«Επαγγελματοποίηση» εκ των έσω του Ελληνικού Στρατού

Ταχύτητα, ακρίβεια και τόλμη τα χαρακτηριστικά μιας ισχυρής καλά εκπαιδευμένης ομάδας μάχης

Ταχύτητα, ακρίβεια και τόλμη τα χαρακτηριστικά μιας ισχυρής καλά εκπαιδευμένης ομάδας μάχης πεζικού

Καθώς η γεωπολιτική κατάσταση στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου γίνεται μήνα με το μήνα όλο και πιο ασταθής, ο κίνδυνός της χώρας από εξωτερικές απειλές μεγαλώνει. Τα επόμενα χρόνια η αξιοποίηση κοιτασμάτων υδρογοναθράκων στην Ελληνοκυπριακή και Ελλαδική ΑΟΖ μαζί με την πολιτική Αστάθεια στην Τουρκία αναμένεται να δοκιμάσουν τον Ελληνικό Σύστημα Άμυνας. H ολοένα αυξανόμενη ανάπτυξη της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας σε συνδυασμό με την πλυθησμιακή έκρηξη της γειτονικής χώρας θα αποτελέσουν επιπρόσθετο πονοκέφαλο στους Ελληνικούς αμυντικούς σχεδιασμούς. Πρωταγωνιστικό ρόλο θα παίξουν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και ειδικά οι αεροναυτικές δυνάμεις σε συνδυασμό με επίγειες δυνάμεις άμεσης αντίδρασης. Οι ΕΕΔ πέραν από περιπτώσεις θερμών επεισοδίων και συγκρούσεων χαμηλής έντασης πρέπει διαρκώς να διαθέτουν «just in case» ισχυρούς στρατιωτικούς σχηματισμούς για έναν ολοκληρωτικό πόλεμο με τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις σε 3 διακριτά θέατρα επιχειρήσεων, την χερσαία περιοχή του Έβρου, το αρχιπέλαγος του Αιγαίου καθώς και την απομακρυσμένη Κύπρο.

Ασχέτως των τακτικών και των κρίσιμων επιχειρησιακών παραμέτρων που αναλύσαμε σε προηγούμενα άρθρα που δημοσιεύτηκαν στον παρόντα ιστότοπο ( βλέπε: Το Τείχος των Ηρώων στον ΈβροΣυνδυασμένη Άμυνα ΣτόλουΑΣΔΕΝ : Φλεγόμενος Φαέθων στο Αιγαίο) κρίνεται σκόπιμο να αναλύσουμε τον αφανή πυρήνα της ισχύος ενός Ένοπλου Στρατεύματος, τις απαιτούμενες επιχειρησιακές αρετές του ίδιου του Έλληνα Στρατιώτη. Αυτής της μικρής πλην όμως ουσιώδους μονάδας η οποία θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα πολυάριθμο αντίπαλο, με πλειάδα μέσων, ο οποίος  θα έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων και άφθονες δυνάμεις εφεδρείας λόγω του εγγενούς Τουρκικού Πλυθησμού στα Μικρασιατικά παράλια. 

Διαφαινόμενη απειλή

Σε συνέχεια της πολεμικής παράδοσης που θέλει τον Έλληνα Στρατιώτη να μάχεται εναντίον ποσοτικά υπέρτερων αντιπάλων έρχεται να προστεθεί και το στοιχείο της επάρκειας μέσων και εξοπλισμού. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια έγιναν αγορές πολλών δισεκατομμυρίων Ευρώ ο κύριος εξοπλισμός (είδη ρουχισμού, αρβύλες, εξαρτύσεις, τυφέκιο μάχης, πτυοσκάπανο) του Έλληνα Στρατιώτη παραμένει αναχρονιστικός και ακόμη και αν αύριο θέλαμε να προβούμε σε άμεσες παραγγελίες, αυτές δεν θα μπορούσαν ούτε να καλύψουν τις ανάγκες του εν ενεργεία στρατεύματος, πόσω δε μάλλον και της πλήρους κινητοποιημένης εφεδρείας.

