Greece releases RFI for new heavy torpedoes (!)

A U-212 of the Italian Navy at bay during reloading of Black Shark torpedoes

The Hellenic Navy released a Request for Information Letter asking various companies for technical insight at aqcuiring heavy class 533 mm torpedoes and integrating them to the U-214 and U-209 AIP (Okeanos) submarines.

The general essential requirements of the new torpedo are the following:

a) Dual purpose (against surface targets and submarines)

b) Active/Passive Homing

c) Use of copper or fiber optics wire which can also be used for remote control

d) Proximity and Impact detonated warhead

e) Launching depth more than 400 meters (comment Defencegreece: that is quite interesting and implies the true maximum diving depth of U-214 submarines which is more than 1200 ft, quite impressive for a conventional submarine)

f) Automatically set Velocity and depth during terminal attack phase (comment Defencegreece:another interesting feature which can give the Hellenic submarines various attack profiles)

g) Maximum speed over 50 kt

h) range over 50km

i) ability to identify and spoof modern ECM countermeasures

j) special measures for the protection of the submarine

k) the training torpedo variant should have 50 cycles of recharging and sensors for analyzing the trajectory path and Noise Maker

Every participating company should also list and analyse all the proposed procedures to integrate them in the ISUS 90-15 and ISUS 90-46 Combat System which equip the four (4) U-214 and one (1) U-209 AIP submarines of the Hellenic navy fleet.

PS: It was about time the Hellenic Navy equip itself with advanced weaponry after a decade of inactivity

25 thoughts on “Greece releases RFI for new heavy torpedoes (!)

  1. Γνωρίζετε αν εξετάζεται και το ενδεχόμενο αναβάθμισης των SUT σε τέτοιο επίπεδο;

    Νομίζω ότι είναι για την ώρα η καλύτερη λύση. Στο αντίστοιχο πρόγραμμα της Ινδίας η αξία της σχετικής σύμβασης κυμαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε λιγότερο από $60 εκατομμύρια και περιλαμβάνει την αναβάθμιση 64 τορπιλών SUT Mod 1.

    Αυτό σημαίνει ότι η Ινδία τις αναβαθμίζει με λιγότερο από 1 εκ $ το κομμάτι σε επίπεδο που πλησιάζει αυτό της DM2 A4. Στην περίπτωσή μας μιλάμε για 100 περίπου κομμάτια, πολλαπλάσια από όσες καινούριες τορπίλες μπορούμε να πάρουμε με τα χρήματα που σκοπεύουν να δαπανήσουν. Δεδομένου ότι η Ινδική σύμβαση υπογράφτηκε πριν λίγα χρόνια (οι τιμές θα έχουν ανέβει) και ότι εμείς μπορούμε να υπογράψουμε για περισσότερα κομμάτια (άρα το κόστος μονάδας πέφτει), το κόστος ενός προγράμματος αναβάθμισης θα ήταν περίπου 1 εκ $ το κομμάτι.

    Δηλαδή με ένα ποσό της τάξης των 100 εκ $ ( ίσον 80 εκ ευρώ) μπορούμε να αναβαθμίσουμε ολόκληρο το απόθεμα και σε μια δεκαετία να κάνουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα για την αγορά 100+ του καλύτερου τύπου που θα υπάρχει τότε.

    Όπως καταλαβαίνετε, περιμένω με αγωνία τυχόν απάντησή σας στο ερώτημα που θέτω στην αρχή.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Το ότι αλλάζεται ο αισθητήρας με έναν της ίδιας γενιάς με την DM2A4 δεν σημαίνει ότι είναι ο ίδιος ακουστικός αισθητήρας, σε καμία περίπτωση οι επιδόσεις δεν είναι οι ίδιες αν και βελτιώνονται, επίσης οι νέας σχεδίασης τορπίλες στην ουσία δρουνε σαν UUV μεταφέροντας δεδομένα στο υποβρύχια και χάριν στην πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια τους αλλά και των χαρακτηριστικών Στελθ (που η SUT mod 4 δεν έχει) μπορούν να προσεγγίσουν αθόρυβα κοντά στην περιοχή του στοχου. Υπόψιν ότι η χρήση οπτικής ίνας και σύγχρονων τεχνικών ανάλυσης σήματος κάνουν τις νέες τορπιλλς πολύ δύσκολα να παρεμβληθουν. Επίσης μην ξεχνάτε και την φθορά με την πάροδο του χρόνου. Σε όλα τα προγράμματα αναβάθμισης η πολεμική κεφαλή παραμένει η ίδια…Καθώς τα υπάρχοντα U-209 θα υπηρετούν για πάνω από δεκαετία στο ΠΝ οι παλαιότερες U
    SUT θα πάνε σε αυτα

    Μου αρέσει!

