Οριστικές υπογραφές με την LM για την αναβάθμιση των Ελληνικών ΑΦΝΣ P-3B

orion.PNG

Τα Orion σταδιακά μέχρι το 2019 θα ξαναπετάνε στους ουρανούς του Αιγαίου

To Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ανέθεσε οριστικά στην εταιρεία Locheed Martin συμβόλαιο αναβάθμισης 4 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B και την ενεργοποίηση και επισκευή ενός αεροσκάφους P-3B της λεγόμενης «ενδιάμεσης» λύσης. Κατά το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί δομική ενίσχυση της ατράκτου του αεροσκάφους και την εγκατάσταση νέων πτερύγων, γεγονός που θα επιτρέψει την επέκταση της επιχειρησιακής τους ζωής κατά 15000 ώρες πτήσης.

Το συνολικό κόστος του συμβολαίου θα φθάσει τα 142,936,871 $. Ο εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής των αεροσκαφών θα επιτρέψει στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να ξαναποκτήσει την χαμένη του ικανότητα ενιαίας εικόνας επιφανείας μέσα από την χρήση ΑΦΝΣ σε πραγματικό χρόνο και τον διαμοιρασμό πληροφοριών στον υπόλοιπο στόλο.

Λειτουργεί έτσι ως ένας πολλαπλασιαστής ισχύος για την υφιστάμενη δομή δυνάμεων.Επιπρόσθετα της δομικής ενίσχυσης της ατράκτου και των νέων πτερύγων, η εταιρεία Locheed Martin θα παράσχει τεχνικές εργασίες και εξοπλισμό για την ανακατασκευή και συντήρηση των αεροσκαφών, ένα εγχώριο Ελληνικό σύστημα αποστολής και διαχείρισης μάχης M2IMS της εταιρείας ISI Hellas,  Modular σύστημα  διαμοιρασμού δεδομένων ULS της ίδιας εταιρείας, νέα avionics καθώς και επιπλέον τεχνικό εξοπλισμό για την μετέπειτα λειτουργία τους.

Καθώς υπήρχε απευθείας ανάθεση μέσω FMS, χωρίς την διενέργεια διαγωνισμού, το συμβόλαιο υπόκειται στον νόμο 10 U.S. Code 2304(c) (4). Το αμερικανικό Naval Air Warfare Center Aircraft Division που βρίσκεται στην πόλη New Jersey είναι υπεύθυνο για την ορθή εκτέλεση του συμβολαίου.

Μερικές παρατηρήσεις: 

  • To χαμηλό κόστος της παραπάνω συμφωνίας περιλαμβάνει την επαναφορά και εκσυγχρονισμό 4+1 αεροσκαφών P-3B. Η τιμή αυτή απέχει πολύ από τα 490 εκ $ που επισήμως έχει αποδεχθεί η Ελληνική πλευρά.
  • To υπόλοιπο ποσό που δεν περιλαμβάνεται στην συμφωνία θα αφορά κυρίως αισθητήρες και ίσως συστημα ηλεκτρονικού πολέμου. Δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί τι τυπο ραντάρ θα φοράνε τα αεροσκάφη, τι συστήματα IRST θα φέρουν και αν θα υπάρχει πρόβλεψη για ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό που είναι και ο κύριος ρόλος του.
  • Η εταιρεία Locheed Martin σαν υπερεργολάβος θα πάρει το 29% του συμβολαίου αν η αρχική τιμή είναι τα 490 εκ $. Το υπόλοιπο 30% θα πάει επισήμως σε ανταλλακτικά και εξοπλισμό υποστήριξης αφήνοντας ένα 40 % ή 200.9 εκ $ το οποίο θα κατανεμηθεί για την αγορά αισθητήρων παρατήρησης, συλογής πληροφοριών και αυτοπροστασίας. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 50 εκ $ για κάθε αεροσκάφος. Τα χρήματα αυτά φτάνουν για τον πλήρη εξοπλισμό των αεροσκαφών με συγχρονα συστηματα ISR/ELINT. Θεωρούμε ότι στο ποσό αυτό, το οποίο είναι αρκετά ευσεβές, το ΠΝ μπορεί να χωρέσει όλα όσα επιθυμεί για σύστημα ESM, ραντάρ επιφανείας ΑΕSA, ανθυποβρυχιακή κονσόλα ακουστικού επεξεργαστή, ακουστικούς αναλώσιμους αισθητήρες και σύστημα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων IRST. Το τελευταίο δεδομένων της καλύτερης χρήσης του από ελικόπτερα θα μπορούσαμε να πούμε πως μπορεί να είναι και χαμηλότερων προδιαγραφών ώστε να εξοικονομήθούν χρήματα για τα προηγούμενα.
  • Το Ελληνικό Πεντάγωνο, τηρεί σιγή ιχθύος στον εξοπλισμό που θα περιλαμβάνουν τα P-3 B. Δεκτο και θεμιτό, δεν απαντάει όμως στο ερώτημα αν τα σκάφη θα έχουν και ανθυποβρυχιακό ρόλο έστω και χωρίς οπλισμό μοιράζοντας πληροφορίες σε άλλα μέσα όπως φρεγάτες MEKO/S ή και ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα S-70 Aegean Hawk.(βλέπε Εκσυγχρονισμός P-3B το ανάγνωσμα ! )

Η κατανομή έργου θα γίνει μέχρι το 2019 με βάση τον παρακάτων πίνακα σε διαφορετικά μέρη τόσο σε Ελλάδα όσο και σε ΗΠΑ :

 

Περιοχή

Τοποθεσία

Κατανομή Έργου

 Georgia, USA  Marietta  62%
 Attiki, Greece  Athens  15%
Voiwtia, Greece  Schimatari  13%
 Baltimore, USA  Maryland  9%
 South Carolina, USA  South Carolina  1%

35 thoughts on “Οριστικές υπογραφές με την LM για την αναβάθμιση των Ελληνικών ΑΦΝΣ P-3B

  1. @Αχερων
    όπως βλέπεις με βάση την συμφωνία μπορούν να υπάρξουν πόροι για να έχουμε 4 αεροσκάφη πλήρων δυνατοτήτων
    – Ο Αισιόδοξος θα πει μπραβο μας ευκαιρια να έχουμε ακόμη και οπλισμενα αεροσκάφη με τορπίλλες και βόμβες βυθού
    – Ο Απαισιόδοξος θα πει, κατάλαβα η διαφορά θα φαγωθεί σε εσωτερικές υπερκοστολογήσεις και μεσάζοντες
    Το μέλλον θα δείξει

    Μου αρέσει!