Έχοντας στο μυαλό μας  τις υπάρχουσες απειλές της 1ης Τουρκικής Στρατιάς στην Ανατολική Θράκη καθώς και τις αεραποβατικές ικανότητες και την μάζα της «εκπαιδευτικής» Τουρκικής Στρατιάς του Αιγαίου από τα πρώτα λεπτά της σύγκρουσης οι Ελληνικές Δυνάμεις θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις εχθρικές Δυνάμεις σε αναλογία 1:3 όσον αφορά την γενικότερη αναλογία στο κάθε θέατρο επιχειρήσεων. Στην κάθε όμως μάχη σε τακτικό πεδίο οι αναλογίες αυτές θα χειροτερέψουν από 6:1 έως 10:1 όπως διαφάνηκε μέσω πληροφοριών από το διαρρέων σχέδιο «Βαριοπούλα». Οι Τούρκοι στρατηγοί παρόλη την αριθμητική τους υπεροπλία δεν σχεδιάζαν να προσβάλουν ολόκληρη τη ελληνική αμυντική γραμμή παρά  να επικεντρωθούν σε εκείνα μόνο τα στραηγικά σημεία που θεωρούν ότι θα αποσταθεροποιήσουν την ικανότητα του ΕΣ να μάχεται.

Το δέσιμο της κάθε ομάδας μάχης αποτελεί από μόνο του έναν αφανή πολλαπλασιαστή ισχύος

Το δέσιμο της κάθε ομάδας μάχης αποτελεί από μόνο του έναν αφανή πολλαπλασιαστή ισχύος

Επιπλέον σε αντίθεση με τον εξοπλισμό του Ελληνικού Μηχανοκίνητου Πεζικού και το κύριο μέσο μετακίνησης του που είναι τα τεθωρακισμένα οχήματα της σειράς Μ113, το Τουρκικό Μηχανοκίνητο Πεζικό βασίζεται σε περίπου 2249 σύγχρονα ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ AIFV τα οποία κατασκευάστηκαν στην Τουρκία στις εγκαταστάσεις της εταιρείας FNSS σε δύο πρόσφατες χρονικές περιόδους στις αρχές του 1990 και του 2000. Από αυτά τα 650 είναι τύπου ACV-ΑIFV ΤΟΜΑ εξοπλισμένα με πυροβόλο 25mm για άμεσα πυρά υποστήριξης, 170 είναι της έκδοσης  ACV-AMV TOMO εξοπλισμένα με όλμο 81mm εκτελώντας έμμεσα πυρά υποστήριξης και 48 τεθωρακισμένα ACV-ATV εξοπλισμένα με πύργο ενός ατόμου με δίδυμο εκτοξευτή πυραύλων TOW σε αντιαρματικό ρόλο. Τα υπόλοιπα 1,380 οχήματα είναι της έκδοσης  ACV-AAPC ΤΟΜΠ και έχουν ένα υποτυπώδες πυροβόλο 12.7mm μαζί με ένα πολυβόλο 7.62 mm με κύρια αποστολή την ασφαλή μεταφορά και προστασία στρατευμάτων. Οι τουρκικές επίσης ικανότητες αεραποβατικών και αμφίβιων επιχειρήσεων θα ενισχυθούν τα επόμενα χρόνια με την κατασκευή 2 νέων αποβατικών πλοίων LST, 1 ελικοπτεροφόρου LHD βασισμένο στην κλάση του ισπανικού Juan Carlos, 60 νέων επιθετικών ελικοπτέρων Τ-129 καθώς και 109 νέων μεταφορικών ελικοπτέρων T-70i που θα συμπληρώσουν τον υπάρχοντα σύγχρονο μεταφορικό στόλο των 86 S-70A Blackhawk και 28 AS-532UL Cougar.

