντικαθιστώντας τα ρωσικής κατασκευής ΤΟΜΑ BMP-1 που υπηρετούν ήδη εδώ και μία 20ετία στον Ελληνικό Στρατό και στα οποία υπήρχαν προβλήματα εύρεσης ανταλλακτικών και αναλώσιμων γενικότερα. Οι κατηγορίες των τεθωρακισμένων οχημάτων είναι: 225 ΤΟΜΠ, Μ113Α2, 128 οχήματα διοίκησης Μ577Α2, 106 τεθωρακισμένα οχήματα-φορείς αντιαρματικών συστημάτων Μ901Α2 (εξοπλισμένα με δίδυμο εκτοξευτή Μ220 TOW). Να σημειωθεί πως παραχωρούνται συνολικά 460 οχήματα οικογενείας Μ113 και συγκεκριμένα 225 M113A2 APC, 128 οχήματα διοίκησης Μ577Α2, 106 Βελτιωμένα Οχήματα TOW (ITV) Μ901Α2 εξοπλισμένα με δίδυμο εκτοξευτή Μ220 TOW, καθώς και ένα (ΤΟΜΟ) Μ106 των 4,2in. Επιπροσθέτως, παραχωρούνται περί τα 320 φορτηγά οχήματα ΗΕΜΤΤ (Heavy Expanded Mobility Tactical Truck) της Oshkosh, τύπων Μ977 και Μ985 γενικών μεταφορών, βυτιοφόρα Μ978Ρ1, αρματοφορέων και περισυλλογής.

Από το φιλικό Defencenews.gr

Ένα μικρό σχόλιο: Μόλις ξεφορτώθηκαν τα οχήματα στο λιμανι Θεσσαλονίκης συναγερμός χτύπησε στην Διοίκηση της Τουρκικής 1ης Στρατιάς. Οι Τούρκοι νόμιζαν πως μαζί με τα Μ113 ήρθαν και άρματα μάχης Μ1Α1, εκτοξευτές MLRS και ελικόπτερα Chinook. H σύγχυση ήταν τέτοια που φοβόνται προέλαση στον Έβρο!!!!

Αστειευόμαστε φυσικά. Τα Μ113 καλώς ήρθαν. Σημαντική ενίσχυση είναι τα νέα φορτηγά οχήματα HEMTT Heavy Expanded Mobility Tactical Truck) τα οποία θα απογειώσουν την λογιστική υποστήριξη στον Εβρο, λύνοντας τα χέρια στους Έλληνες Επιτελείς. Από την άλλη ο ΕΣ θα αποσύρει πλήρως τα BMP-1 τα οποία βέβαια ουδέποτε ήδη με καλό μάτι καθώς μακροχρόνια σύμβαση υποστήριξης δεν υπογράφηκε. Υπήρχαν παλαιότερα σκέψεις για αντικατάσταση του κινητήρα των BMP-1 αλλά μείνανε στα χαρτιά. Τα 225 Μ113Α2 σε ρόλο ΤΟΜΠ είναι μια σημαντική ενίσχυση. Χαμηλώνει βέβαια ο πύχης και οι προσδοκίες των ικανοτήτων του Μηχανοκίνητου Πεζικού το οποίο είναι κατάλληλο για μάχη σε φιλικό έδαφος. Μπαίνει επίσης ταφόπλακα στις όποιες προσπάθειες απόκτησης μεταχειρισμένων ή καινούριων ΤΟΜΑ τα οποία θα συνόδευαν τα Ελληνικά Άρματα Μάχης σε συνδυασμένες επιχειρήσεις.  Από την άλλη τίθεται ένα ερώτημα για το ποια είναι η στρατηγική του ΓΕΣ στον 21 Αιώνα ? Πως πιστεύει κανείς ότι θα μάχεται ο Ελληνας Στρατιώτης?

Τακτικά ακίνητοποιημένος στην πρώτη Γραμμη στο πεδίο της μάχης? Μια νέου τύπου μάχη χαρακωμάτων? Αν διαθέταμε συντριπτική αεροπορική ή αρματική υπεροχή ίσως να είχε νόημα καθώς οι Δυνάμεις του αντιπάλου θα αποδεκατίζονταν από τα ανωτέρω μέσα. Στην περίπτωσή μας όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Επίσης οι όποιες προσφορές μεταχειρισμένων ΤΟΜΑ περιορίζονταν είτε σε γερμανικά Marder είτε σε κανιβαλλισμένα Bradley (τα οποία θα απαιτούσαν πλήρη ανακατασκευή και εκσυγχρονισμό εκτός βέβαια αν αφαιρούνταν ο πύργος οπλισμού). Και οι δύο αυτές λύσεις πάλι δεν θα κάλυπταν τις απαιτήσεις του ΓΕΣ.