  3. Επίσης το κόστος ολοκλήρωσης της Black Shark έχει ήδη ξεπεραστεί καθώς εξοπλίζουν τα Πορτογαλικά U209 AIP με το ίδιο σύστημα μάχης ISUS 90. Δεν υπάρχει λόγος για πισωγυρισματα ας αφιερωθούν τα χρήματα πρώτα για τον καλύτερο εξοπλισμό των AIP υποβρυχίων μας και έπειτα βλέπουμε για καλύτερο τρόπο αξιοποίησης των αξιόπιστων SUT

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. They have delayed the introduction of these systems from RFI to decision to manufacture to purchase to test etc it takes a fairly long time. There is no mention in the article if local participation of Ellenic firms is to take place. It temains to be seen which torpedoes will the Elliniko Navtiko decides to purchase hopefully without too much interference from the politocal establishment.

    Additionally Ellas should exercise the option for two more submarines but they should be upgraded to be of type 216 which give much greater autonomy and the ability to carry missiles of strategic nature and many other options via VLS and special forces insertion metods.

    Μου αρέσει!

  5. @Thegnostos At least RFI is something, yes it is a lenghty procedure but lets hope to be concluded in two years . I believe it is a valid target period. As for the two extra U-214 which are already paid (a big part of them) there are no news. Greek goverment is prosecuting the Skaramanga shipyards (Iskandar Safa management). I am not counting on them at least for the next 5 years

    Μου αρέσει!

  6. Αν προσέξετε καλά, γράφω «προσεγγίζουν τις επιδόσεις της DM2 A4», όχι ότι είναι οι ίδιες. Ο σχολιασμός μου έχει να κάνει αφενός με το value for money και την ποσότητα (που έχει την δική της ποιότητα), αφετέρου με τον χωρίς αρνητικές επιπτώσεις (λόγω της αναβάθμισης) ετεροχρονισμό του προγράμματος για μια δεκαετία, προκειμένου να επιλεγούν ακόμη καλύτερα μοντέλα/τύποι τορπιλλών από αυτά που κυκλοφορούν σήμερα.

    Από πολύ αξιόλογο άρθρο του eAmyna διαβάζουμε σχετικά:
    «SUT Mod 3
    Η Mod 3 (SUT 264) αποτελεί μια πλήρως αναβαθμισμένη έκδοση στην οποία το σύνολο του συστήματος καθοδήγησης της Mod 0 έχει αντικατασταθεί με το αντίστοιχο, πλήρως ψηφιακό, των τορπιλών DM2A3 και DM2A4. Η SUT Mod 3 διαθέτει παθητικό / ενεργό σόναρ με ικανότητα παράλληλης λειτουργίας σε διαφορετικές συχνότητες και με σύμμορφη διάταξη μετατροπέων που παρέχουν διευρυμένη γωνία έρευνας ±100° και ±24° στο οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο αντίστοιχα, υπολογιστή με βελτιωμένες δυνατότητες ψηφιακής ανάλυσης σήματος και χρήση εξελιγμένων αλγορίθμων για τον προσδιορισμό της θέσης, της πορείας και της ταχύτητας του στόχου καθώς την απόρριψη ψευδοστόχων, νέο σύστημα γυροσκοπίων και χρήση καλωδίου οπτικής ίνας για μετάδοση εντολών καθοδήγησης και ανταλλαγή στοιχείων και δεδομένων με το συνδεδεμένο υποβρύχιο. Είναι αδιευκρίνιστο αν η Mod 3 διαθέτει δυνατότητα κατεύθυνσης απορρεύματος (wake-homing).
    SUT Mod 4
    Αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο πακέτο αναβάθμισης της τορπίλης SUT. Πέραν των βελτιώσεων του επιπέδου Mod 3, γίνεται αντικατάσταση του συστήματος πρόωσης (συσσωρευτής / κινητήρας / προπέλα) με το αντίστοιχο της τορπίλης DM2A4. Ο συσσωρευτής της SUT Mod 4 είναι τύπου ψευδαργύρου-οξειδίου του αργύρου (Zn-AgO) ενώ ο υψηλής συχνότητας κινητήρας μόνιμης μαγνήτισης, με δυνατότητα αβαθμίδωτου ελέγχου (stepless control), παρέχει δυνατότητα μέγιστης ταχύτητας 50 κόμβων και 50% χαμηλότερη στάθμη εκπομπής θορύβου (σε αντίστοιχες ταχύτητες). Η προπέλα είναι νέας σχεδίασης με φτερά από fiberglass για μειωμένη ακουστική υπογραφή.
    Ουσιαστικά, από την αρχική τορπίλη SUT διατηρείται μόνο το περίβλημα και η κεφαλή μάχης. Είναι προφανές ότι η επιχειρησιακή αξία της τορπίλης SUT Mod 4 είναι πρακτικά εφάμιλλη της DM2A4, με τις διαφορές να περιορίζονται κυρίως στην κεφαλή μάχης με γόμωση PBX και στην βελτιωμένη υδροδυναμική σχεδίαση της DM2A4.