Προδιαγραφές Έλληνα Στρατιώτη

Με λίγα λόγια ο Έλληνας Στρατιώτης θα κληθεί να αντιμετωπίσει ολοένα αυξανόμενα κύματα επιθέσεων με ελάχιστη ή μικρή προειδοποίηση. Θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει τον Τουρκικό Στρατό ως ένα πολυάριθμο και υπερεξοπλισμένο στρατιωτικό μηχανισμό. Ο εχθρός επίσης θα μπορεί σε διάστημα ολίγων ημερών να μεταφέρει τεράστιους αριθμούς εφεδρειών για να αντικαταστήσει τις απώλειές του. Υπενθυμίζεται πως τόσο η Σμύρνη όσο και η Κωνσταντινούπολη αποτελούν πλυθησμιακά και κατεπέκταση οικονομικά κέντρα της Τουρκίας. Χαρακτηριστικά οι δύο αυτές μητροπόλεις με βάση εκτιμήσεις της Τουρκικής Στατιστικής Υπηρεσίας έχουν 14.000.000 και 4.000.000 εκ κατοίκους αντίστοιχα. Αν υποθέσουμε καταχρηστικά και πεσσιμιστικά ότι το 10% του πλυθησμού αυτού είναι εν δυνάμει ικανοί να αποτελέσουν στρατηγική εφεδρεία μιλάμε για μια μεγάλη δεξαμενή 1.8εκ εφέδρων. Προφανώς το όριο για το πόσους πραγματικά μπορεί να στρατολογήσει το ΤΣ προκύπτει από το πόσους μπορούν να εξοπλίσουν οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις.  Αυτό αυτομάτως εξαναγκάζει την ελληνική πλευρά να πρέπει να καταστρέψει την όποια απειλή δημιουργείται εν τη γενέσει της με μεγάλη ταχύτητα, ακρίβεια και φονικότητα.

Τα υψηλά ποσοστά απωλειών που θα κληθεί να επιφέρει ο ΕΣ θα πρέπει να διατηρηθούν για μεγάλο διάστημα και να μεταφερθούν ακόμη και στην Τουρκική Ενδοχώρα.

Αυτό απαιτεί από τον Έλληνα Στρατιώτη :

  • Βαθιά γνώση του αντικειμένου και  αυτοματισμό των κινήσεων
  • Ταχύτητα/ Σωματική Αντοχή
  • Ακρίβεια/συντονισμός πυρών
  • Δυνατότητα μάχης υπό την κάλυψη της νύχτας
  • Γνώση του εδάφους
  • Επιθετικό πνεύμα
  • Εναλαξιμότητα σε ρόλους μέσα στην ομάδα μάχης πεζικού (όλα τα όπλα της ομάδας θα πρέπει να μπορεί να τα χειρίζεται ικανοποιητικά ο κάθε στρατιώτης ακόμη και βομβιδοβόλα Μ79)
  • Γνώση για στήσιμο ενέδρων και παραπλανητικών επιχειρήσεων
  • Γνώση του αντιπάλου, των προτερημάτων και αδυναμιών του
  • Ψυχολογική προετοιμασία και αυτοπεποίθηση για την νίκη

Πρόγραμμα εκπαίδευσης

Το τρίπτυχο της επιτυχίας τν μέσω κρίσης είναι εκπαίδευση εις την τρίτη!

Το τρίπτυχο της επιτυχίας εν μέσω κρίσης είναι εκπαίδευση εις την τρίτη!

Η απόκτηση υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης πρέπει να είναι το Α και το Ω αν θέλουμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτούμενες επιχειρησιακές ανάγκες ενός ολοκληρωτικούς πολέμου. Ασχέτως του σε ποιο στάδιο της θητείας του βρίσκεται ο Ελληνας Στρατιώτης και έχοντας ως πρωταρχικό μας μέλημα όχι την τυπική προσήλωση σε κανόνες και δημοσιουπαλληλικές νοοτροπίες θεωρούμε πως ο μόνος τρόπος να είναι αποδοτική η θητεία ενός Έλληνα στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι να ασχολειται καθημερινά με την στρατιωτική του εκπαίδευση και την σωματική του εκγύμνανση. Τονίζουμε καθημερινά καθώς για να ξεχωρίσουν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις  απαιτείται η στρατιωτική τέχνη να γίνει δεύτερη φύση του κάθε κληρωτού, ένα βίωμα ώστε αν ποτέ χρειαστεί να επαναληφθεί να έχει όλα τα εφόδια για να ανταποκριθεί στο καθήκον του. Για να γίνει αυτό απαιτούνται ριζικές τομές στην νοοτροπία ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας. Δεν έχει σημασία ο βαθμός η το βύσμα του καθενός αλλά η προσήλωση στην αποστολή και στην ορθή αξιοποίηση του χρόνου που αφιερώνει κάποιος στη θητεία του.