  2. DG,ἡ γιαγιά μου ἔλεγε ὅτι «ἀπό την ζημία,κέρδος δέν βγαίνει».(σημ.ἐκτός ἄν πρόκειται για δόλια χρεωκοπία,ἴσως).
    Ἡ ὑπόθεση με τα ΑΦΝΣ βρωμάει σαπίλα ἀπό μίλια.
    Τί να τα κάνω και ἕξη πλήρη Ρ-3,ὅταν διατηρῶ F-16BLK30 και Mirage-2000 EBG;
    Ὅταν λείπουν συστήματα Νυκτερινῆς Ναυτιλίας/Ἐπιθέσεως και τα ἀνάλογα ὅπλα για την καλύτερη ἀξιοποίηση των διαθεσίμων συγχρόνων ἀεροσκαφῶν;
    Ὅταν τα Τ-214 δέν ἔχουν σύγχρονες τορπίλες που θα μεγιστοποιήσουν την ἀποτελεσματικότητα τους;
    Με τις ΜΕΚΟ ὅπως τις γέννησε ἡ μάνα τους;
    Ὅλα τα εἴχε ἡ Μαριορή,ὁ φερετζές την μάρανε;

    Μου αρέσει!

  3. Αναλογως πως βλεπεις το ποτηρι μισοαδειο η’ μισογεματο, αλλα δεν παυει να ειναι μισο. Για την περιπτωση των Ρ-3Β γνωριζουμε ηδη οτι το ΠΝ θελει πληρεις δυνατοτητες απο οπου προκυπτει το μεγιστο υψηλο οριο των $499εκ, το αναφερει πολλακις σαν επιχειρημα εναντι αγορας νεων ΑΦΝΣ στην επισημη ανακοινωση του. Οπως γνωριζουμε μετα απο τις γνωστες αντιδρασεις και τις δημοσιες δηλωσεις του ΥΕΘΑ για περικοπες συστηματων ωστε αυτο να πεσει κατω απο €300εκ. Αυτα τα δυο στοιχεια αντικρουονται μεταξυ τους και θα πρεπει να περιμενουμε να δουμε την τελικη διαμορφωση/χρηματοδοτηση. Η επιλογη των συστηματων δεν θα γινει τελευταια στιγμη, δεν ειναι επισημα δημοσιευμενη αλλα ειναι ηδη ξεκαθαρισμενη πριν την DSCA απο τις ενημερωσεις/συναντησεις επιτροπης ΠΝ και εταιρειων επειδη το Αμερ. δημοσιο ειναι υπευθυνο και η LM αναδοχος. Ετσι προκυπτει το υπολογιζομενο ακριβες μεγιστο τιμημα των 499εκ. Εαν το τιμημα προκυψει μικροτερο και καποιες απο τις δυνατοτητες που αναφερεις δεν υλοποιηθουν αυτο θα σημαινει οτι ειτε αυτες ηταν αρχικα προαιρεσεις ειτε ανασκευασθηκε το προγραμμα του MLU με αυτες τις «ελλειψεις». Επιπλεον η παρατιθεμενη ανακοινωση του συμβολαιου (http://www.defense.gov/News/Contracts/Contract-View/Article/655054) αποδεικνυει ως φθηνοτερη την αρχικη προσφορα της LM για Αμερ.Ρ-3C με αυτες τις δυνατοτητες ομως χωρις την εγχωρια εμπλοκη. Επισης καταδεικνυει το ποσοστο 28% εργασιων στην χωρα μας. Συνδυασε αυτα με την αποστροφη του ΥΕΘΑ οτι η συμμετοχη-στηριξη της ΕΑΒ ηταν το κυριοτερο κριτηριο στην αποφαση και το παζλ των ρεαλιστων απαισιοδοξων συμπληρωνεται, ασχετα απο το γεγονος οτι οντως μπορει να επελθει μειωση μακροχρονου κοστους κυκλου ζωης απο τις εγχωριες επιθεωρησεις-στοκ αντ/κων, η οποια εξαρταται και απο τις τιμολογησεις εργασιων της ΕΑΒ.

    Μου αρέσει!

  4. @Αχερων
    -Για τα δίλιτρα αυτήν την στιγμή είναι αεροσκάφη 25 ετών και έχουν έναν αποκλειστικό στόχο την αποστολή TASMO εφοδιασμένα με πυραύλους MICA IR είναι καλλυμένα για τον ρόλο που θα διαδραματίσουν
    -Για τις ΜΕΚΟ, η καθυστέρηση του προγράμματος μπορεί να ξεμπλοκάρει μέσα στο 2016. Περαν αυτού το ΠΝ έχει στόχο ημερομηνία το 2019 λόγω των νέων δυνατοτήτων που θα εισαχθούν με τους ESSM block 2 (συνδυασμός ενεργού ερευνητή ραντάρ και ημι-ενργού καθοδήγησης SARH που υπάρχει σήμερα)
    -Για τα υποβρύχια, δυστηχώς δεν υπάρχει κάτι νεότερο για τις τορπίλλες αν και θα απαιτούνταν λίγα χρήματα (70-100 εκ) για την απόκτησή τους. Είχε γίνει παλαιότερα τον Ιούνιο του 2015 συνάντηση με εκπροσώπους της εταιρείας WASS για την τορπίλλη Black Shark. Τον επόμενο μήνα πήγαμε σε δημοψήφισμα και καταλαβαίνεις, «το κράτος έχει συνέχεια»…
    @som1els
    Το πρόβλημα είναι πως αν τα αεροσκάφη αυτά στερούνται σημαντικού εξοπλισμού όπως ένα υψηλής ακρίβειας ραντάρ επιφανείας τότε απλά η επένδυση των 300 εκ $ θα πάει στράφι. Είναι προτιμότερο στο σημείο που ειμαστε να επιδιώξουμε μεγιστοποίηση των ικανοτήτων των ΑΦΝΣ. Στην ανακοίνωση της DSCA δυστηχώς δεν αναφέρονται σε υποσυστήματα παρα μόνο στο σύστημα αποστολής M2IMS της ISI Hellas. Το ΥΠΕΘΑ δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη ποιος είναι ο στόχος του. Τελικά θα εκσυγχρονιστούν πλήρως 4 αεροσκάφη ενώ 1 ακόμη θα επανεργοποιηθεί και επισκευαστεί με τον εξοπλισμό του ως έχει, αποτελώντας την ενδιάμεση λύση.
    Η ενδιάμεση λύση θα βοηθήσει κυρίως σε εκπαιδευτικούς ρόλους για το πλήρωμα.

    ΥΓ. Το να μαθαίνουμε από τον ξένο τύπο αν και πότε υπογράφηκε κάτι ή το ύψος της σύμβασης και τις λεπτομέρειες της αποτελεί για μένα δείγμα παρακμής για το Ελληνικό Πεντάγωνο (θα πει φυσικά κάποιος δεν υπάρχει νομικά κάποιος θεσμός αντίστοιχης της DSCA στην Ελλάδα).

    Μου αρέσει!