    Σημειώνεται ότι το Ινδικό Πολεμικό Ναυτικό εκτελεί πρόγραμμα αναβάθμισης των τορπιλών SUT Mod 1, το οποίο, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, περιλαμβάνει την αλλαγή του συστήματος πρόωσης (συσσωρευτές / κινητήρας / προπέλα) του πακέτου Mod 4, με διατήρηση όμως του συστήματος κατεύθυνσης της έκδοσης Mod 1. Η αξία της σχετικής σύμβασης κυμαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε λιγότερο από $60 εκατομμύρια και περιλαμβάνει την αναβάθμιση 64 τορπιλών SUT Mod 1.»

    Η SUT Mod 1 δεν διαφέρει σε τίποτε από την Mod 0, αποτελεί απλή τροποποίησή της, χωρίς διαφοροποίηση επιδόσεων, προκειμένου να καλυφθούν κάποιες τεχνικές απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού της Ινδίας και του Πολεμικού Ναυτικού της Χιλής.
    Παρά την ηλικία της, η κεφαλή μάχης της τορπίλης, συνολικού βάρους 260 κιλών (είναι εφοδιασμένη με γόμωση τύπου RDX υψηλής εκρηκτικότητας και χρησιμοποιεί διπλό πυροσωλήνα, επαφής και προσέγγισης με μαγνητική ενεργοποίηση) έχει αποδειχθεί εξαιρετικά αξιόπιστη και είναι ικανή να προκαλέσει την άμεση βύθιση με μονό πλήγμα σκάφους κατηγορίας 7.000 τόνων. Οπότε η νεότερη κεφαλή των νέων τορπίλων δεν κάνουν στον τομέα αυτό κάποια τόσο σημαντική διαφορά.

    Οι Mod 3 και 4 είναι ψηφιακές, όπως προπαρατέθηκε, και κάνουν χρήση καλωδίου οπτικής ίνας για μετάδοση εντολών καθοδήγησης και ανταλλαγή στοιχείων και δεδομένων με το συνδεδεμένο υποβρύχιο. Οπότε δεν υστερούν σε αντοχή σε παρεμβολές και ικανότητα ανταλλαγής δεδομένων Επίσης η Mod 4 χάρη στο νέο σύστημα πρόωσης έχει εμβέλεια και ταχύτητα κατώτερες μεν (οφειλόμενη στην παλαιότερη υδροδυναμική σχεδίαση) πλην όμως παραπλήσιες της DM2A4.

    Επομένως, αφού το Ινδικό Ναυτικό στο πρόγραμμα αναβάθμισής τους δεν αναβαθμίζει το σύστημα κατεύθυνσης, το οποίο είναι το ίδιο στα Mod 3 και 4, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η αναβάθμιση των Mod 0 του ΠΝ σε Mod 4 θα ανερχόταν σε 2 εκ $ περίπου κόστος μονάδας για τις 100 τορπίλες μας. Μια καινούρια Black Shark κοστίζει 3 εκ $, αν λάβουμε υπόψιν μας το ακυρωθέν πρόγραμμα του Ινδικού Ναυτικού και 98 τορπίλες. Αν λάβουμε υπόψιν και την πιστοποίηση στα πορτογαλικά υποβρύχια, θα πρέπει να προσθέσουμε 3 εκ. ευρώ (σχεδόν 4 εκ. $) ανά υποβρύχιο, δηλαδή συνολικά άλλα 20 εκ. $ (4 Τ214 & 1 Τ209 AIP).

