ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΟΥ

dsc02108-e1441660530116

Ο δευτερος ΕΞΟΜΟΙΩΤΗΣ ΠΤΗΣΕΩΝ ΠΔΟ και ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Ε/Π δια Ελληνικής Χειρός (!)

Γραφει ο SV2-IPW

Από τον Μάιο του 2014 λειτουργεί και ο δεύτερος εξομοιωτής Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας για τα αεροπορικά μέσα της ΑΣ στην έδρα του 307 Τεχνικού Συγκροτήματος Υποστήριξης Αεροπορικού Υλικού στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας. Εκεί όπου η αίσθηση του καθήκοντος, της δημιουργίας και της εφευρετικότητας αποφέρουν οικονομικά και επιχειρησιακά οφέλη στην δοκιμαζόμενη οικονομικά πατρίδα μας.

Σε λιγότερο από ένα χρόνο από την έναρξη της κατασκευής ο εξομοιωτής του Στεφανοβικείου είναι διαθέσιμος σε καθημερινή βάση για την εκπαίδευση των πληρωμάτων της ΑΣ ως σταθερό εκπαιδευτικό βοήθημα εκπαίδευσης Ιπταμένων (Aircrew Training Device: ATD).

Ο δεύτερος αυτός εξομοιωτής παραδόθηκε στις Μονάδες της ΑΣ του Αεροδρομίου Στεφανοβικείου και παρέχει ικανότητα δικτύωσης με τον αντίστοιχο-πρωτότυπο εξομοιωτή του αεροδρομίου Μεγάρων, ο οποίος είναι σε λειτουργία στο 2ο ΤΕΑΥ από το 2013. (σημείωση Army Aviator: Για τον οποίον μπορείτε να διαβάσετε εδώ)

Για το ιστορικό και μόνο να αναφερθεί ότι, η Α.Σ χρησιμοποιούσε μέχρι το 2004 τέσσερις εξομοιωτές (ανά 1 στα 1ο -2οΤΕΑΣ και 2 στη ΣΑΣ) για Ε/Π UH-1H (Link Trainer) για την εκπαίδευση των χειριστών στην Π.Δ.Ο οι οποίοι από την πολυχρόνια χρήση είχαν απαξιωθεί , ενώ πρόταση για αναβάθμιση τους από ιδιωτική εταιρεία κρίθηκε ως ασύμφορη μιας και το κόστος έφτανε τα 11εκ € .

Οι προσπάθειες για την απόκτηση νέων εξομοιωτών για την Α.Σ δεν σταμάτησαν εκεί. Το 307 ΤΣΥΑΥ ζήτησε την συνεργασία με εγχώριο ΑΕΙ για την κατασκευή εξομοιωτή, το οποίο προϋπολόγισε κόστος 300.000 ευρώ για να το εντάξει σε πρόγραμμα, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτό το κόστος:

(α) η ανάπτυξη απαραίτητων λογισμικών εφαρμογών.

(β) η εκπόνηση επιμέρους μελετών και οι αμοιβές των καθηγητών.

(γ) η επιλογή και διαμόρφωση κατάλληλου χώρου για την ανάπτυξη του συστήματος.

Παράλληλα με τις παραπάνω προσπάθειες CIMIC, (πολιτικό-στρατιωτικής συνεργασίας) η ιεραρχία του ΓΕΣ, & ΓΕΣ/ΔΤΧ προέτρεψε και ενέκρινε την αρχική δαπάνη για την κατασκευή του πρώτου εξομοιωτή Π.Δ.Ο και Ναυτιλίας από το 307 ΤΣΥΑΥ και συγκεκριμένα από το 2ο ΤΕΑΥ στα Μέγαρα, με σκοπό να περιορίσει το κόστος. Έπειτα απ’ αυτό, το στρατιωτικό εργοστάσιο ξεκίνησε μόνο του, με δικά του μέσα και προσωπικό και κατάφερε να κατασκευάσει δύο εξομοιωτές Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας με κόστος λιγότερο από 25.000€ για το καθένα.

Ο δεύτερος εξομοιωτής στο Στεφανοβίκειο μπορεί να υποστηρίξει εκπαιδευόμενα πληρώματα (Ε/Π UH-1H) του 1ουΤΕΑΣ , 3ου ΤΕΑΣ και της ΣΑΣ, καθώς και πληρώματα ΕΕ/Π AH-64 που απαιτούν εντατική εκπαίδευση σε ενόργανες συνθήκες πτήσης, κυρίως την νύκτα, καθώς και σε αντικείμενα συνεργασίας του ασκούμενου πληρώματος κατά την εκτέλεση των διαδικασιών Π.Δ.Ο ή ενός αεροναυτιλιακού ταξιδιού που έχει προετοιμαστεί. Μπορεί να υποστηρίξει πλήθος πτητικών μοντέλων όπως (UH-1H, AH-64A, CH-47D ,BELL 412).

