Juan_Carlos_LHD_Spanish_Nayv_1

Μετά την υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή ελικοπτεροφόρου βασισμένο στην κλάση Juan Carlos (όπως είχαμε γράψει στο «Ο Σουλτάνος βγαίνει στην Ανατολική Μεσόγειο«), Τούρκοι Αξιωματούχοι προέβησαν στην σκιαγράφηση του ρόλου και της διαμόρφωσης της μελλοντικής ναυαρχίδας του Τουρκικού Στόλου. Το πρόγραμμα αυτό είναι το πιο ακριβό εξοπλιστικό πρόγραμμα στην σύγχρονη ιστορία των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Η υλοποίησή του εδράζεται στο «Οραμα 2033» όπως αποκαλείται, το οποίο θέλει την Τουρκική Παρουσία από την Μεσόγειο έως στον Περσικό Κόλπο. Η ισχυροποίηση της Τουρκικής Οικονομίας αν συνεχιστεί με αυτόν τον ρυθμό στο τέλος της δεκαετίας του 2020 θα την φέρει στις 10 ισχυρότερες χώρες του κόσμου σε οικονομικό επίπεδο….

Έχοντας πακτωλές τσέπες και την πρόθεση αναβίωσης μιας νέας Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, πιο κοντά στο Ισλάμ, το Τουρκικό Ναυτικό θα παίξει πρωτεύοντα ρόλο. Το νέο ελικοπτεροφόρο LHD του TDK σχεδιάζεται πέραν της προστασίας των Τουρκικών Συμφερόντων να έχει παρουσία και σε στενά συμμαχικές χώρες όπως το Κατάρ. Για αυτό η αυτονομία του και οι επαρκείς αποθηκευτικοί χώροι (μεταφοράς προμηθειών και πυρομαχικών ) είναι καίριοι για την επέμβαση σε θερμά επεισόδια.

Το LHD προγραμματίζεται να παραδοθεί το 2021, 1 χρόνο πριν την επέτειο από τα 100 χρόνια της Μικρασιατικής Καταστροφής. Ταυτόχρονα με την έλευση του πλοίου σχεδιάζεται τόσο η ολοκλήρωση του προγράμματος 60 (51+9) επιθετικών ελικοπτέρων Τ-129 όσο και η προμήθεια 15 αεροσκαφών F-35B που θα είναι το κυριότερο αεροπορικό στοιχείο στην μόνιμη ναυτική πτέρυγα του πλοίου. Μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά 1450 άτομα και με ταχύτητα 22 κόμβων να έχει αυτονομία 50 ημερών. Μπορεί να μεταφέρει 1000 άτομα στρατεύματα μαζί με 150 τεθωρακισμένα οχήματα. Ο εσωτερικός αποθηκευτικός χώρος του πλοίου θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 12 αεροσκάφη με 6 επιπλέον αεροσκάφη να βρίσκονται στο κατάστρωμα. Επιπλέον θα τοποθετηθεί ράμπα υποβοηθούμενης απογείωσης ski-jump 12 μοιρών ώστε τα αεροσκάφη STOVL τύπου F-35B να μπορούν να απογειωθούν με αυξημένο οπλικό φορτίο.Το πλήρωμα του πλοίου αναμένεται να φθάσει τα 260 άτομα.

To συνολικό κόστος ναυπήγησης του πλοίου θα φθάσει τα 1.2 δις $, καθιστώντας το έτσι το ακριβότερο σκαρί στον στόλο του Σουλτάνου. H αυτονομία του ενώ παλαιότερα αναφέρονταν σε 1800 ναυτικά μίλια πλέον μέσα από την αύξηση του κόστους θα αγγίζει τα 9000 ναυτικά μίλια πλέοντας με ταχύτητα 17 κόμβων.

Ο Τούρκος Αμυντικός Αναλυτής Ilker Gurel, που δουλεύει στο Πανεπιστήμιο της Άγκυρας σε ερευνητικά αντικείμενα σχετικά με την ναυτική ασφάλεια αναφέρει ότι «Μια χώρα που στοχεύει να μπει στις 10 καλύτερες οικονομίες του πλανήτη το 2033 και θα διαθέτει 2 τρισ $ ακαθάριστο εθνικό προιόν και θα είναι στο κλαμπ εκείνων των 32 χωρών που θα χρησιμοποιούν πυρηνική ενέργεια μέσα από την κατασκευή 2 σταθμών, είναι απαραίτητο να έχει εθνικά συμφέρονται σε παγκόσμιο επίπεδο…Σημερά προς αυτήν την κατεύθυνση δουλεύει καλύτερα η ναυτική διοίκηση που είναι κοντά σε συμφωνία για τουρκική ναυτική βάση στο Κατάρ, επιτρέποντας έτσι να επέμβει και στην Σομαλία (ή στην Υεμένη, σχόλιο Defencegreece). Μπορεί επίσης να κάνει προβολή ισχύος μέσω επίδειξης σημαίας στον Ειρηνικό-Ασία τα επόμενα χρόνια. Τώρα με το πλοίο αυτό το TDK κάνει ένα τεράστιο άλμα».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις που έκανε ο Mujdat Uludag διευθυντής του τμήματος ναυτικών προμηθειών του τουρκικού SSM.

«Το πλοίο αυτό θα επιχειρεί τόσο στο Αιγαίο και στην Μαύρη Θάλασσα όσο και στον Ινδικό Ωκεανό και στον Ατλαντικό».

Ειναι ξεκάθαρο πλέον πως η μεγαλομανία των γειτόνων θα τους οδηγήσει σε επικίνδυνα παιχνίδια σε μια περιοχή που δεν συγχωρεί τα λάθη και όπου έχει ακουμπήσει η ανάσα του πολέμου, έχει αφήσει ανηχτές πληγές, proxy wars κτλ. Η ισχυροποίηση της συνεργασίας με το Κατάρ φαίνεται πως είναι ο κυριότερος λόγος απόκτησης του LHD. Το Εμιράτο του Κατάρ μπορεί να διαθέτει τα χρήματα ή και τον εξοπλισμό για την δημιουργία ισχυρών ενόπλων δυνάμεων αλλά δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό για παρατεταμένες επιχειρήσεις σε θέατρα επιχειρήσεων πόσο δε μάλλον σε ξένες χώρες. Θυμίζουμε ότι η στρατιωτική συνεργασία με το Κατάρ είναι στενή και περιλαμβάνει τόσο την προμήθεια κατευθυνόμενων ρουκετών Cirit όσο και ΠΕΠ MBRL των 122mm. Επιπλέον το Καταριανό ναυτικό βασίζεται σε 4 ΤΠΚ Vita και 3 ΤΠΚ Combantante III επικεντρωμένες σε πόλεμο εναντίον στόχων επιφανείας. Η έλλειψη αυτή σε δυνατότητες του Καταριανού Ναυτικού όπως και το μόλις 1800 ανδρών προσωπικό του κάνει σαφές ότι η ναυτική ασφάλεια του Κατάρ θα μπορούσε να την αναλάβει κάποια άλλη χώρα πιο αποδοτικά, με αντισταθμιστικά ωφελήματα όπως η βιομηχανική συνεργασία. Η Τουρκία επίσης αποκτά ρόλο στην Διεθνή σκακιέρα καθώς αλλες χώρες εξαρτώνται στρατιωτικά από αυτήν για την ασφάλειά τους.

αρχείο λήψης

Το εικονιζόμενο σύστημα μπορεί να εκτοξεύσει 120 ρουκέτες 107 mm μέσα σε ελάχιστα λεπτά, το Κατάρ δε είναι αποκλειστικός πελάτης-χρηστης