  5. Όλα καλά και όλα ωραία…………
    Κανένας δεν θυμάμαι όμως να μας είπε γιατί καθηλώθηκαν τα αεροσκάφη εξαρχής.
    Δεν απαιτείται να δώσει κάποιος εξηγήσεις για το ότι η χώρα έμεινε χωρίς ΑΦΝΣ εδώ και 7 χρόνια, δίνοντας μάλιστα «βολικό» παράθυρο ευκαιρίας στους γείτονες να αλωνίζουν με τα δικά τους υπό Νατοϊκή κάλυψη σε όλο το Αιγαίο και όχι μόνο?
    Λεφτά θα πληρώναμε και τότε, λεφτά πληρώνουμε και τώρα, και μάλιστα μετά από 7 χρόνια βαθιάς κρίσης. Πολλά δεν φαίνονται να πηγαίνουν καλά με την υπόθεση και δεν θυμάμαι η δικαιοσύνη να έχει έστω αναρωτηθεί….
    Πάλι φταίει η κακή τύχη, η συγκυρία, οι συνθήκες, οι πολιτικές πιέσεις, οι γεωπολιτικές μπούρδες, οι καταστάσεις και πάει λέγοντας? Σε αυτή την χώρα τελικά, τα λάθη (και τεράστια σε αυτή την περίπτωση από ότι φαίνεται) πότε θα αποκτήσουν ονοματεπώνυμο?

    Μου αρέσει!

  6. Το ρανταρ και το ESM οντως αποτελει προτεραιοτητα στον εξοπλισμο. Επειδη το Πενταγωνο οπως λες τηρει σιγη, προφανως και για πολιτικους λογους μετα την κατακραυγη και τις αντικρουομενες απαντησεις, οι μονες πηγες που εχουμε για ααυτα ειναι οι συναντησεις που αναρτηθηκαν στην ιστοσελιδα του ΠΝ και μια απεικονιση της Π&Δ (https://ptisidiastima.wordpress.com/2015/05/06/p3avionics-electronics-hellenic-navy/), απ’οπου προκυπτουν οι κορυφαιες επιλογες αντιστοιχα των EL/M-2022 και ELL-8385 απο Ισραηλ. Οποτε μαλλον δεν τιθεται τετοιο θεμα καλου ρανταρ και ηλεκτρονικης υποστηριξης. Και τα υπολοιπα συστηματα βασικου εξοπλισμου που αναφερονται θεωρουνται υπερσυγχρονα και θα αναβαθμισουν δραματικα τα α/φ. Κανεις δεν αμφισβητει το οτι το ΠΝ ξερει τι θελει η’ τι κανει. Οποτε η συζητηση επικεντρωνεται στον α/υ ακουστικο εξοπλισμο, σε ολοκληρωμενο συγχρονο συστημα αυτοπροστασιας και στην βολη οπλων, για τα οποια δεν υπαρχει εστω ανεπισημη πηγη παρα μονον οι επιθυμιες απο την ανακοινωση του ΠΝ. Τα δυο πρωτα εξ’αυτων ειναι ιδιαιτερα κοστοβορα, μαλιστα πολλες χωρες που εκσ. τα Ρ-3 τους τα υλοποιησαν με ξεχωριστα κονδυλια/συμβολαια σε μεταγενεστερο χρονο καθως αυξαναν ανυποφορα το αρχικο τους μπατζετ. Οποτε οι δηλωσεις για περικοπες συστηματων συμβαλλουν στις καχυποψιες. Εξαλλου ηδη εγινε μια «εκπτωση» αφου η συμβαση τροποποιηθηκε και πλεον περιλαμβανει ενα ενδιαμεσο α/φ και οχι δυο οπως ηθελε το ΠΝ, ενω ειναι πολυ πιθανο αυτο επειτα να μην αναβαθμιστει στο επιπεδο των λοιπων 4 α/φ. Κατ’εμε το ΠΝ ειναι εγκλωβισμενο και θα πρεπει να βρει τις χρυσες τομες ωστε να παραλαβει τα α/φ στο καλυτερο επιπεδο απο αυτο που επιθυμουσε και ταυτοχρονα να μειωσει κατα πολυ το κονδυλι γι’αυτα. Και βεβαια συμφωνω με τον Αχερων για τις πλειστες λοιπες αναγκες του, οι οποιες επιβαρυνονται απο το (θα δειξει αν ειναι τελικα;) υψηλο κονδυλι των α/φ.

    Μου αρέσει!

  7. @DG
    Μία μοίρα δίλιτρα σε ρόλο ἀποκλειστικά TASMO εἶναι ἐπιεικῶς ὑπερεπένδυση.
    Ἀκόμα και F-1 να ἦταν,το ἴδιο θα ἴσχυε.
    Ἀναρωτιέμαι πόσο θα κόστιζε το πακέτο ASTRAC για 19 δίλιτρα.
    Ἑναλλακτικά,ἐξέταση Damocles και ἱκανότητα ἀέρος -ἐδάφους με ὅπλα γνωστά στην ΠΑ,ἴσως ἔβγαζε ἑνδιαφέροντα εὐρήματα.
    ESSM

    Μου αρέσει!

  8. @DG
    Το λαπιτόπι μου κάνει νούμερα,συνεχίζω.
    ESSM block 2 και ΜΕΚΟ το 2019;
    Ἄς καγχάσω…
    Τορπίλες για τα Τ214;
    Πλέον,φαίνεται ὄτι πρόκειται για ταμπού…

    Μου αρέσει!

  9. Η αποφαση εχει παρθεί δεν υπάρχει αντίστοιχο σύστημα δηλαδη αλλη λύση.
    το Ελληνικο Νατικο θα τα αξιοποιήσει

    Ερώτηση. Υπάρχει Ελληνικό σύστημα ενεργούς παθητικής παρακολουθησεως υποβρυχίων;

    Ερώτηση. Εχετε εκδοσει άρθρο για το «ουζουν οφακ» τουρκικο συστημα(ισως να μην το γραφω σωστά στα Ελληνικά) ενα σύστημα που απέβλεπε στην ολικη επιτήρηση για οτιδήποτε ειτε πετάει ειτε ειναι στην επιφάνεια ειτε υποβρυχιως.

    Μου αρέσει!