Οι τρείς επιφάνειες του συστήματος οπτικής απεικόνισης παρέχουν στους χειριστές οπτικό πεδίο 165°. Το σύστημα παραγωγής απεικόνισης στηρίζεται σε προσωπικούς υπολογιστές με τελευταίας τεχνολογίας κάρτες γραφικών, οι οποίοι συσχετίζουν απεικονίσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος και των αισθητήρων στις τρείς οθόνες προβολής του αεροσκάφους.

cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf1_1

Η εξωτερική κονσόλα ελέγχου του εκπαιδευτή και του τεχνικού υποστήριξης, παρέχει όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των πληρωμάτων σε διαδικασίες πτήσης δια οργάνων σε συνθήκες μεταβαλλόμενων καιρικών συνθηκών ( Instrument meteorological conditions IMC), αεροναυτιλιακά ταξίδια στον Ελληνικό εναέριο χώρο, πτήσεις σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ή νύκτα (και σε περιβάλλον διοπτρών νυκτερινής όρασης ΔΝΟ), καθώς και πρόκλησης ασυνήθους κατάστασης πτήσης.

Επιγραμματικά οι δυνατότητες του Εξομοιωτή Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας του Στεφανοβίκειου:

  • Πληθώρα πτητικών μοντέλων σε Α/Φ και Ε/Π .
  • Μεγάλη κάλυψη σε λεπτομερή σκηνικά Α/Δ και ανάγλυφου της Ελληνικής επικράτειας.
  • Επιλογή καιρικών συνθηκών ή λήψη (μέσω διαδικτύου) των πραγματικών για κάθε περιοχή Α/Δ.
  • Πτήση σε πραγματικό χρόνο μεταξύ προορισμών.
  • Διασύνδεση σε δίκτυο και πτήση με άλλους Η/Υ ( εξομοιωτή Μεγάρων).
  • Υποστήριξη χειριστηρίων-ποδοστηρίων, οργάνων αερο-ναυτιλίας Avionics,NAV-COMM.
  • Σύνδεση σε δίκτυο εξομοίωσης πτήσεων (διαδίκτυο) με παροχή εξυπηρέτησης από Ε.Ε.Κ. ή παρακολούθηση της/των πτήσεων σε περιβάλλον ραντάρ.
  • Καταγραφή της πτήσης, με δυνατότητα επανάληψης κατά περίπτωση.
  • Δυνατότητα πραγματοποίησης διαδικασιών GCA/VOR-ILS/IFR ενόργανης προσέγγισης αεροδρομίων ανά την υφήλιο
  • Τοποθέτηση ενδεικτικών βλαβών σε τυχαία σειρά ή κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτή χειριστή της κονσόλας.
  • Σύστημα ενδοεπικοινωνίας εκπαιδευτή / εκπαιδευομένων.
  • Σύστημα Αναπαραγωγής ήχων Ε/Π και μετάδοσης κραδασμών και δονήσεων στο σκάφος.
  • Δυνατότητα εισαγωγής ήχων πραγματικών επικοινωνιών μέσω της κονσόλας
  • Δυνατότητα πτήσης σε οπτικοποιημένο περιβάλλον Δ.Ν.Ο
  • Δυνατότητα εξαερισμού της καμπίνας εκπαιδευόμενων.
  • Σύστημα κλιματισμού χώρου.
  • Ηλεκτρολογικό σύστημα Ε/Π πλήρως λειτουργικό .
  • Κλειστό κύκλωμα καταγραφής βίντεο.
  • Σύστημα παροχής εφεδρικής ηλεκτρικής ισχύος ανάγκης (UPS).
  • Σύστημα παροχής ηλεκτρικής ισχύος 380VAC/220VAC/115VAC/28-12VDC

Αναλυτικά:

cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2_1

Πληθώρα πτητικών μοντέλων σε Α/Φ και Ε/Π .

Παρακολουθήστε την εκπληκτική συνέχεια στο φιλικό Blog armyaviation .

Το συγκεκριμένο Blog έχει εξαιρετική θεματολογία που αφορα την Ελληνική Αεροπορία Στρατού.