Χαρακτηριστικά  ένα τυπικό καθημερινό πρόγραμμα εκπαίδευσης θα μπορούσε να περιλαμβάνει:

  1. Πρωινή Γυμναστικής διάρκειας 1 ώρας για όλο το στρατιωτικό προσωπικό που βρίσκεται στο φυλάκιο, πολυδύναμο στρατόπεδο, κέντρο εκπαίδευσης κτλ ανεξαρτήτως αν υπάρχει προσωπικό στα γραφεία, στα μαγειρεία ή οποιασδήποτε άλλης «φιδότρυπας». Η εκγύμνανση στρατιωτικών όλων των βαθμίδων θα ενδυναμώσει και το πνεύμα ομάδας και συναδελφικότητας.
  2. Θεωρητική εκπαίδευση για τους κληρωτούς πάνω σε στρατιωτικά ζητήματα, σε τακτικές,δυνατότητες οπλικών συστήμάτων, τεχνικών καμουφλάζ, μάχη σε κατοικημένους τόπους κτλ
  3. Έπειτα θα μπορούσε να ακολουθηθεί πρακτική εκπαίδευση των στρατιωτών σε τακτικές και χρήση/συντήρηση οπλισμού ανά μικρά κλιμάκια. Σκοπός είναι να σμιλευθεί η ομάδα και αν είναι απαραίτητο να αναπτυξει τις δικές της μοναδικές πολεμικές αρετές.
  4. Το πρόγραμμα θα μπορούσε να κλείσει με ενημέρωση για τις ικανότητες πιθανόν εχθρικών δυνάμεων και τρόπων αντιμετώπισής τους.
Οι Ειδικές Δυνάμεις πρέπει να είναι το πρότυπο πάνω στο οποίο θα μετεξελιχθεί ο ΕΣ

Οι Ειδικές Δυνάμεις πρέπει να είναι το πρότυπο πάνω στο οποίο θα μετεξελιχθεί ο ΕΣ

Επιπλέον κατά καιρούς (2 φορές το μήνα) είναι απαραίτητο να διαξάγονται ΤΑΕ με πλήρη οπλισμό και εξοπλισμό σε άγνωστο μέρος εκτός στρατοπέδου. Αντίστοιχα οι βολές αύξησης σκοπευτικής ικανότητας που υπάρχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης του ΕΣ θα μπορούσαν να αντικατασταθούν κατα καιρούς από βολές στα πλαίσια «πυρ και κίνηση» αλλά και απο διαφορετικές θέσεις βάλλοντος.

Δεν είναι απαραίτητο να μένουμε αυστηρά σε τυπολατρείεςπου έχουν ως αποτέλεσμα  την μη εκπαίδευση των στρατιωτών μας. Χαρακτηριστικά μεγάλο μέρος των θεωρητικών εκπαιδεύσεων θα μπορούσε να γίνει κατά τη διάρκεια των απογευματινών χρόνων εκπαίδευσης ακόμη και από τον ΑΥΔΜ. Αντίστοιχα ορισμένα εγκαταλελειμένα κτίρια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ρίψη εκπαιδευτικών χειροβομβίδων και την εκτέλεση τεχνικών εκκαθάρισης δωματίων ίσως και σε συνδυασμό με κάποιο αναπάντεχο ΤΑΕ. Στα πλαίσια ρεαλισμού θα μπορούσε να επιχειρηθεί και απεικόνιση εχθρικής δύναμης εισβολής από κάποιο διαφορετικό τάγμα της κάθε Ταξιαρχίας.

Το πρόγραμμα διατροφής της κάθε μονάδας θα πρέπει πέραν της υγιεινής διατροφής να έχει και στόχο την αύξηση της μυικής μάζας μέσω πρωτεινούχων τροφών.