  10. @som1els
    Το 1 αεροσκάφος της ενδιάμεσης λύσης δεν θα αναβαθμιστεί στο επίπεδο των υπολοίπων τεσσάρων καθώς στην σύμβαση της LM υπάρχουν συγκεκριμένα 4 μόνο συστήματα αποστολής M2IMS. Το πιθανότερο είναι τα αεροσκάφη αυτά να αποκτήσουν πολύ καλό εξοπλισμό για επιτήρηση στόχων επιφανείας (ραντάρ/ESM) όπως και τον κορυφαίο αισθητήρα ΕΟ/IR μακράς εμβέλειας MX-15HD.
    Ο τελευταίος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για την συλλογή πληροφοριών και την ταυτοποίηση μικρών σκαφών (δουλεμπορικών/παράνομοι μεταφορείς όπλων).
    @Αχερων
    1 μοιρα σε ρόλο TASMO δεν είναι υπερβολική. Σκέψου ότι οι πιλότοι θα χρειαστεί να πετάξουν σε ύψος 100-300 ποδών για 150-200 χλμ (για να επιτεθούν από διαφορετικές κατευθύνσεις και να απο-προσανατολίσουν τον αντίπαλο) πιθανόν σε συνθήκες νύχτας. Δεδομένου ότι 6+ πυραυλοι Exocet (3 μαχητικά) χρειάζονται για να βυθισουν μια τουρκική ΜΕΚΟ Track ΙΙ καταλαβαίνεις ότι όσο περνάνε τα χρόνια ο εχθρικός στόλος θα ισχυροποιείται και οι απαιτήσεις θα αυξάνονται. Ενισχυτικά ή σαν αντικατάσταση μετά από 10 χρόνια θα μπορούσαν κάποια F-16 να αναλάβουν αποστολές TASMO με βλήματα Harpoon.
    @Wonderer
    ¨Εχεις δίκαιο αλλά το πρόβλημα είναι ότι στις συμμαχικές αποστολές αυτο που απαιτείται κυρίως είναι η αναγνώριση επιφανείας. Σε αυτόν τον ρόλο ένα UAV Watchkeeper με κόστος τα 13εκ λίρες είναι πιο οικονομικό από ένα αναβαθμισμένο P-3 με κόστος 100 εκ το κομμάτι. Η κριτική που ασκήθηκε στο Ελληνικό Πεντάγωνο (πολιτική και στρατιωτική ηγεσία) είναι ότι αγνοήθηκαν άλλες επιλογές. Αυτό με δεδομένο ότι μέχρι στιγμής δεν φαίνεται κάτι στον ορίζοντα για ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό.
    @Thegnostos
    Οχι δεν γνωρίζουμε κάτι για Ελληνικό σύστημα επιτήρησης
    Για το τουρκικό παθητικο σύστημα επιτήρησης επιφανείας και υποβρυχίων έχουν δρομολογηθεί διαδικασίες για την απόκτησή του. Κυρίως ενδιαφέρονται να έχουν ακριβή εικόνα (ιδιαίτερα για υποβρύχιες απειλές) για τα σημεία εξόδου του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο. Δεν έχω γράψει κάποιο άρθρο για αυτό.

    Μου αρέσει!

  11. Συμφωνω και πολυ καλα επραξε, τα 4 α/φ ειναι αρκετα. Το επιχειρημα της ανακοινωσης του ΠΝ για μελετες που υποδεικνυουν την αναγκη 8 ΑΦΝΣ (μικροτερης αυτονομιας απο το Ρ-3) για την πληρη καλυψη των θαλασσων μας μπορει να ειναι σωστο, αλλα αναρωτιεμαι τι δειχνουν αναλογες μελετες του σχετικα με πχ τον αριθμο των ν/θ, τον αριθμο-τυπο των τ/λ, τον αριθμο-τυπο των α/α επι κινητων μοναδων/σκαφων, τον αριθμο των σταθερων ρανταρ επιτηρησης, τον αριθμο-τυπο των ΑΒΑΚ κτλ.

    Μου αρέσει!

  12. @DG
    Το Π.Ν διαθέτει δεκάδες Κ/Β Ε/Ε στα σκάφη του,σύν τις ἐπάκτιες συστοιχίες,σύν τα Aegean Hawk.
    Δέν νομίζεις ὅτι προέχει να κρατηθεί καθαρός ὁ οὐρανός πάνω ἀπό τον στόλο,παρά να ἀλληλεπικαλύπτονται ἀρμοδιότητες;

    Μου αρέσει!

  13. @Αχερων
    Το ζήτημα δεν είναι ποσα Κ/Β έχεις αλλά που μπορείς να τα συγκεντρώσεις κατά του εχθρικού στόλου. Οι επάκτιες συστοιχίες δεσμεύονται από το ότι καλύπτουν μόνο την περιοχή πέριξ του νησιού στόχου, τα πλοία ιδιαίτερα τα ΤΠΚ λόγω δόγματος δεν μπορούν να βγουν στα ανοικτά αν δεν είναι μέρος μιας ναυτικής αρμάδας διαφορετικά πάλι αγκιστρωμένες σε νησίδες κτλ παραμένουν στρατηγικά ακίνητες
    Επίσης ο εχθρός δεν νομίζω να δράσει σε ένα κύριο μέτωπο.
    Άποψη μου το Τουρκικό Ναυτικό θα δράσει στο Βόρειο Αιγαίο (το δόγμα των ΤΠΚ δεν μπορεί να εφαρμοστεί), στο Ανατολικό Αιγαίο, στην περιοχή Ικαρίας Καστελόριζο και Κρήτης και φυσικά στην Κύπρο.
    Η αποστολή Αεροσκαφών σε ρόλο TASMO εξαλείφει αυτήν τα κενά. Kαλό θα ήταν να ανεβάσω ένα εκτενες αφιέρωμα-προσομοίωση τον επόμενο καιρό ;-)
    @Som1els
    Ελπίζω η ιστορία με τα εκσχυγχρονισμένα P-3B να ξεκαθαρίσει σύντομα, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι ο α/υ εξοπλισμός θα αποκτηθεί σε μεταγενέστερη περίοδο (πχ 2020-21)

    Μου αρέσει!

  14. @DG
    Βεβαίως εἶναι σωστό το σκεπτικό σου για την γρήγορη συγκέντρωση Κ/Β σε περιοχή ἑνδιαφέροντος,ἀλλά ἡ δική μου ἐπιφύλαξη εἶναι κατά βάσιν το ἄν θα μποροῦν να δράσουν με ἀσφάλεια τα TASMO σε ἑναέριο χώρο ὅχι ἐξασφαλισμένο ἀπέναντι σε ἐχθρική δράση.
    Ἄλλο εἶναι να ἔχεις τον οὐρανό δικό σου ΚΑΙ την δυνατότητα TASMO,και ἄλλο να πρέπει να καλύψεις μία ἀκόμη ἐπιχειρησιακή ἀπαίτηση,την στιγμή που δέν κρίνονται ἐπαρκείς οἱ δυνατότητες ἐξασφαλίσεως της πρώτιστης ἀποστολῆς,που δέν εἶναι ἄλλη ἀπό την ἐξουδετέρωση της ἀντίπαλης ἀεροπορίας.

    Μου αρέσει!

  15. Στην παρούσα στιγμή όμως Αχερων για να προσφέρουν τα απλά διλιτρα στην εναέρια αερομαχία θα πρέπει να εκσυγχρονισουν το ραντάρ τους και τα ηλεκτρονικά (γιατί όχι και λινκ 16 για εικόνα απο ΑΣΕΠΕ) καθώς και επιπλέον αποθέματα πυραύλων MICA (Οριακά και τα διλιτρα με τα -5 οπλίζονται με ένα φορτο 6 βλημάτων το καθένα εναέριας υπεροχής). Αυτό απαιτεί χρήματα τα οποία με το σταγονομετρο βρίσκονται. Προτεραιότητα της ΠΑ είναι ο φθηνότερος εκσυγχρονισμός του στόλου των F-16 πρώτα και έπειτα των Mirage.

    Μου αρέσει!