    Δηλαδή χρειαζόμαστε 110 εκ $ (περίπου 88 εκ. ευρώ) για να αποκτήσουμε 30 Black Shark (30 x 3) και να τις πιστοποιήσουμε στα 5 AIP υποβρύχια. Με το ίδιο ποσό μπορούμε να αναβαθμίσουμε 55 (δηλ. σχεδόν τις διπλάσιες) SUT Mod 0 στο επίπεδο Mod 3, ενώ με 200 εκ.$ (περίπου 160 εκ ευρώ) αναβαθμίζουμε όλο το απόθεμα. Ως επιλογή λοιπόν μου φαίνεται ορθή.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  7. @defencegreece

    There is no mention on the RFI the period of performance for the follow on contract. Is there? Two years is an estimate?

    The turkish type 214 submarines under construction at this time are reported as being longer than the submarines of Ellas. Is there additional information on the subsystems that are requiring the extra length?

    The situation with the Skaramanga shipyards is appalling.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  8. @Promaxos
    Δεν είναι κακή επιλογή η SUTmod4 πρέπει όμως να κατανοήσουμε ότι λόγω και του σώματός της Τορπίλης το βάθος εκτόξευσης είναι μεταξύ 200-300 μέτρα.Με λίγα λόγια δεν αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες των νέων υποβρυχίων U-214 (δυνατοτητα χρήσης σε βάθος μεγαλύτερο των 400 μέτρων)
    Επιπρόσθετα, αναβάθμιση σε μια τορπίλη 40 ετών δεν σου εγγυάται ότι το πραγματικό αποτέλεσμα θα είναι πετυχημένο. Ακόμη και αν ήταν το να πληρώσεις το 60-70% του κόστους μιας νέας Τορπίλης για να την κρατήσεις στο οπλοστάσιο σου για 10-15 χρόνια ακόμη (σε σχέση με 40 χρόνια υπηρεσιας μιας νεας) δεν είναι και το πιο σοφό την δεδομένη στιγμή (αν το είχε κάνει το ΠΝ μέσα 00 θα είχε περισσότερο νόημα).

    Το πρόγραμμα αναβάθμισης των U-209/1200 για αυτό έμεινε στο ένα υποβρύχιο το Ωκεανος.

    @Thegnostos

    Yes two years is my personal estimate
    Not sure about the extended length of the turkish T-214. Do you have any exact figure?

    What is for sure is that all subsyastems like the sonar suite , combat system, ESM and radar will be of turkish design and origin. This will make turkish T-214 inferior to our U-214 but easier to maintain and have less operational cost

    Αρέσει σε 1 άτομο

  9. επειδη χασαμε μια δεκαετια που δεν αγορασαμε ουτε σφαιρα τωρα πολλα πραγματα επειγουν να γινουν . και η αγορα νεων τορπιλων πρεπει να γινει και η αναβαθμιση του αποθεματων πρεπει να γινει και η συνεχιση του προγραμματος των 214 πρεπει να γινει καθως και ο περαιτερως εξοπλισμος τους με αντιμετρα κτλ κτλ που λειπουν απο τα 214 και το ωκεανος

    Αρέσει σε 1 άτομο

  10. Να είμαι ειλικρινής δεν γνώριζα το επιχειρησιακό βάθος εξαπόλυσης της SUTmod4. Ο περιορισμός βάθους είναι πράγματι σημαντικός, είστε σίγουροι ότι είναι αυτός;
    Το σκεπτικό μου ήταν ότι αναβαθμίζουμε όλο το απόθεμα (δηλαδή έχουμε σχεδόν σύγχρονες τορπίλες για όλα τα υποβρύχια) και σε 10 χρόνια (που τα οικονομικά ελπίζουμε ότι θα είναι καλύτερα) παίρνουμε σε γενναίες ποσότητες (τουλάχιστον 100 κομμάτια) ακόμα πιο σύγχρονες εκδόσεις από τις σημερινές, δηλαδή απολαμβάνουμε σαφώς ποιοτικό πλεονέκτημα σε σχέση με το ΤΝ.