Ένα μικρό παράδειγμα 

Τα παραπάνω έχουν ως στόχο να αναβαθμίσουν κατακόρυφα την μαχητική αξία των Ελλήνων Στρατιωτών σε σχέση με τους επίδοξους εισβολείς. Μέσα από τη θεωρία των παιγνίων και τη Στατιστική θα δώσουμε ένα μικρό παράδειγμα σε μια πιθανή μάχη ανάμεσα σε μια «επαγγελματικά» εκπαιδευμένης στρατιωτικής ομάδας μάχης πεζικού και μιας «τυπικά»(ή για το θεαθήναι) εκπαιδευμένης αντίπαλης μονάδας. Υποθέτουμε ότι και οι 2 μονάδες έχουν τον ίδιο οπλισμό και εξοπλισμό και ξεκινάνε ταυτόχρονα την ανταλλαγή πυρών. Έχουν επίσης το ίδιο μέγεθος, τυπικά μια δύναμη 8 ατόμων.

Στο παράδειγμά μας θα χρησιμοποιήσουμε 2 πιθανότητες. Αυτήν της επιτυχούς βολής Pk κάθε μέλους της ομάδας βασιζόμενη στην ευστοχία του και αυτήν της επιτυχους κάλυψης Pd που προσομοιάζει την ικανότητα του κάθε στρατιώτη να εμφανίζει μικρό ίχνος στα αντίπαλα σκόπευτρα και να είναι επαρκώς καλυμμένος είτε από το φυσικό περιβάλλον είτε σε κάποιο τεχνητό όρυγμα. Με λίγα λόγια το Pd είναι η ικανότητα του στρατιώτη να βρίσκεται σε ένα επαρκώς προστατευμένο χώρο και χαρακτηρίζει την άμυνά του. Θεωρούμε ότι η Ομάδα Α είναι αυτή που είναι επαγγελματικά εκπαιδευμένη και η Ομάδα Β αυτή που έχει τα τυπικά προγράμματα χαλαρής εκπαίδευσης που συναντά κανείς σε στρατούς που αντιμετωπίζουν τους στρατιώτες τους ως cannon folder.

Σε πολλές περιπτώσεις η εκτέλεση αποτελεσματικά στοχευμένων πυρών μπορεί να αποδεκατίσει μια εχθρική ομάδα από τον πρώτο Γύρο

Σε πολλές περιπτώσεις η εκτέλεση αποτελεσματικά στοχευμένων πυρών μπορεί να αποδεκατίσει μια εχθρική ομάδα από τον πρώτο Γύρο

Γύρος 1

Pk Pd 1-Pd HP

Οριο Διάλυσης ❤

Ομάδα Α

0,75 0,8 0.2 8 Όχι

Ομάδα Β

0,4

0,5 0.5 8

Όχι

Γυρος 2    

Ομάδα Α

0,85

0,8 0.2 7,36 Όχι

Ομάδα Β

0,4

0,5 0.5

5

Όχι
Γυρος 3    
Ομάδα Α

0,85

0,8 0.2

6,96

Όχι

Ομάδα Β 0,4 0,5 0.5 2,24

Ναι

Στο παραπάνω παράδειγμα σε κάθε γύρο, ο ρυθμός απωλειών που προξενείται στον αντίπαλο ισούται με το ποσοστό ευστοχίας Pk πολλαπλασιασμένο επί την πιθανότητα 1-Pd της αντίπαλης ομάδας. Η πιθανότητα 1-Pd είναι στην ουσία η πιθανότητα του κάθε στρατιώτη της αντίπαλης ομάδας να έχει ακάλυπτο μέρος του σώματός του στα αντίπαλα σκόπευτρα.  HP είναι ο αριθμός στρατιωτών που έχει η κάθε ομάδα σε κάθε γύρο. Για λόγους απλοποίησης και ισοτιμίας ανάμεσα στις 2 ομάδες θεωρείται ότι  η τιμή αυτή μπορεί να λάβει και δεκαδικούς αριθμούς. Σε κάθε γύρο ο κάθε στρατιώτης εκτελεί μια βολή.

 Για παράδειγμα στον Γύρο 1 η Ομάδα Α προξενεί 0,75*0,5*8 =3 απώλειες στην Ομάδα Β.

Αντίστοιχα η Ομάδα Β προξενεί 0,4*0,2*8=0,64 απώλειες στην Ομάδα Α.