Σχολιασμός Defencegreece: Τέτοιες ενέργειες δίνουν αέρα ελπίδας στις δύσκολες στιγμές που βρίσκεται η χώρα και οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα. Το ότι μερικοί άνθρωποι με μεράκι, προσωπικό κόπο, υπερωρίες και γνώση του αντικειμένου (κατακτήθηκε μέσα από ατέλειωτα βράδια μελέτης) κατάφεραν να φτιάξουν έναν αξιόπιστο εξομοιωτή πτήσεων για τα ελικόπτερα της ΑΣ δείχνει τον δρόμο. Ένα μεγάλο μπράβο στους ανθρώπους της ΑΣ που κατάφεραν να εξοικονομήσουν χρήματα τόσο σε Capex όσο και σε Opex. Εξοικονόμηση σε Capex είναι τα κεφαλαιακά έξοδα που γλιτώνονται από μια πιθανή προμήθεια εξοπλισμού από ιδιωτικές αμυντικές εταιρείες (της τάξης των 11 εκ Ευρώ (!), ενώ Opex είναι τα λειτουργικά έξοδα που εξοικονομούνται από τις εκπαιδευτικές πτητικές δραστηριότητες μέσα από την χρήση του εξομοιωτή. Παρόλο που φυσικά δεν μπορεί ποτέ μια πτήση στον εξομοιωτή να αντικατοπτρίσει πλήρως μια πραγματική πτήση, εντούτοις ιδιαίτερα στους πιο άπειρους πιλότους τους επιτρέπει να θεραπεύσουν τις αρχικές τους αδυναμίες και να εκτελέσουν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση επιχειρησιακές πτήσεις όταν αυτό απαιτηθεί. Επιπλέον εξοικονομούνται πόροι από την μικρότερη καταπόνηση των αεροπορικών μέσων, γεγονός που τους δίνει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Τα πολλαπλά αυτά οφέλη λοιπόν τα οφείλουμε στους νέους Πολυμήχανους Οδυσσέες τους Τεχνικούς του 307 ΤΣΥΑΥ (!).

16 thoughts on “ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΟΥ

  1. Σε ευχαριστώ αγαπητέ μου, ιδιαίτερα για τον σχολιασμό σου. Να σε παρακαλέσω για μια μικρή συμπλήρωση-διόρθωση για να είμαστε δίκαιοι. Οι »νέοι, πολυμήχανοι Οδυσέες» είναι οι Συνάδελφοι Τεχνικοί του 307 ΤΣΥΑΥ. Ευχαριστώ.

    Μου αρέσει!

  2. Αν δεν υπήρχαν και αυτοί οι λίγοι…
    Εμεις τους αναδεικνύουμε με την ευχή με επίκεντρο αυτούς να παραδειγματιστούν και οι υπόλοιποι…Η Ηγεσία τα βλέπει, το ερώτημα είναι αν έχει την οργάνωση και τα μέσα για να το μεγενθύνει το αποτέλεσμα

    Μου αρέσει!

  3. Σε όλον τον Ε.Σ τέτοια συνεργασία Όπλου με Σώμα,(ΑΕΡ.Στρατού με Τεχνικό) δεν υπάρχει…από τα σπάργανα της (Μοίρες ΕΠΑΡ) πριν γίνει ακόμη όπλο το 1999, η Αεροπορία Στρατού με το Τεχνικό Σώμα λειτουργούσαν μαζί και τους ένωναν και δεσμοί αίματος…στα θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα πάντα υπήρχε και ένας τεχνικός, από το ατύχημα του Υπλγου(ΠΒ) Περισσάκη το 1948 μέχρι και τα τελευταία. Για να πετάξει μία ώρα κάθε μέσο της Α.Σ μοχθούν πολλοί τεχνικοί, πολλές ώρες. Η επιβράβευση όλων αυτών των ανθρώπων δεν μπορεί να είναι άλλη από την αναγνώριση της ηγεσίας για τους υψηλούς δείκτες ασφάλειας της Α.Σ….και ένα ευχαριστώ του χειριστή με της ασφαλή επιστροφή του στη γη……Δεν συντηρούν απλά ένα αεροπορικό μέσο, προστατεύουν Οικογένειες.

    Μου αρέσει!

  4. είναι δυνατόν να κόστιζε 11 εκ € η αναβάθμιση των υπαρχόντων εξομοιωτών Ναυτιλίας και το κόστος για την κατασκευή νέου από το ΤΣΥΑΥ να κάνει μόνο 25.000€ ????

    Μου αρέσει!