  16. Το δόγμα κρουσεως πολλαπλων πληγματων απο διάφορα όπλα ειτε εξ αέρος ειτε εξ θαλάσσης (επιφανεια η υπο) ειτε απο ξηρά πρέπει να διατηρηθεί διοτι αφενός μεν ετσι το αντιπαλο δεος δεν γνωρίζει απο που θα του έλθει ξαφνικά αφετέρου χρειαζεται να χρησιμοποιεί επιπλέον δυνάμεις αρα δαπάνη και θέτει σχέδια τυχόν επιθεσεως του σε κίνδυνο. Αυτο σημαίνει δογμα αποτροπής αλλα και επιθετικης ενεργειας εαν χρειαστεί.
    Με την αναβαθμιση των F-16 εαν και εφόσον γίνει (και με την συμμετοχή της Ελληνικης βιομηχανίας αρα εργασια και τεχνογνωσια) ει δυνατον σε ολο τον στόλο δίνοντας επιπλέον και δυνατότητες κρούσεως βλημάτων που χρησιμοποιουν και τα Μιράζ ενω μια αναβάθμιση των Μιράζ θα ενωποιησει τον στόλο ως προς τα ηλεκτρονικά όπως (σύνδεσμο 16 κτλ). Ως προς το κόστος μπορεί η Αεροπορία να ακολουθήσει το παραδειγμα απο το ναυτικό και να αναλαβει την εργοδοσία μειώνοντας το κόστος.

    Μου αρέσει!

  17. Εγκληματρικη αποφαση για καθαρα πολιτικους λογους. 500 εκατομμυρια ευρω χαμενα, νταβατζιλιδικα λεφτα πεταμενα στον κουβα, σε μια ματαιη παοφαση να αγορασει λιγη αμερικανικη υποστηριξη η γελοια Κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

    Το ΠΝ θελει απλα πραγματα: νεες τορπιλες για τα Υ/Β, ολοκληρωση της ενταξη των νεων Υ/Β και ΤΠΚ, καυσιμα και πασης φυσεως ανταλλακτικα.Δε θελει αυτα τα αεροπλανα.

    Προσυπογραφω τα σχολια του ΑΧΕΡΟΝΤΑ.

    Μου αρέσει!

  18. Αναφερθηκε οτι το Ελληνικο Ναυτικο ’δεν θελει’ αυτο το συστημα P-3. Ειναι ομως ετσι η ειναι απλα θεμα προτεραιοτητος. Εφοσον οι αποφασεις εχουν παρθει και εχουν υπογραφει συμβολαια μερικες σκεψεις προς το οφελος αυτου του συστηματος δεν βλαπτουν διοτι μερικες φορες η ανάλυση κόστους-ωφέλειας μπορεί να μην είναι εμφανής ή προφανής. Αρα μονον οταν ενα συστημα τεθει εν πληρη ενεργεια ΣΩΣΤΑ τοτε απολαμβανει και τα ’εγκωμια’ η οχι.

    Ας εξεταστει πρωτα εαν υπαρχει αναγκη για αυτο η παρομοιο συστημα ενεκα της απειλης. Δηλαδη υπαρχει ’τρυπα’ στον αμυντικο Ανθυποβρυχιακο τομεα της Ελλαδος σημερον η και στο προσεχες μελλον; Απο που προερχεται ο κινδυνος (κινδυνοι φεριπην μονον Τουρκια η και απο αλλου).

    Αυτη η πρωτη ματια γινεται ανεξαρτητως του ΝΑΤΟ για επιτηρηση κτλ κοιτωντας παντοτε το πρωτα το Εθνικο συμφερον, Εαν η απαντηση ειναι οχι τοτε δεν υφισταται θεμα συζητησεως. Αρα ναι ειναι ’πεταμενα χρηματα’.

    Εαν ομως η απαντηση ειναι ναι υπαρχει ’τρυπα’, τοτε το θεμα αξιζει συζητησεως. Διοτι μια θετικη απαντηση προσδιοριζει και τελικα καθοριζει την απειλη (απειλες) για το εθνος. Σιγουρα το να υπαρχει ενα συστημα το οποιον εχει αγοραστει και αφιεται ερμαιο στον χρονο επειδη δεν υπηρχαν χρηματα υποστηριξης ειναι κατι το γελοιο εφοσον σε πραγματικους αριθμους τα τελευταια χρονια μονον ενα μικρο ποσοστο απο την προδιαγραφη για τις ενοπλες δυναμεις βασει του GDP εχει χρησιμοποιηθει για την αποκτηση η συντηρηση συστηματων (εδω το ’οπλα η βουτυρο’ οικονομικο μοντελο εχει τυναχθει στον αερα, ουτε βουτυρο ουτε οπλα).

    Οπως και να εχει η απειλη δεν πρεπει να εξεταζεται ’μυωπικα’ δηλαδη μονον σε συγκεκριμενες περιοχες αλλα να περιλαμβανει την συγκυρια ενος ολικου πολεμου με προοδευτικη σκεψη και αντιληψη που περικλειουν σεναρια τα οποια ουτε καν μπορει να εχει αντιληφθει και ποσο μαλλον να συλλαβει ενας αντιπαλος και σε βαθος χρονου. Αυτο σημαινει ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ. Αυτο το βλεπουμε και στον καθημερινο οικονομικο πολεμο μεταξυ εταιρειων και κρατων ( η Ελλας δεν εχει παει καλα στον πολεμο αυτον).

    Εαν λοιπον ο κινδυνος υπαρχει, υφισταται, και θα μεγαλωνει με την παροδο του χρονου τοτε ενα συστημα δεν αρκει και δεν επιλεγεται απο μονο του εφοσον στην ουσια δεν υπαρχει ’ασημι σφαιρα’ που να τα κανει ολα (αν και τελευταια βλεπουμε την τεχνολογια που γνωριζαμε οτι υπηρξε απο την δεκαετια του ’90 της τηλεκαυθυνομενης σφαιρας να βγαινει εξω για το ευρυ κοινο).

    Δηλαδη δεν αρκουν οι δυναμεις εστω και με ελικοπτερα απο πλοια για την εντοπιση παρακολουθηση και καταστροφη εχθρικων υποβρυχιων. Δεν αρκουν δυναμεις σε νησια. Δεν αρκουν δυναμεις οπως υποβρυχιο εναντι υποβρυχιου.

    Η γεωμορφια της Ελλαδος και μαλιστα του υπεδαφους και της θαλασσης στο Αιγαιον πελαγος και την Μεσογειο και το Ιονιον πελαγος εχει τις δικες της ιδιομορφιες. Χρειαζεται μια Συντονισμενη Δυναμις η οποια θα απεικονιζει σε αληθινο χρονο το τι γινεται στον υπο της θαλασσης κοσμο σε συνεργασια με το τι γινεται στον επι της θαλασσης και επι του αερος ταυτοχρονως. Οσο αυξανεται η δυνατοτητα της απειλης δηλαδη πληξεως απο μεγαλυτερη αποσταση αλλα και κορεσμου της αμυνης τοσο χρειαζονται συστηματα εγκαιρου προειδοποιησεως εξ’ αποστασεως τα οποια εχουν την δυνατοτητα να παραμενουν για αρκετο χρονικο διαστημα ανιχνευοντας τα παντα.