Ίσως όταν βελτιωθούν τα οικονομικά της χώρας να υπάρξει κάποιο πρόγραμμα ΤΟΜΑ ή έστω βαρέος ΤΟΜΠ για τις ΕΕΔ. Βέβαια οι κρίσεις και τα θερμά επεισόδια με την Τουρκία δεν φαίνεται να περιμένουν μέχρι τότε. Οποιοδήποτε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Μ113 είναι καταδικασμένο να αποτύχει γιατί απλά αυτά τα οχήματα θέλοντα και μη πρέπει μέσα σε μια δεκαετία να τα αποσύρουμε από ρόλους της 1ης Γραμμής. Η δε φονικότητα των μέσων που θα κληθεί να αντιμετωπίσει αυξάνεται (βλέπε Τα Δωρεάν Μ113 και το Πραγματικό Κόστος). Την ίδια στιγμή ακούγεται παράδοξο την στιγμή που ο Έλληνας Στρατιώτης δεν έχει ένα ασφαλές μέσο μεταφοράς να μιλάνε κάποιοι για εκσυγχρονισμούς F-16 με ραντάρ AESA ή για ναυπήγηση νέων φρεγατών. Το τονίζουμε αυτό όχι γιατί τα παραπάνω προγράμματα δεν είναι απαραίτητα αλλά γιατί το κύτταρο του ΕΣ (όπως είπε κάποτε ο τωρινός Α/ΓΕΕΘΑ), η πηγή της Δύναμης του ΕΣ που είναι ο Ελληνας Στρατιώτης θα πολεμήσει στην ουσία με ελλιπή μέσα κατά ενός πολυπληθέστερου αντιπάλου. Μόνο με Ελιγμό και κατάλληλη συνεργασία με άλλα μέσα οι μικρές δυνάμεις του ΕΣ (και θητεία 18 μήνες να είχαμε ο αντίπαλος θα συνέχιζε να έχει συντριπτική υπεροχή) θα μπορούσαν να καταφέρουν την νίκη. Εν έτει 2014 και οδεύοντας στο 2020 ο ΕΣ βασίζεται σε ένα όχημα σχεδίασης της δεκαετίας του 50′. Αυτό είναι απαράδεκτο !

11 thoughts on “Ήρθε η πρώτη παρτίδα των μεταχειρισμένων Μ113 και βαρέων φορτηγών ΗΕΜΤΤ

  1. Πολλα εννοω.Ασπιδια για πολυβολητες, εξτρα θωρακιση γυρω απο το ΤΟΜΠ εστω και τυπου slat, ΚΑΤΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ωστε να μπορεσουν να ακολουθησουν τα αρματα απο μια αλφα αποσταση…
    Εδω
    http://www.army.gov.au/Our-work/Equipment-and-clothing/Vehicles/M113AS4
    και εδω
    http://www.army-guide.com/eng/product3208.html

    Μου αρέσει!

  2. Απλές αναβαθμίσεις θα μπορούσαν να γίνουν με απλή «λαμανιροδουλειά»

    Τωρα όσον αφορά πύργο και άλλα καλούδια όπως στο M113ΑS4 ένα τέτοιο πρόγραμμα θα είχε περισσότερο νόημα στα ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΙΙ που έχουν μια αλφα καλύτερη προστασία.

    Ισως τα απλά Μ113 θα μπορούσαν να εφοδιαστούν και με τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού.
    Το γεγονός όμως ότι τόσο καιρό δεν μας ένοιαξε, ναι δεν μας ενοιαξε να βάλουμε ένα ασπίδιο δείχνει την καθολική αδιαφορία του ΓΕΣ για τον τύπο. Πέραν από το να κολυμπήσουν τα παπακια τον ποταμό ΕΒΡΟ δεν προβλέπονται προελάσεις παραπέρα
    Ισως και το δόγμα μας, κάνει λογική αυτήν την απαξίωση. Άμυνα σε προπαρασκευασμένες θέσεις για το ΠΖ, αντεπιθέσεις και ελιγμός για τα ΤΘ, shoot and scoot για το πυροβολικό κτλ…\

    Μου αρέσει!

  3. Και πως θα ακολουθησει τα ΤΘ, το ΜΧ ΠΖ σε προελαση και σπασιμο μετωπου;
    Αν τα ΤΘ συναντησουν ομαδες κ/β αντιαρματιστων, πως θα πανε γρηγορα οι πεζικαριοι να κανουν εκκαθαριση ωστε να περασει απο το σημειο η ιλη;

    Μου αρέσει!

