Το Ισραηλινό βαρύ ΤΟΜΠ Achzarit εφοδιάζεται με νέους ισχυρότερους κινητήρες (!)

Παρόλο που στερείται ισχυρου οπλισμού, η θωρακισή του προστατεύει από ευρύ φάσμα απειλών την μεταφερόμενη ομάδα.

Παρόλο που στερείται ισχυρου οπλισμού, η θωρακισή του προστατεύει από ευρύ φάσμα απειλών την μεταφερόμενη ομάδα.

H εταιρεία Diesel Engineering, Inc. με έδρα το New Jersey της περιοχής Englewood Cliffs έλαβε τροποποιητική σύμβαση ύψους 16 εκ $ (N00024-10-C-4200) περίπου για την επιπλέον κατασκευή 100 επιπλέον κιτ συναρμολόγησης κινητήρα Diesel, 100 νέων κιβωτίων μετάδοσης ισχύος και 27 ψυκτικών στοιχείων τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την επισκευή και αναβάθμιση 100 βαρέων ΤΟΜΠ Achzarit των Ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων.

Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί μέσω FMS και θα ολοκληρωθεί στις εγκαταστάσεις  της εταιρείας στο New Jersey τον Οκτώβριο του 2017. Η πληρωμή δεν θα γίνει φέτος αλλά σε ύστερο χρόνο πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος. Ο αρχικός κινητήρας του Achzarit ήταν 650 Ηp και δεν προσέφερε τις επιθυμητές επιδόσεις για να κινήσει το ΤΟΜΠ βάρους 44 τόνων. Με τον νέο κινητήρα Detroit 8v-92ta των 850 Hp και το κιβώτιο ταχητήτων Allison επιτυγχάνεται λόγος ισχύος προς βάρου 19 hp/τόνο και υψηλότερη επιτάχυνση από στάση, χαρακτηριστικό απαραίτητο για μάχη σε κατοικημένους τόπους. Το όχημα διαθέτει 4 σταθμούς πολυβόλων των 7.62 mm από τους οποίους ο ένας είναι τηλεχειριζόμενος κατασκευής της Rafael.

Έχει πλήρωμα τριών ατόμων και μπορεί να μεταφέρει 7 άτομα. Διαθέτει οπίσθια ράμπα από την οποία γίνεται η επιβίβαση και αποβίβαση και της ομάδας μάχης πεζικού. Το σκάφος του Achzarit προέρχεται από αιχμαλωτισμένα άρματα μάχης Τ-54/55 κατά τους Αραβοισραηλινούς πολέμους και έχει διαμορφωθεί κατάλληλα αφαιρώντας τον πύργο και επανατοποθετώντας το διαμέρισμα του κινητήρα. Παρόλο που το Namer είναι η εξέλιξή του, λόγω του κόστους του τελευταίου, το Achzarit συνεχίζει να υπηρετεί κατά εκατοντάδες στις τάξεις του Ισραηλινού Στρατού. Συνολικά περίπου 300 πρώην άρματα μάχης έχουν μετασκευαστεί σε αυτό το επίπεδο. Επίσης λόγω της χαμηλής του σιλουέτας (μόλις 2 μέτρα ύψος) η διακριτική του παρουσία είναι ένα επιπλέον πλεονέκτημα ιδιαίτερα σε ανομοιογενής υψομετρικά περιοχές όπου το πεδίο σκόπευσης είναι περιορισμένο. Εξοπλίζει κατά κόρον την ταξιαρχία Givati που είναι η αμφίβια δύναμη του Ισραηλινού Στρατού. Με τους νέους κινητήρες το Achzarit (σημαίνει σκληρή γυναίκα στα Εβραικά) θα μπορεί να ακολουθεί τα άρματα μάχης Merkava σε κάθε στάδιο των επιχειρήσεων. Μερικά Achzarit είναι επίσης με τον νέο τηλεχειριζόμενο σταθμό της Sampson με βαρύτερο πυροβόλο 12.7 mm

akhzarit-image04

akhzarit-image02

8 thoughts on “Το Ισραηλινό βαρύ ΤΟΜΠ Achzarit εφοδιάζεται με νέους ισχυρότερους κινητήρες (!)