    Ιδανικα για ενα υποβρυχιο η ενα οποιδηποτε συστημα (πλοιο αεροσκαφος τανκς κτλ) η παρακολουθηση πρεπει να γινεται σε χρονο μηδεν εφοσον ξεκινα να φυγει απο την βαση του με επιτηρηση για ολη την διαρκεια της αποστολης του. Αυτο σημαινει αρκετες δυναμεις απο την πλευρα του αμυνομενου ιδιως εαν δεν εχει την δυνατοτητα την δορυφορικη κτλ . Εαν υπηρξε ενα συστημα ’κολαρο η τσιπακι’ οπως τα σκυλακια τοτε η ακολουθια θα γινοταν πιο ευκολα αλλα ακομη και τα σκυλακια μαθαινουν να βγαζουν το κολλαρο.( Εναποκειται να δουμε εαν ολοι οι ανθρωποι θα παρουν το τσιπακι να παρακολουθουνται σε ατομικο επιπεδο ισως πιο ευκολα και απο υποβρυχια που θα τους ελθει κολλαρο η εαν θα το βγαλουν βλεπε εργα ’επιστημονικης ’φαντασιας’)

    Αρα παθητικα και ενεργα συστηματα απο πολλαπλους παραγοντες δουλευουν μαζι να δινουν την συνεχη εικονα αρα και την στοχοποιηση και αμεση καταστροφη εαν δοθει η εντολη που ειναι ο πρωτευον λογος. Αμεση στοχοποιηση και καταστροφη. Ο σκοπος των ενοπλων δυναμεων ειναι να πολεμουν και να νικουν. Οχι να πολεμουν. Να πολεμουν και να νικουν προστατευοντας το εθνος.

    Υπαρχουν ρομποτικα συστηματα εν θαλασση που κανουν μερος αυτης της δουλειας. Η απαντηση ειναι ναι. Εχει η Ελλας δικα της συστηματα αυτου του ειδους. Η απαντηση ειναι μαλλον οχι. Υπαρχουν UAV αφιερωμενα στον ανθυποβρυχιακο πολεμο. Η Απαντηση ειναι μαλλον ναι υπο αναπτυξη. Εχει η Ελλας τετοια συστηματα υπο αναπτυξη στο προσεχες μελλον. Η απαντηση ειναι μαλλον οχι. Υπαρχουν αλλες λυσεις οπως άρνηση ολοκληρων περιοχων μέσω της χρήσης ναρκών. Η απαντηση ναι υπαρχουν. Χρησιμοποιουνται ομως εν καιρω ’ειρηνης’. Μαλλον οχι. Και ουτω καθ εξης. Υπαρχει ενα αναλογο . Καποτε ενας αγορασε σφαιρες επειδη ειχε μονο αυτην την οικονομικη δυνατοτητα. Ηλπιζε οτι καποτε οταν θα ειχε τα χρηματα θα αγοραζε και το οπλο – περιστροφο για να κανει και την σκοποβολη για την αμυνα. Ομως περασε ο καιρος και οταν χρειαστηκε την βοηθεια του οπλου δεν μπορεσε να χρησιμοποιησει ουτε τις λιγες σφαιρες που ειχε αγορασει ’δεν εμεινε απο σφαιρες’ . Αρα καλες οι σφαιρες αλλα χωρις οπλο ειναι αχρηστες. Μηπως το συγκεκριμενο ’οπλο’ πρεπει να περιλαμβανει και τα P-3 οταν ειναι εν πληρη ενργεια σωστα;

    Μου αρέσει!

  19. Δεν εχουμε χρηματα να κανουμε ολα οσα θελουμε. Αρα πρεπει να μπουν ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ. ΚΑνενας σοβαρος αξιωματικος του ΠΝ δεν θα εισηγειτο να δοθουν 500 εκατομμυρια για ΑΦΝΣ 45 ετων, οταν τα ολοκαινουρια U214 δεν εχουν συγχρονες τορπιλες, και οταν το ΠΝ εχει φοβερες ελλειψεις σε καυσιμα και παντος ειδους ανταλλακτικα και λοιπα υλικα και εφοδια.

    Ειναι λιαν αμφιβολο αν τα Orion θα εχουν σοβαρες δυνατοτητες ASW μετα τον εκσυγχρονισμο τους. Αν αυτο θελαμε, ας ζητουσαμε απο τους Αμερικανους τα εξαιρετικα Α/Φ S3 Viking, λιγοτερο θα μας κοστιζε. Και τα U214, αλλα και τα αλλα Υ/Β του ΠΝ, ειναι ικανοτατα σε ρολο SSK (submarine-submarine killer) αρκει να εχουν συγχρονες τορπιλες.

    Τα ΑΦΝΣ μπορουν να επιχειρησουν μονο εφοσον προστατευονται επαρκως απο την ΠΑ. Πώς παμε στην ΠΑ απο διαθεσιομοτητες μαχητικων, μεσων αεραμυνας, ανταλλακτικα, αποθεματα καυσιμων κλπ; Οχο πολυ καλα, ε; Και τοτε γιατι δεν λυνουμε πρωτα ΑΥΤΑ , πριν παμε σε εκσυγχρονισμους υπεργητων ΑΦΝΣ;

    Αγοραζουμε καπελλο ενω δεν εχουμε βρακι. ΕΙΜΑΣΤΕ ΞΕΒΡΑΚΩΤΟΙ.

    Μου αρέσει!

  20. Καθε σύστημα εαν και εφόσον υπαρχει και
    χρησιμοποιείται πρεπει να χρησιμοποιείται ΣΩΣΤΑ.

    » The S-3 was retired from front-line fleet service aboard aircraft carriers by the US Navy in January 2009, with its missions being assumed by other platforms such as the P-3C Orion…» etc…αρα τα S3 δεν ισχύουν ουτε εχουν την αυτονομια των P3 Orion.

    Τα P3 Orion ειναι μεγαλης εμβέλειας συστήματα τα οποια μπορουν να δουλευουν αυτόνομα καλύπτοντας μεγαλες περιοχές απο Κρήτη μεχρι Κύπρο Κρητικο πέλαγος κτλ…Tα P3 ακομη χρησιμοποιουνται και αναβαθμίζονται απο όλους οσους τα έχουν.

    Η υπόθεση υποβρυχίου εναντι υποβρυχιου ειναι πολυ μεγαλη και πολυ περίπλοκη δουλειά η εμβέλεια σχετικά μικρη τουλαχιστον για τα Ελληνικά δεδομένα. Καθε υποβρύχιο που θα αναλάβει αυτη την δουλειά σημαίνει οτι ως πρωταρχικο ρολο δεν αναλαμβάνει άλλη οπως βύθιση εχθρικών μοναδων επιφανείας.

    «Των φρονιμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. »

    Αρα τα «παιδιά» δεν ηταν «φρόνιμα» φροντισαν να τρωνε του σκασμού αδιαφορώντας για το μέλλον εφόσον ειπώθηκε και το αξιόλογο «ολοι μαζί τα φάγαμε «.

    Οταν οι τιμές πετρελαίου πέφτουν σε ρεκορ χαμηλα γιατι τα «παιδιά» δεν αυξανουν τα αποθέματα να έχουν… Αρα παλι τα παιδιά δεν φροντίζουν.

