Αυστραλία: Το F-35 Lighting «φοβάται» τους κεραυνούς (!)

a-b-news__main

Το πολλά υποσχόμενο μαχητικό αεροσκάφος F-35A παρόλες τις πιστοποιήσεις και διαβεβαιώσεις της USAF δεν φαίνεται στην πράξη να μπορεί να πετά υπό κακές καιρικές συνθήκες δίπλα σε καταιγίδες για λόγους ασφαλείας

To Σάββατο 4 Μαρτίου 2017 και κατά την διάρκεια του αεροπορικού σόου στο Avalon κοντά στην Μελβούρνη, τα δύο αυστραλιανά νεοπαραληφθέντα και προσδωκόμενα αεροσκάφη F-35A δεν κατάφεραν να απογειωθούν παρά τις ελπίδες πολλών παρευρισκομένων.

Ο λόγος ήταν η ύπαρξη ισχυρών καταιγίδων με πιθανότητα κεραυνών σε απόσταση μικρότερης των 25 μιλίων. Εκτός του ότι τα αεροσκάφη αυτά δεν πέταξαν όπως επιθυμούσε η RAAF στο αεροπορικό σόου, υπήρξε επίσης καθυστέρηση 24 ωρών για την επιστροφή τους σε αεροπορική βάση στις ΗΠΑ που ήταν προγραμματισμένο να μεταβούν για λόγους πιστοποίησης όπλων και τροποποιήσεων.

Όπως δήλωσε επίσημα και κατηγορηματικά η αυστραλιανή αεροπορία RAAF στον ιστότοπό της:

«Είναι καταγεγραμμένο στα εγχειρίδια (των τεχνικών ελέγχων) ότι το F-35A χρειάζεται τροποποιήσεις για αντικεραυνική προστασία και αυτές οι τροποποιήσεις δεν έχουν γίνει στα Αυστραλιανά αεροσκάφη που επισκέφτηκαν το Avalon«.

Κατά τον Απρίλιο του 2015 σε επίσημη δημόσια ακρόαση, ο επικεφαλής του προγράμματος F-35 Joint Program Office, Στρατηγός Christopher Bogdan ανέφερε για το ίδιο πρόβλημα:

«Είχαμε παλαιότερα ένα πρόβλημα με τους κεραυνούς κατά την διάρκεια της πτήσης. Υπήρξε πρόβλημα κατά την πιστοποίηση της πτήσης του αεροσκάφους F-35 μέσα σε καταιγίδα με πιθανότητα κεραυνών, αλλά αυτό το πρόβλημα είναι πλέον παρελθόν¨.

Φαίνεται πως ο επικεφαλής Christopher Bogdan μετά τις δηλώσεις της αυστραλιανής αεροπορίας είχε ένα Deja vu.

Ο κύριος φόβος της πτήσης δίπλα ή μέσα σε καταιγίδα είναι ένα ελάττωμα στις δεξαμενές καυσίμου που πρωτοανακαλύφθηκε το 2010. Λόγω αυτού του ελαττώματος το σύστημα On-Board Inert Gas Generations System (OBIGGS) δεν καταφέρνει να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα το οξυγόνο που υπάρχει στις δεξαμενές με αποτέλεσμα σε περίπτωση που το αεροσκάφος χτυπηθεί από κεραυνό να ανατιναχτεί στον αέρα. Για τον λόγο αυτό τόσο στην αναφορά στο 2012 και του 2013 ο Διευθυντής του Αμερικανικού Πενταγώνου για την Αξιολόγηση και τις δοκιμές Dr. J. Michael Gilmore είχε σημειώσει πως «Μέχρι να λυθεί το πρόβλημα και σαν αποτέλεσμα των αστοχιών του συστήματος OBIGS και «εξαερισμού» των δεξαμενών καυσίμου, οι πτήσεις του αεροσκάφους δεν επιτρέπονται σε αποστάσεις μικρότερες των 25 μιλίων αν υπάρχει πιθανότητα κεραυνού».

Στις μετέπειτα αξιολογήσεις δεν υπάρχει καποια αναφορά για πρόοδο επί του θέματος

Όπως τελικά αποδεικνύεται πολλά από τα προβλήματα στην ανάπτυξη του F-35 «πετιόνται κάτω από το χαλί» και επανέρχονται στην επιφάνεια από εξαγωγικούς χρήστες που παρόλο που ακριβοπληρώνουν το αεροσκάφος, παραλαμβάνουν ελαττωματικά αεροσκάφη με μεγαλύτερους περιορισμούς στις επιχειρήσεις από ότι αεροσκάφη παλαιότερης γενιάς.

Μέχρι στιγμής η Αυστραλία έχει παραγγείλει 8 αεροσκάφη με άλλα 14 να έχουν εκγριθεί από τα αρμόδια όργανα της Βουλής και του Αυστραλιανού Υπουργείου ¨Αμυνας. Σκοπός της RAAF είναι να φθάσει τα 72 αεροσκάφη.

Περιστατικά σαν το παραπάνω, πλήττουν το πραγματικό κύρος του προγράμματος F-35 και μπορεί να έχουν στο άμεσο μέλλον επιπτώσεις τόσο στο συνολικό αριθμό των παραγγελιών από εξαγωγικούς χρήστες όσο και στο τσαλάκωμα του Brand Name F-35 JSF που με τόσο κόπο και χρήμα έχει φτιάξει η LM. O περιορισμός πτήσης των 25 μιλίων μακριά από κεραυνούς είναι απλά απαράδεκτος για ένα αεροσκάφος που θα αποτελέσει το κορμό του στόλου οποιασδήποτε αεροπορικής δύναμης πόσω μάλλον της USAF.

Υγ. 7 χρόνια από τότε που εμφανίστηκε το πρόβλημα και 4 χρόνια από την πίεση του Gilmore για περισσότερα τεστ και μεγαλύτερη απόδοση του συστήματος OBIGS, τα προβλήματα παραμένουν. Υπενθυμίζεται επίσης πως τα δύο αυστραλιανά αεροσκάφη AU-1 και AU-2 κατασκευάστηκαν και παρέμειναν στις ΗΠΑ για δοκιμές το 2014. 5 χρόνια από την εμφάνιση του περιστατικού το 2010 και 3 χρόνια από σήμερα.

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s