    Επίσης, δεδομένου ότι κάθε υ/β μεταφέρει (αναλόγως του τύπου και του αν μεταφέρει ταυτόχρονα και αντιπλοϊκά βλήματα) 10-16 τορπίλες, αυτήν την στιγμή αξιοποιούνται (αν θυμάμαι καλά) και πολύ παλιότερες τορπίλες. Οι Βρετανοί βύθισαν το Belgrano 40 ετών τορπίλες (του Β ΠΠ), νομίζω με μιας τέτοιας έκτασης αναβάθμιση (μόνο το κέλυφος και η κεφαλή μάχης παραμένουν ίδια) και καλή συντήρηση θα έχουν ακόμα ωφέλιμη ζωή τουλάχιστον 20ετίας.
    Αυτό είναι σημαντικό και για το όταν θα έρθουν οι νέες τορπίλες, γιατί 100 κομμάτια για 11 υ/β (αν υποθέσουμε ότι θα έχει λυθεί θετικά η διαμάχη με το Σάφα και είτε θα μας επιστρέψει έντοκα τα χρήματα και την αξία των υλικών που έλαβε, σχεδόν 350 εκ ευρώ, είτε θα αναγκαστεί να ναυπηγήσει τα 2 Τ214) δεν φτάνουν και πρέπει να βασιστεί και σε παλιότερους τύπους για να έχεις τους σωλήνες γεμάτους και μισή έως ολόκληρη αναχορηγία στις αποθήκες.

    Από την άλλη, αν το επιχειρησιακό βάθος πράγματι δεν ξεπερνά τα 300 μέτρα, ίσως η καλύτερη λύση είναι πράγματι να πάρουμε τώρα 30 νέες τορπίλες και σε 10 χρόνια να κάνουμε μια πολύ μεγάλη παραγγελία για 200 ακόμα και να παροπλίσουμε ή πουλήσουμε σε τριτοκοσμικούς τις SUT, ενδεχομένως σε συνδυασμό με αναβάθμιση σε Mod 2.
    Έχετε κάποιο λινκ για το βάθος εξαπόλυσης της SUT;

    Μου αρέσει!

  11. Τα Τ214 θα είναι και πιο επικίνδυνα για τους χρήστες τους. Τα συστήματα κλιματισμού του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των εσωτερικών χώρων (μάχης, ενδιαίτησης, συστημάτων πρόωσης και παροχής ενέργειας) θα είναι τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής!!!

    Προσωπικό, ηλεκτρονικά και μηχανές στα 400 μέτρα βάθος, θα εξαρτώνται για την επιβίωσή τους από κάθε αστοχία υλικού, βραχυκύκλωμα, διαρροή υγρού ή αερίου που μπορεί να προκαλέσουν μπλακάουτ, φωτιά, έκρηξη ή δηλητηρίαση (ή πολύ απλά υπερθέρμανση ανθρώπων κι εξοπλισμού) από εξειδικευμένα βιομηχανικά κλιματιστικά (με τεράστιες και ανελαστικές απαιτήσεις στιβαρότητας
    κι αξιοπιστίας) όχι «made in Germany» αλλά «made in Turkey»!!! Παναγίτσα μου! Δεν θα ήθελα με τίποτε να μπω μέσα σε τέτοιο υ/β!

    Μου αρέσει!

  12. Αν θυμαμαι καλά τι έχω διαβάσει, οι Τούρκοι προτίμησαν την επιμήκυνση (υψηλού ρίσκου και αυξημένου κόστους) του υ/β αντί των αντίβαρων για το ζήτημα της κλίσης σε πλεύση στην επιφάνεια με ισχυρό πλευρικό κυματισμό (αυτό που λέγαμε ότι «γέρνουν» τα δικά μας). Μάλλον για να μην ακολουθήσουν τη δική μας λύση και να θεωρούν ότι ανασχεδίασαν το υ/β, ότι πλέον είναι δικό τους σχέδιο.
    (Έχω δει σε διαδικτυακό άρθρο της Πτήσης τούρκο τακτικό «επισκέπτη» να επαίρεται ότι τούρκοι μηχανικοί ανασχεδίασαν το υ/β λύνοντας τα προβλήματά του και ότι ουσιαστικά αποτελεί ένα νέο σχέδιο, ένα νέο υ/β τουρκικής σχεδίασης!!!)

    Δηλαδή για ένα τεταρτεύον ζήτημα, ρίσκαραν από αλαζονεία και μεγαλομανία (και πολύ πιθανόν υπονόμευσαν) τις επιδόσεις πλεύσης του υ/β!!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  13. Για αρχή, για το βάθος εκτόξευσης της SUT το άρθρο του e-amyna αναφέρει 10-250 μέτρα….(αν δεν το βρεις τώρα που έπεσε, έχει αναδημοσιεύτει και αλλού), υπάρχουν κυρίως έντυπες πηγές ( όχι τόσο ηλεκτρονικής μορφης) για τις δυνατοτητες τους

    Αρέσει σε 1 άτομο

  14. »Not sure about the extended length of the turkish T-214. Do you have any exact figure?»

