images

Στα πλαίσια της έκθεσης Le Bourget 2015 η Τουρκία επέλεξε τον κινητήρα CTS 800 που κατασκευάζει η κοινοπραξία LHTEC, για τον εξοπλισμό του ελικοπτέρου γενικής χρήσης των 5 τόνων που αναπτύσει η τουρκική εταιρεία ΤΑΙ. Το ελικόπτερο αυτό είναι προορίζεται να καλύψει τις ανάγκες του Τουρκικού Στρατού σε ελικόπτερα γενικής χρήσης και μεταφοράς φορτίων, απελευθερώνοντας τα καθήκοντα αυτά από τα ελικόπτερα UH-60 (και τα μελλοντικά Τ-70i).

Με τον τρόπο αυτό μπορούν να διατεθούν περισσότερα ελικόπτερα για εναέριες εφόδους και για την διενέργεια ειδικών επιχειρήσεων. Επίσης εξοικονομούνται χρήματα από την χρήση ενός ελαφρύτερου και από ότι φαίνεται εγχώριου ελικοπτέρου χωρίς ιδιαίτερες δυνατότητες πέραν των βασικών μεταφορικών ικανοτήτων. Το ίδιο ελικόπτερο LUH (Light Utility Helicopter) αναμένεται να αναλάβει και την διακομιδή ασθενών εκτελώντας χρέη ασθενοφόρου.

Το Τουρκικό LUH θα είναι δικηνητήριο και θα εφοδιάζεται με τον ίδιο κινητήρα που φοράνε τα επιθετικά ελικόπτερα Τ-129 ΑΤΑΚ, βαθμονομημένα με μικρότερη ισχύ φυσικά. Επίσης τον έλεγχο του κινητήρα θα αναλάβει ένα σύστημα FADEC πολιτικών προδιαγραφών. Το ελικόπτερο αρχικά θα πιστοποιηθεί από την ανεξάρτητη επιτροπή της EASA. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει πιστοποιηθεί τόσο από τον αμερικανικό στρατό όσο και από την ευρωπαική EASA (ευρωπαικός οργανισμός για την πιστοποίηση Ελικοπτέρων) καθώς και η αντίστοιχη αμερικάνικη FAA. Ο κινητήρας διακρίνεται για την πολύ χαμηλή του κατανάλωση και τον υψηλό βαθμό ισχύος προς βάρους.

Ο κινητήρας χρησιμοποιείται επίσης από το Βρετανικό Lynx Mk9A,το Super Lynx 300 το ιταλικό μεταφορικό ελικόπτερο  AW159 της Agusta Westland ενώ παράλληλα επιλέχθηκε για τον εκσυχρονισμό μέσης ζωής των Βραζιλιάνικων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων Mk21A Lynx.