German_eurofighter

Το Ευρωμαχητικό συνεχίζει να έχει κατασκευαστικά προβλήματα και υπερκοστολογήσεις παρόλες τις παραγγελίες 599 Αεροσκαφών (!)

Σε μια πρωτόγνωρη κίνηση το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας αρνείται να συνεχίσει τις παραλαβές των υπό προμήθεια μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Tranche 3 μετά την εύρεση ελαττωματικών μερών που θα μπορούσαν να έχουν κίνδυνο για την ασφάλεια πτήσεων.

Συγκεκριμένα την Δευτέρα μπροστά στην Γερμανική Βουλή (Bundestang) αξιωματούχοι του Γερμανικού Υπουργείου Άμυνας ανακοίνωσαν ότι το Eurofighter έχει « ένα κατασκευαστικό ελάττωμα που επηρρεάζει την σύνδεση του πτερυγίου του κινητήρα και του πίσω μέρους του ».

Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία ταλαντώσεων και ρηγμάτων στην άτρακτο του αεροσκάφους και πιθανή ζημιά δεν αποκλείεται να συμβεί. Τα συμπεράσματα αυτά εμπεριέχονται σε επίσημα έγγραφα του Γερμανικού Υπουργείου Άμυνας τα οποία ισχυρίζεται η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung ότι έχει επίγνωση.

Το Γερμανικό Υπουργείο άμυνας παγώνει τις παραλαβές καθώς και νέες παραγγελίες αεροσκαφών μέχρι να επιλυθεί το θέμα. Όσον αφορά τον υπάρχων στόλο δεν θα υπάρχει κάποιο άλλο μέτρο, παρά συστάσεις για προσεκτικότερη συντήρηση και επίβλεψη εκείνων των ελαττωματικών μερών ώστε να ληφθούν αν χρειαστεί (προ των προγραμματισμένων συντηρήσεων) τα αναγκαία μέτρα.

Συνολικά η Γερμανία έχει παραγγείλει 143 δικηνητήρια μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter, αλλά το αεροσκάφος συνεχίζει να έχει προβλήματα παρόλη την μακρόχρονη εξέλιξή του. Τον Οκτώβριο του 2014 το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας είχε βρει πάλι ένα ελάττωμα στους αεραγωγούς του αεροσκάφους, παγώνοντας και τότε τις παραγγελίες.

Ίδια παράπονα έχουν κοινοποιηθεί και από την Αυστριακή Πολεμική Αεροπορία που έχει παραλάβει 15 Αεροσκάφη. Μια σειρά οικονομικών αλλά και τεχνικών παραγόντων έχουν οδηγήσει στην καθήλωσει του αυστριακού στόλου μαχητικών.

Υπενθυμίζεται ότι το κόστος ανά ώρα πτήσης του Eurofighter αγγίζει τις 20000 Ευρώ ενώ αντίθετα το κόστος χρήσης ενός αεροσκάφους F-16 φθάνει τα 6500 Ευρώ. Οι παραπάνω δυνατότητες φαίνεται πως απαιτούν πολλαπλάσια κόστη από την επιδιωκόμενη απόδοση. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν πως το πρόγραμμα του F-16 με τις πάνω από 4000 μονάδες, αποτελεί την βέλτιστη λύση σε όρους επιδόσεων προς κόστους. Αποτελεί επίσης και ένα δοκιμασμένο αεροσκάφος με χιλιάδες ώρες πτήσεις σε εμπόλεμες περιοχές με δυνατότητα ανάληψης πολλαπλών ρόλων.

Η εξέλιξη επίσης των πυραύλων BVR με ενεργούς ερευνητές ραντάρ και κινητήρες ramjet (Meteor) αναμένεται να αλλάξει ακόμη περισσότερο την εναέρια μάχη. Η έλλειψη ακροφυσίων κατευθυνόμενης ώσης TVC στο Ευρωμαχητικό του στερεί την υπερπολύτιμη υπερευελιξία των μαχητικών 5ης γενιάς όπως το F-22 ή το T-50 PAK-FA. Με ραντάρ AESA ακόμη υπό ανάπτυξη και χωρίς ενεργό χρήστη το τεχνολογικό μέλλον του Eurofighter παραμένει αβέβαιο.