  5. @e-George Το μαθαίνουμε τώρα γιατί τα στελέχη του 307 ΤΣΥΑΥ ένιωσαν άνετα να μιλήσουν για αυτό το θέμα. Δεν σημαίνει ότι κάθε τι που πετυχαίνεται πρέπει τσουπ την επόμενη μέρα να βγαίνουμε να ζητωκραυγάζουμε. Η συμπεριφορά αυτή είναι αρετή και εκφράζει επαγγελματισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι με ελάχιστα ανταλλακτικά τα ΝΗ-90 πετάνε και μόλις ενημερωθήκαμε ότι βρέθηκαν ακόμη και στο Ισραήλ (!) στην έρημο Negev
    @makis Ένα κινητό στο εμπόριο μπορεί να κοστίζει μέχρι και 1000 Ευρώ ενώ τα υλικά δεν έχουν αξία μεγαλύτερη από 50 Ευρώ
    @Hoplite
    Δεν ξέρω για την ηγεσία, μέχρις στιγμής μας έχει απογοητεύσει σε πολλούς τομείς με την απραξία της σε ουσιώδη ζητήματα. Ακόμη και η δικαιολογία ότι τα χέρια τους είναι δεμένη από πολιτικούς δεν πείθει. Τόσα χρόνια με τις ίδιες αρβύλλες και εξαρτυσεις μάχης…και τόσα άλλα φυσικά…

    Μου αρέσει!

  6. Από ότι γράφει στον επίλογο…<> δηλαδή έγινε από <>, χωρίς μελέτη και σχέδιο από κάποια διεύθυνση μελετών, ίδρυμα κλπ…που να παίρναν μέρος και γνώστες του είδους.

    Μου αρέσει!

  7. συμπληρώνω τα κενά…Ο εξομοιωτής του Στεφανοβικείου δεν βασίστηκε σε κάποια μελέτη ανωτέρου κλιμακίου, αλλά στην πρότερη εμπειρία που αποκτήθηκε από τον πρωτότυπο εξομοιωτή του 2ου ΤΕΑΥ, στην αγαστή συνεργασία των δύο ομάδων κατασκευής και στις τεχνικές ικανότητες των πέντε (5) μελών της….χομπίστες…

    Μου αρέσει!

  8. Πολλα συγχαρητηρια στα στελέχη-τεχνικους του 307 ΤΣΥΑΥ ! για να λεμε και του στραβου το δικιο, η ηγεσια τουλαχιστον εμπιστευτηκε και χρηματοδοτησε την προσπαθεια τους .
    Οι εξομοιωτες αυτοι θα βοηθουσαν πολυ και το ΠΝ, αραγε ενδιαφερθηκαν? Το λεω γιατι ατρακτοι μη πτητικων ΑΒ-212 (και μαλιστατου ΠΝ) δεν υπαρχουν πολλες. Μια στο Κοτρωνι και μια εν αποθεση στο ΣΕΔΕΣ νομιζω.

    Μου αρέσει!

  9. Ως γνωστόν εδώ και τρία χρόνια το 307 ΤΣΥΑΥ , έχει αναλάβει την εργοστασιακή συντήρηση των Ε/Π ΑΒ212 ASW του Π.Ν…Φυσικά και η ηγεσία της Δ.Ε.Ν και ο νυν Α/ΓΕΕΘΑ , τότε ΓΕΝ , τον γνωρίζει τον εξομοιωτή και μάλιστα τον δοκίμασε…Τα σχόλια από την πλευρά τους ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για συνεργασία στο εκπαιδευτικό κομμάτι , αλλά και για την παροχή τεχνικής βοήθειας για την αξιοποίηση του ΑΒ212 στο Κοτρώνι…..Για το ΑΒ212 του Σέδες, δεν το γνωρίζω.

    Μου αρέσει!

  10. Eυχαριστω φιλε stelios. Oι 2 ατρακτοι ΑΒ 212 που αναφερα, ειναι τα 2 ελικοπτερα ΗΠ (ΑΒ 212 EW). Η Πτηση εγραψε (και με φωτο) οτι το ενα απο αυτα ειναι στη Θεσσ/νικη (ΣΕΔΕΣ ή Μικρα, δε θυμαμαι ακριβως) ως στατικο εκθεμα και μαλιστα στο υπαιθρο. Το αλλο παραμενει σε υποστεγο στο Κοτρωνι, για την αξιοποίηση του συγκεκριμενου εννοεις οτι το 307 ΤΣΥΑΥ θα παρέχει τεχνική βοήθεια ή γενικοτερα για τα ΑΒ 212 ASW ?

    Μου αρέσει!

  11. Η αξιοποίηση του ΑΒ212, δεν θα αφορά να επανέλθει σε πτητική κατάσταση, αλλά να μετατραπεί σε στατικό εκπαιδευτικό βοήθημα-εξομοιωτής…συζητήσεις γίνονται , απλά, χωρίς τίποτα το σίγουρο ακόμη…για να ξεκινήσει ένα παρόμοιο πρότζεκτ , με δια κλαδικό χαρακτήρα (Ε.Σ-Π.Ν) υπάρχουν πολλά που πρέπει να λυθούν. Προς το παρόν το Π.Ν στέλνει τους χειριστές του για να αξιολογήσουν τον υπάρχον εξομοιωτή των Μεγάρων και του Στεφανοβικείου.

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s