    Ολα γινονται τελευταια στιγμη ολα σε κατασταση πανικού…για να κρατανε τους πάντες Έλληνες (και αλλους ανθρώπους) να μην σκέπτονται βαθύτερα και ψηλότερα.

    Για τις ηλιθιότητες με τα υποβρύχια ποιός έφταιγε σιγουρα οχι τα P3 Orion. Διότι με τα χρήματα που εχουν δαπανηθεί για τα υποβρύχια και τορπίλες μπορούσαν να ειχαν αγοραστεί! Αρα λοιπον; Καλα φάγανε μεχρι σκασμού που ακομη δεν εχει γίνει το σκάσιμο δηλαδή πόλεμος που έρχεται.

    Τώρα για το περι «καπέλο» και «βρακί» μυνηματακι…

    Χωρίς το «καπέλο» εννοώντας DEATH FROM ABOVE ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΚ ΤΩΝ ΆΝΩΘΕΝ…
    Ούτε το «σώβρακο» δεν σωνεται…Αλλά και χωρίς σώβρακο τα καταφέρνει ενας Άνθρωπος βάζοντας ΠΑΝΤΕΛΌΝΙ εστω και μπαλωμένο.

    Οπως η Ελληνική Αεροπορία βρήκε τρόπο και χρησιμοποιεί τα EMB-145 ούτως και το Ελληνικό Ναυτικό θα χρησιμοποιεί τα P3 Orion.

    Μου αρέσει!

  21. Για να μην αιωρειται κανενα λαθος, τελικα οπως αποκαλυπτει στο site της η (σταθερης αξιας) Π&Δ τα ενδιαμεσα α/φ παραμενουν 2 οπως αρχικα σχεδιαστηκε. Το «This contract provides for the reactivation of one P-3B aircraft and the procurement of hardware kits for the upgrade/modernization of four P-3B aircraft to support a structural mid-life upgrade» μαλλον αφορα το πρωτοτυπο Ρ-3Β για την πληρη αναβαθμ. 4 α/φ.

    Μου αρέσει!

  22. Κάποτε μιλούσα με έναν παλιο φίλο καθηγητη Πανεπιστημίου…στον κλαδο της αερο/αστρο ναυπηγικής…τοτε που ενας δορυφόρος δεν ειχε την σωστη τροχιά γυρω απο τον πλανητη Άρη. Ο λόγος που εγινε αυτο ποιός ηταν;Η απαντηση εδώ.
    http://www.cnn.com/TECH/space/9909/30/mars.metric/
    Εφοσον και πρωην μαθητές του ειχαν δουλέψει σε αυτο το πρόγραμμα…

    «NASA lost a $125 million Mars orbiter because one engineering team used metric units while another used English units for a key spacecraft operation, according to a review finding released Thursday.»

    Αρα χρειάζεται πολυ προσοχη διοτι πολλα γίνονται και χάνονται στην μεταφραση.

    Η εφεύρεση του Ζωγράφου και οι συνέπειες της και για τον κόσμο των υποβρυχίων μεσω μιας τέτοιας συσκευής εφοσον παραχθεί με προδιαγραφές σωστες σε σωστή κλίμακα κτλ..είναι τεράστιες.

    Μου αρέσει!

  23. Την μηχανη Ζωγράφου κάποιοι την λοιδωρούν. Θα ήθελα πραγματικά να δω μια τέτοια συσκευή να εκκινει ένα ηλεκτροκινητήρα πολλών Watt ή πιο εύκολο ένα κλιματιστικό σώμα ή μια οικιακή κουζίνα

    Μου αρέσει!

  24. Ειναι πολλες λεπτομερειες που δεν μπορουμε να γνωριζουμε και μπορουμε μονο να υποθετουμε απο τις διαρροες. Κι εγω αυτην την εντυπωση ειχα απο την παραγραφο του συμβολαιου οπου αναφερεται επανενεργοποιηση 1 α/φ, δεν διευκρινιζεται ομως αν αυτο ειναι το «ενδιαμεσης λυσης». Τα 2 ενδιαμεσης λυσης τα ηθελε το ΠΝ και για την εκπαιδευση αλλα και λογω χρονου επειδη οι MLU των Ρ-3 των χωρων-χρηστων ειχαν μεγαλα χρονοδιαγραμματα. Απο την DSCA ξερουμε για ολοκληρωση σε 7 χρονια ενω και απο παλαιοτερη διερευνηση των Βρετανων για επιλογη ΑΦΝΣ προκυπτει «P-3 upgrade programmes are typically taking more than five years and most of them will not be completed by the desired in-service date»
    (στο Table 2 του http://www.publications.parliament.uk/pa/cm201213/cmselect/cmdfence/110/110vw10.htm).
    Προφανως η Π&Δ θα εχει πληροφορηση απο μεσα για να αναφερει οτι το αρχικο πλανο δεν αλλαξε ως προς αυτο (https://ptisidiastima.wordpress.com/2016/02/18/orion-epomeno-vima/).

    Μου αρέσει!

  25. τι ακριβως κανει αυτη η συσκευη Ζωγραφου? Πανω σε ποια αρχη βασιζεται η λειτουργια της? Συγνωμη δεν μπορω να αφιερωσω δυο ωρες να δω την εκπομπη του Τριανταφυλοπουλου επειδη φοβαμαι οτι θα αποδειχθουν χασιμο χρονου.

    Μου αρέσει!

  26. Θα στο πω πολύ χρονδρικα. Είναι μια συσκευη που παράγει ρεύμα χρησιμοποιώντας ως καύσιμο το νερό. Έχει κάποιες ομοιότητες στον τρόπο λειτουργίας με το συστημα AIP των υποβρυχίων. Το ζήτημα είναι μέχρι ποιο επίπεδο μπορεί να φτάσει. Άλλο 50-100 Watt και άλλο kW (Τα υποβρύχια 214 διαθέτουν 2 γεννητριες ισχύος 120KW)

    Μου αρέσει!

  27. Η ολη υποθεση Ζωγράφου μου θυμισε αρκετά χρονια πριν ειχα την καλη τύχη να κάνω CFD(Computational Fluid Dynanics) μεταξυ αλλων και σε fuel cells τεχνολογία ο εφευρετης μιλησε και για «κυψέλες» οπου πράγματι το frequency modulation αλλάζει το reaction rate…μεσω της αντιδρασεως με ειδικα μεταλλα κράματα τα αποτελεσματα ηταν ενθαρρυντικά. Οπως σωστά αναφέρθηκε στο πρόγραμμα το Υδρογόνο για τον μεσο άνθρωπο ειναι «αέριο» αλλα ομως κατατάσσεται στα μέταλλα (βλέπε πίνακα χημείας). Έτσι εχει την δυνατότητα μεταφοράς ηλεκτρικου ρεύματος χωρίς καλώδιο οπως φεριπην απο χαλκό. Κοιτα στην θερμοδυναμική εχουν τα κυριωτερα αλλα οχι ολες τις ιδιότητες οι οποιες αλλαζουν βάσει πιέσεως και θερμοκρασίας συχνότητες κτλ…Οταν παράγεται το υδρογόνο και οξυγόνο σε πραγματικό χρόνο και χρησιμοποιούνται τοτε δεν χρειάζεται μέθοδος αποθηκευσεως.
    Το πρόγραμμα η ερευνα τοτε έκλεισε ξαφνικά όπως και η μικρη εταιρία. Δεν άφησαν κανενα να μπει στο κτίριο οποιος ειχε υπάρχοντα εσταλθηκαν στο σπιτι μεσα σε κουτι. Η εξηγηση ηταν οτι η εταιρία έμεινε απο χρήματα αλλα κανένας υπαλλήλος δεν το γνώριζε εκ των προτέρων.