    Mιλαμε για μια διαφορα του 1,5-2 μετρου σε μηκος και πλατος, no big deal.

    Μου αρέσει!

  15. Δυστυχώς το eAmyna δέχεται ηλεκτρονική επίθεση και δεν μπορώ να βρω τα επίμαχα, πολύ κατατοπιστικά άρθρα!

    Μου αρέσει!

  16. @Theognostos
    «…should exercise the option for two more submarines but they should be upgraded to be of type 216 which give much greater autonomy and the ability to carry missiles of strategic nature and many other options via VLS and special forces insertion metods.»

    IMHO, Greek Navy should scrap the additional U-214 and go for completely different technology, capabilities & configuration, aka either U-212 with anti-magnetic steel hull or even a French choice being Scorpene or Shortfin with land attack cruise capabilities.
    I’m sure that a settlement would have to be manageable with ENAE for the all-ready deposited down-payment and it could give enormous advantage as its a weapon that the enemy doesn’t know.

    @PROMAXOS

    «..το υ/β λύνοντας τα προβλήματά του και ότι ουσιαστικά αποτελεί ένα νέο σχέδιο, ένα νέο υ/β τουρκικής σχεδίασης!!!)»

    Αυτό αποτέλεσε εφεύρημα της τουρκίας για να μη πληρώσει royalties στο ΠΝ, όπως θα είχε υποχρέωση, σύμφωνα και με τις συμβατικές υποχρεώσεις που είχαν περιληφθεί στη σύμβαση αγοράς από την HDW έναντι του ΠΝ

    Μου αρέσει!

  17. ΠΚ Με τα ίδια λεφτά που εκσυγχρονιζουμε 4 P-3B AUP (400εκ δολλαρια έχουν πληρωθεί ), αγοράζουμε 15 μτχ Σινουκ από ΗΠΑ (200εκ δολλάρια) και εκσυγχρονιζουμε 85 F-16 Viper στην κορυφαία του έκδοση (1.45 εκ δολλάρια).

    Μου αρέσει!

  18. Τα νέα συστήματα δεν ισχύουν για τις Bellh@ra?Τα χρήματα δεν ισχύουν για τις Bellh@ra?
    H λογική, ότι προμηθεύομαι Γαλλικά Υ/Π με συγκεκριμένες δυνατότητες, ακόμη κι αν δεν συμφωνήσουν οι Γερμανοί για τα U-212…, έχει ουσία.
    Χρήματα υπάρχουν αλλά είναι καθαρά θέμα πολιτικών προτεραιοτήτων.
    Το αφήγημα δεν έχουμε χρήματα για εξοπλιστικές δαπάνες & εκσυγχρονισμούς αλλά από την άλλη ξοδεύουμε ασύστολα σε μη παραγωγικές δαπάνες πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει ή τουλάχιστον να μην αναπαράγεται & υιοθετείται από σοβαρούς ανθρώπους

    Μου αρέσει!

  19. Νομίζω ότι στο κομμάτι της τορπίλες θα πρέπει να κινηθούμε και στις δυο λύσεις. Δηλαδή σε αναβάθμιση και αγορά νέων κομματιών . Αν και το κομμάτι της αναβάθμισης προχωρά , υπήρξε κυσεα πριν λίγους μήνες που αποφάσισε αναβάθμιση για τορπίλες.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  20. @ Theognostos ποιο είναι το κόστος ενός Type 216;

    @ ivychris το Τ 212 έχει μικρό επιχειρησιακό βάθος, κατασκευάστηκε βελτιστοποιημένο για την πολύ ρηχή Βαλτική Θάλασσα (μέγιστο βάθος 250 μ.) γεγονός που επέτρεψε τη χρήση ενός χάλυβα απομαγνητισμένου μεν, μικρότερης αντοχής δε.
    Τα γαλλικά δεν νομίσω ότι δίνουν κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα Τ214, στα οποία μπορούν να πιστοποιηθούν πύραυλοι πλεύσης.

    Μου αρέσει!

  21. Προμάχε,ἡ συζήτηση για το βάθος καταδύσεως των U-212 έχει ξαναγίνει στην e-Amyna,αλλά γενικά κυκλοφορεί ότι αυτό υπερβαίνει τα 400 μέτρα,σύμφωνα και με την πρόχειρη πηγή πιό κάτω
    http://dubm.de/en/type-212-a/

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s