  1. Φάτε μάτια ψάρια…
    Ἑμένα μου κάνει ἑντύπωση ἡ ἱπποδύναμη του 8V-92TA.(850 ἵπποι-ἀπό 12,500 κυβικά ἑκατοστά!-ἤ 80 ἵπποι ἀνά 1.000 κυβικά).
    Δηλαδή ὁ 12V149TA τηςἴδιας Detroit Diesel,με 30.000 κυβικά,με την ἴδια τεχνολογία,θα ἀπέδιδε 2.400 ἵππους!
    Πολύ ἑνδιαφέρουσα περίπτωση οἱ δίχρονοι πετρελαιοκινητήρες.
    Ὁ ἴδιος κινητήρας 8V92T κινεί τα ρυμουλκά Oshkosh M-911 του Ε.Σ με 450 ἵππους,και τα Μ-1070 του U.S.Army με 500 ἵππους.
    Δεδομένου ὅτι ὁ EuroPowerPack MT-883 που θεωρείται κορυφαίος,ἀποδίδει 1500 ἤ 1630 με common rail,ἀπό 27.400 κυβικά-54 ἵπποι ἀνά 1.000 κυβικά,προκύπτει ἡ ἀπορία γιατί δέν ἔχουν σταδιοδρομήσει οἱ κινητήρες της σειρᾶς XV Detroit Diesel στα ἄρματα μάχης.
    Μόνο ὁ POYAUD V8X του Lecklerc ὑπερβαίνει τους 80 ἀνά λίτρο,με 90,ἀλλά ἐκτός Γαλλίας δέν τον ἤθελε κανείς.

    Μου αρέσει!

  2. Διόρθωση,στο σχόλιο μου των 7:22 μμ:μετά ἀπό προσεκτικώτερο ὑπολογισμό,ἡ ἀπόδοση του 8V-92TA εἶναι περίπου 70 ἵπποι ἀνά λίτρο,και ἡ ἱπποδύναμη του 12V149TA με την ἴδια ἀπόδοση θα ἦταν περίπου 2.100 ἵπποι,και πάλι κορυφαία.

    Μου αρέσει!

  3. Βαρκάρη, ξέρεις τι τεχνολογία έχει χωθεί στα ΜΕΚ; Ειδικά τώρα με την αντιρρύπανση, έχουν κάνει εξαιρετικά αποδοτικούς τους κινητήρες.Βέβαια το ερώτημα είναι γιατί οι ξαδέρφοι των Κυπραίων δείχνουν τόσο ενδιαφέρον για την αναβάθμιση των ΜΧ αμφίβιων δυνάμεών τους.

    Μου αρέσει!

  4. @Πκ
    Ἐδῶ ὅμως πρόκειται για κινητήρες του ᾿60-᾿70,που ἤδη τότε θεωροῦντο «σφιχτοί»,και μισό αἰώνα ἀργώτερα ἐξακολουθοῦν να «ξεδιπλώνονται»,ἑνῶ ἡ βικι ἀναφέρει ὅτι ἡ παραγωγή του 8V-92 τερματίστηκε το 1995.

    Μου αρέσει!

  5. Προφανώς κάνανε τροποποιήσεις-λογικά πήρανε το ίδιο κουβούκλιο και προσθέσανε variable valve timing στον ψεκαστήρα, βελτιώνοντας απόδοση.Αντε να σου πω πως αλλάξανε και τον ψεκαστήρα(το ακροφύσιο ως σχήμα) στον κινητήρα.Είναι αρκετές για να βελτιώσουν την λειτουργία του κινητηρα, που άλλαξε μόνο επιμέρους συστήματα.

    Μου αρέσει!

  6. Ἐδῶ μιλάμε για διπλασιασμό της ἱπποδυνάμεως ἀπό την πρεμιέρα του κινητήρος.
    Δέν ἐπιτυγχάνεται τέτοια αὔξηση χωρίς βελτίωση της ἐσωτερικῆς γεωμετρίας,κυρίως του χώρου καύσεως,ἀλλά και αὔξηση της συμπιέσεως,της πιέσεως ψεκασμοῦ,και της παροχῆς ἀέρος.
    Ἐπίσης,ἡ διαχείρηση λειτουργίας ἦταν μηχανική μέχρι το μοντέλλο -Τ,στα δικά μας Μ-911 π.χ,και στο ἐπόμενο -ΤΑ στα Μ-1070 ἔγινε ἡλεκτρονική.

    Μου αρέσει!

  7. Συμπιεση, ψεκασμος και αέρας είναι νέος ψεκαστήρας + το τούρμπο.Το ίδιο και τα ηλεκτρονικά του.
    Εγώ πιστεύω αφήσανε ίδιο σκελετό και αλλάξανε τα υποσυστήματα, τουτεστιν τουρμπο, ψεκαστηρα+ τα ηλεκτρονικά του.

    Defencegreece, στειλε ρε ένα email, σε θέλω για κάτι.

    Μου αρέσει!

  8. Ξέρουμε το κόστος του συγκεκριμένου; Άντε το σασί είναι από αιχμαλωτισμένα. Τα υπόλοιπα (αλλαγές) πόσο;

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s