    Αρα δεν με αφηνει έκπληκτο το γεγονος οτι ενας άνθρωπος μετα απο αρκετα χρονια (1984) και μεράκι ίσως βρηκε την σωστη αναλογία μετάλλων και την συχνότητα που χρειάζεται να κανει την δουλειά.

    Κατα την γνωμη μου για κάποιους που γνωριζουν ισως ειπε πολλα στον ανοικτο χώρο…εναπόκειται να δούμε εαν θα κάνει κάτι…απο οτι φανηκε ο υπουργός αμύνης φανηκε κατι παραπανω απο ενοχλημένος.

    Επίσης μου θύμισε μια αλλη περιπτωση που ειχα ακουσει κατα την οποίαν ενας Έλληνας αμέσως μετα τον δεύτερο παγκοσμιο πόλεμο ειχε ενα παρομοιο σύστημα βασει του οποίου κατόρθωσε και πεταξε μια Ντακοτα. Η δοκιμη για λογους ασφαλείας ηταν η μια μηχανη χρησιμοποιούσε το κανονικό καύσιμο η δε αλλη καύσιμο απο την απευθειας παραγωγη των συστατικών δηλαδη υδρογονον και οξυγόνο απο το ύδωρ…Δεν θυμάμαι αλλες λεπτομέρειες Και ο άνθρωπος αυτος και το αεροσκαφος κτλ απο οτι άκουσα κατέληξαν στις ΗΠΑ. Δεν νομιζω να υπαρχουν αρχεία η κάτι στον ιστότοπο. Εάν καποιος το βρει ας το δώσει.

    Οι εφευρέσεις δεν σταματούν υπαρχουν πολλοι εξυπνοι άνθρωποι.

    Ενας θείος μου που μου έδωσε την εκκίνηση για αεροαστροναυτικη κτλ, στον 2ΠΠ ειχε ηδη αρχισει σχεδια ελικοπτέρου. Τον συνελαβαν οι Γερμανοι Ναζι και τον εστελναν με τρένο στην Γερμανία να δουλεψει για αυτούς να σχεδιάζει εκει αλλα το έσκασε (παρά πολύ μεγαλη περιπετεια δεν υπηρχαν ελικόπτερα τότε) εν τέλει ειχε χασει καπως τα λογικα του με οσα ειχε πάθει μετα τον πόλεμο δεν μιλούσε στους περισσότερους ανθρώπους ο «τρελακιας» ομως μου τα εξηγουσε με balsa wood οταν ημουν παιδάκι. Ας ειναι καλά εκει που βρίσκεται….υπαρχουν άλλοι οπως ο εφευρέτης του ραντάρ Παυλος Σαντορίνης του οποίου τα σχεδια εδωσε ο Μεταξάς στους Βρετανούς επρεπε να ειχε ζητησει τεράστια ωφελη. Ελλας το μεγαλειο σου…

    Τα reaction rates vs velocity of air κτλ αλλα και «αερίων» ειναι πολυ χρήσιμα και ρα περισσότερα ειναι μυστικά εφόσον μπορουν να χρησιμοποιηθούν για πολλους σκοπούς συμπεριλαμβανωμενων και external burning για SSTO (single stage to orbit applications). Δηλαδή το κράμα εχει την δυνατοτητα ανάφλεξης και συγκεκριμενης καύσης μονον οταν χρειαστεί εφόσον το boundary layer and friction (τριβη) αλλάζουν με την ταχύτητα και την κλιση του σκάφους παράγοντας την απαιτούμενη θερμότητα για την ανάφλεξη. Φυσικα οι βασικές εξισώσεις υπαρχουν και στον ιστότοπο και για πυραυλικες εφαρμογές. (Burn rate equations) Στην προκειμενη περίπτωση ομως οι ταλαντωσεις μαζι με τα ειδικά κραματα με το ύδωρ προκαλουν την διάσπαση του ύδατος σε χαμηλές θερμοκρασίες σε πραγματικό χρόνο αλλα χωρις την κλασικη μεθοδο της ηλεκτρολυσης. Οπότε προσμένω οπως και το defencegreece και άλλοι το Scaling up του συστήματος για μεγαλύτερη απόδοση. Σιγουρα αυτό θα αλλάξει πολλα δεδομένα και για υποβρύχια εφόσον η πηγη το θάλασσιο ύδωρ θα χρησιμοποιείται πλέον και για πολλαπλούς σκοπούς. Παντως ο υπουργος αμύνης ειπε οτι τον έχει θέσει υπο την προστασία του.

    Μου αρέσει!

  28. το ερωτημα μου ειναι ποια ειναι η πηγη ενεργειας για να γινει η «διασπαση του νερου». Επισης ποια ειναι η διαφορα μεταξυ της παρεχομενης ενεργειας στο συστημα και της παραγομενης απο την καυση του υδρογονου. Παραβιαζονται με καποιο τροπο οι νομοι της φυσικης?

    Μου αρέσει!

  29. @Kostas
    Δεν παραβιάζεται κανένας νόμος της φυσικής το αντίθετο. Αν θες παραπάνω απαντήσεις για το συγκεκριμένο θέμα ψάξτο παραπάνω. Ο συγκεκριμένος επιστήμονας είναι υπό την «προστασία» του ΥΠΕΘΑ.
    Να θυμίσω σε όλους ότι ο Σέρβος επιστήμονας Tesla ήταν ο περίγελος της επιστημονικής κοινότητας στην εποχή του, ήταν όμως και αυτός που «χαλιναγώγησε το εναλλασόμενο ρεύμα και τους επαγωγικούς κινητήρες» με αποτέλεσμα να έχουμε την δραματική διάδοσή του σε μεγάλα τμήματα του πλυθησμού.

    Μου αρέσει!

  30. Οχι δεν παραβιάζεται η φυσική. Απλά οι ανθρωποι μαθαίνουν και αλλες πτυχές της φυσικής. Η φυσικη ως «φυσική» υφίσταται η Ανθρωπότης κατα διαστήματα επιτρέπεται η οχι να εχει ορισμένες γνώσεις. Με ότι εξήγησε στα βίντεο ο εφευρετης και με τα προαναφερόμενα οποιος θελει το κοιτάει σοβαρά. Σιγουρα υπαρχουν εταιρίες μεγάλες και τεραστια συμφέροντα απο κράτη
    στο γεωπολιτικο παιχνίδι.

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s