  4. «Εδω σε θέλω καρδιά μου»
    Τα Μ113 όσο και αν το θέλουμε θα πρέπει να αναλάβουν και επιθετικές αποστολές. Κάποιες σκέψεις για αποβίβαση της ομάδας μάχης από τα 2-3 km από τον αντικειμενικό σκοπό απλά θα τραβήξουν τα πυρά των βαρέων όλμων του αντιπάλου
    Τρεχάτε ποδαράκια μου δλδ

    Μου αρέσει!

  5. Ἀφήνοντας το πεζικό στα 2 με 3 χιλιόμετρα ἀπό τον ΑΝΣΚ διακινδυνεύεις να ἀκυρώσεις την ἀμεσότητα της ἑνέργειας.
    Ἐφόσον τα ΤΟΜΠ δέν κινδυνεύουν ἀπό θανάσιμα πυρά,ὁπότε ὅμως ἡ ὅλη ἑνέργεια τίθεται ὑπό αἴρεση,το πεζικό πρέπει να ἀποβιβαστεί ὅσο ἐγγύτερα γίνεται.
    Και ἡ καλύτερη προστασία για την ἐπιτιθέμενη δύναμη εἶναι,ἰδανικά, ἡ ἐξουδετέρωση των ἐχθρικῶν ὅπλων πρίν την ἐκδήλωση της ἑνεργείας.
    Ἐάν αὐτό ἐπιτευχθεί,ἑν τόπω και χρόνω,και τα παπιά ἐπαρκοῦν για την δουλειά.
    Θα πρέπει,ἑννοείται,να ὑπάρχουν και τα μέσα για να ἐπιτευχθεί αὐτό,ἀλλά ὅσο μένουμε στην θεωρία,θεωρητικά γράφουμε…

    Μου αρέσει!

  6. Από την άλλη αν αφήσει την ομάδα μάχης ΠΖ σε μια λογική απόσταση ας πούμε 1 km Κινδυνεύεις να τεθείς υπό το σφοδρό πυρ βαριών πυροβόλων 12.7 mm,
    H δε εμβέλεια για παράδειγμα του πιο γνωστού βαρύ πυροβόλου Μ2Η φθάνει τα 1500-1800 μέτρα. Και είναι βέβαιο ότι το Τουρκικό ΠΖ θα υποστηρίζεται από τέτοια μέσα σε μεγάλους αριθμούς. Η δε αμεσότητα αντίδρασης των πυροβόλων μαζί με την ταχυβολία της δεν αφήνει περιθώρια ελιγμών και πιθανότητες επιβίωσης των Μ113.
    Πιστεύεται ότι τα παπιά θα αντέξουν βολή 12.7 mm? Αν και ίσως στο εμπρόθιο τόξο και σε μικρή περιοχή

    Μου αρέσει!

  7. Εδω μιλαμε για τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ που ισχυουν σε ΟΛΟΥΣ τους ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΣΤΡΑΤΟΥΣ! Ειναι θεαμα Α Π Α Ρ Α Δ Ε Κ Τ Ο να εχεις τον πυροβολιτη σου- ειτε προκειται για αρμα μαχης, ειτε για ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ,ειτε για Α/Κ, ειτε για VBL-εξω απο τη θυριδα και εκτεθειμενο στα εχθρικα πυρα.Ενας απλος τηλεχειριζομενος σταθμος οπλων ρε παιδια, τοοοσο δυσκολο ειναι?

    Μου αρέσει!

  8. Για να μπορέσει το Μ113 να φτάσει με ασφάλεια κοντά στο ΠΟΤ απαιτούνται πολλά, κυρίως σοβαρή θωράκιση, που σημαίνει αλλαγή κινητήρα κοκ. Δεν είναι στις στοχεύσεις του ΕΣ κάτι τέτοιο. Το Μ113 είναι γι αυτόν ένα θωρακισμένο Στάγιερ και έχει και ένα πενηντάρι για να παρέχει πυρά υποστήριξης στο πεζικό που κάνει «αέρα» από απόσταση ασφαλείας. Προελάσεις, αντεπιθέσεις κλπ είναι ζόρικα κόλπα – έλεγαν από παλιά για αντεπίθεση με Μ113 αλλά τότε ο αντίπαλος είχε αντιαρματικά της πλάκας, σήμερα ούτε σκέψη. Δεν πρόκειται να πέσει ούτε δεκάρα για τα Μ113 γιατί δεν υπάρχει κανένα δόγμα χρήσης τους άλλο πλην του ταξί μάχης.

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s