150518-M-XXX99-003

To 2017 σχεδιάζεται η μεταφορά 10 F-35B σε αεροπορική βάση στην Ιαπωνία, από όπου θα επιχειρούν με τους Αμερικανούς Πεζοναύτες

Το σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών έκρινε την πρώτη του μοιρά επιχειρησιακή εξοπλισμένη με 10 F-35B, έτοιμα για επιχειρήσεις σε παγκόσμια κλίμακα. Η μοίρα που θα αναλάβει πρώτη είναι η VMFA-121 με έδρα την Yuma. Η είδηση αυτή έρχεται παρά τα αλλεπάλληλα προβλήματα και τις πολύ χαμηλές διαθεσιμότητες που παρατηρήθηκαν σε δοκιμές τον Μάιο.

Στις 31 Ιουλίου 2015, μετά από ένα πενταήμερο δοκιμαστικών αποστολών, κυρίως βομβαρδισμού και εγγύς αεροπορικής υποστήριξης η ηγεσία των Αμερικανών Πεζοναυτών και συγκεκριμένα ο στρατηγός Joseph Stanforf ανέφερε:

«Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι η μοίρα VMFA-121 κρίθηκε αρχικά επιχειρησιακά έτοιμη με βάση τις προδιαγραφές που ορίστηκαν από την επιτροπή του Κογκρέσου τον Ιούνιο του 2014. Πριν την κύρηξη IOC έχουμε διεξάγει επιχειρήσεις συνολικής διάρκειας εφτά εβδομάδων πάνω σε αποβατικά σκάφη της L-Κλάσης (τύπου WASP) και ολοκληρώσαμε τις δοκιμές μεταφοράς και άφεσης με πραγματικά οπλικά φορτία «.

Το σώμα των Αμερικανών Πεζοναυτών έχει μέχρι στιγμής ολοκληρώσει την εκπαίδευση 50 πιλότων και 500 τεχνικών για την υποστήριξη πλήρως αυτονομων επιχειρήσεων και συντήρηση σε οργανικό επίπεδο. Μετά την VMFA-121, σειρά έχει μέσα στο 2016 η ανακύρηξη IOC για την VMFA 211, η οποία επιχειρούσε με αεροσκάφη AV-8B Harrier. Αντίστοιχα, το 2018 η μοίρα VMFA-122 που επιχειρεί με F/A-18 θα μεταπηδήσει σε F-35.

Και οι δύο μοίρες θα επιχειρούν με αεροσκάφη Block 2B. Το 2017 αναμένεται η πλήρης παράδοση του απαραίτητου Batch λογισμικού για την αποδεύσμευση των πλήρη ικανοτήτων του αεροσκάφους.

Παρόλο που οι επιδόσεις των F-35 και ιδιαίτερα της έκδοσης κάθετης απο-προσγείωσης STOVL (-B) είναι αρχειοθετημένα εκτός επιθυμητών ορίων, η εκπαίδευση των πληρωμάτων και του προσωπικού βαίνει καλώς με αποτέλεσμα να δυναμώνουν οι πιθανότητες αποδοχής του αεροσκάφους as is in which state is, δηλαδή αποδοχή του αεροσκάφους ακόμη και με προβλήματα τα οποία μπορεί να μην επιλυθούν ποτέ. Ο λόγος είναι ότι την δεδομένη στιγμή το πρόγραμμα F-35 είναι πολύ μεγάλο για να ακυρωθεί ενώ ο χρόνος πιέζει τόσο τον ολοένα γηρασκόμενο στόλο της USAF, όσο και την ολοένα αυξανόμενη απειλή που αντιπροσωπεύει ο άξονας Ρωσία-Κίνα.

Ιδιαίτερα οι δυνατότητες της Κίνας να παρουσιάζει αντίγραφα του F-35 όπως το J-31 δημιουργεί ερωτηματικά για ζητήματα βιομηχανικής κατασκοπείας μέσα στις ΗΠΑ. Ήδη πολλές υποθέσεις μηχανικών της LM που διέρρευσαν πληροφορίες σε Κινέζικες Βιομηχανίες έχουν οδηγηθεί σε ομοσπονδιακά δικαστήρια, ενώ είναι σαφές πως και η συνδρομή (με το αζημίωτο) της Ρωσικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (κυρίως στο θέμα των avionics και των ραντάρ) έχει βοηθήσει τον Κινέζικο Δράκο να παρουσιάσει πολύ αξιολογές προτάσεις.

J-31-new

Το κινέζικο J-31 αναμένεται να κυριαρχήσει στις αγορές της Ασίας ως ένα φθηνό ελαφρύ δικηνητήριο μαχητικό Stealth

Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τις πιθανότητες επιβίωσης του F-35 στο σύγχρονο πεδίο μάχης, η Αμερικανική Αεροπορία εξετάξει την υιοθέτηση προηγμένων βλημάτων αέρος αέρος. Στα πλαίσια αυτά, υλποιήθηκε η διεξαγωγή δοκιμών αγνώστου τύπου εξωτερικά μεταφερόμενου πυραύλου αέρος – αέρος προερχόμενου από την Ευρωπαική Βιομηχανία. Λόγω μεγέθους και λειτουργίας δεν μπορούσε πλήρως να μεταφερθεί στο εσωτερικό του αεροσκάφους. Ο λόγος δεν ήταν τόσο το μέγεθος του πυραύλου όσο το μήκος των πτερυγίων και των αεραγωγών του ramjet κινητήρα του πυραύλου που προσθέτουν όγκο. Στο μυαλό μας έρχεται ο πύραυλος Meteor ο οποίος έχει ήδη δοκιμαστεί με αεροσκάφη όπως το Gripen. Η MBDA έχει ήδη δρομολογήσει την πιστοποίηση στο αεροσκάφος F-35 κάτι που θα επιτρέψει στο Βρετανικό Ναυτικό να διαθέτει προτόγνωρες δυνατότητες BVR, δυνατότητα που τα αεροσκάφη Harrier στερούνταν δραματικά.

Οι δοκιμές έγιναν επίσης ώστε να εξεταστούν τρόποι εξωτερικής μεταφοράς του Meteor χωρίς να αυξηθεί υπέρμετρα το RCS του αεροσκάφους. Κάτι τέτοιο θα διατηρήσει τα πλεονεκτηματα της χαμηλής παρατηρησιμότητας και του πολύ μεγάλου ποσοστού επιτυχίας (ακόμη και σε μέγιστη εμβέλεια) του Meteor λόγω της τριπλάσιας κινητικής ενέργειας που μεταφέρει σε σχέση με τον Amraam.