Στην αρχή του  Γύρου 2 η Ομάδα Α έχει HP=8-0.64=7.36 άτομα δύναμη

Η Ομάδα Β έχει αντίστοιχα HP=8-3=5 άτομα δύναμη

Θεωρείται πως σε περίπτωση που μια Ομάδα πέσει κάτω από τα 3 άτομα τότε αυτομάτως διατάσσεται υποχώρηση ώστε έπειτα να γίνει ανασυγκρότηση καθώς η δυναμή της έχει στην ουσία χάσει σχεδόν το 65% των ανδρών της. Στην πράξη αυτό το όριο μπορεί να είναι 40-50% αλλά για τις ανάγκες του παραδείγματος το θέσαμε εκεί .

Όπως διαφαίνεται στον Γύρο 3 η Ομάδα Β παύει να υφίσταται και υποχωρεί. Η εναπομείνουσα δύναμη της Ομάδας Α είναι 6.96 άτομα.

Στην ουσία μια καλά εκπαιδευμένη ομάδα μάχης πεζικού μπορεί τόσο να προξενήσει πολύ μεγάλο ρυθμό απωλειών στον αντίπαλο όσο και να προστατευτεί από τα πυρά μιας ανεκπαίδευτης αντίπαλης ομάδας.

H  Ομάδα Β για να επιτύχει ισάξιο αριθμό απωλειών απαιτεί χ=3/0,08=37,5 άτομα δύναμη, δηλαδή σχεδόν 5πλάσιο προσωπικό για να ισορροπήσει την ανώτερα εκπαιδευμένη Ομάδα Α (!).

Εν κατακλείδι, καθώς ο ΕΣ αναμένεται να αντιμετωπίσει αριθμητικά υπέρμετρες με διαφορά δυνάμεις θεωρείται σκόπιμο να δοθεί έμφαση σε έναν όχι και τόσο γυαλιστερό ή επικερδή πολλαπλασιαστή ισχύος, την εκπαίδευση. Είναι ίσος και ο πιο αποδοτικός όσον αφορά την σχέση επίδοσης/κόστους. Η διαφορά στην εκπαίδευση σε όλο το στράτευμα ανεξαρτήτως βαθμού, μόνιμου ή μη προσωπικού θα αποδώσει τα μέγιστα και πρέπει να είναι η νο1 προτεραιότητα για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Η οικονομική κρίση που πλήττει και το στράτευμα είναι και ευκαιρία για μια ριζική επανάσταση στον τρόπο εκπαίδευσης όσο και στον τρόπο αντίληψης για το κατά πόσο θέλουμε να είμαστε έτοιμοι για το χειρότερο…

4 thoughts on “«Επαγγελματοποίηση» εκ των έσω του Ελληνικού Στρατού

  1. Ωραιοτατο κειμενο.

    Ι)ΤΑΕ καθημερινα σε ολες τις μοναδες σε ΑΣΔΕΝ και Δ ΣΣ οι οποιες πρεπει να εχουν μια διμοιρια καθημερινα ετοιμη να φυγει απο το στρατοπαιδο σε 15 λεπτα, στα προτυπα της Μεγαλονησου.Δεν χρειαζεται να βγαινει απο το στρατοπαιδο αλλα να ειναι ετοιμη.
    ΙΙ)Διημερο ή τριημερο επιχειρησιακης ετοιμοτητας εξω απο το στρατοπαιδο για ΚΑΘΕ μοναδα σε ΑΣΔΕΝ και ΔΣΣ.
    ΙΙΙ)Εντατικοποιηση της θεωρητικης εκπαιδευσης ΔΙΧΩΣ ΦΙΔΟΤΡΥΠΕΣ. Προτιμω να βρουν φιδοτρυπες στη γυμναστικη αλλα οχι και να μου … τακωσουν στην θεωρητικη εκπαιδευση.
    Αναλυτικες οδηγιες ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ για το πως αντιμετωπιζουμε διαφορετικες καταστασεις.
    Ευθυνη του διοικητη ή του ταξιαρχου ειναι να κωδικοποιησουν 6-7 καταστασεις και να τις λεει στην πρωινη εκπαιδευση ο εκπαιδευτης ΣΥΝΕΧΕΙΑ στους φανταρους.

    IV)Να σταματησει η δικαιολογια που εχουμε πως «Δε βγαινει εξω η μοναδα, δεν ασκειται ο φανταρος».
    Πχ το να κανεις εξασκηση για αγωνα σε κατοικημενες περιοχες,αιτηση πυρων υποστηριξης, να ανοιξεις ορυγμα, πυρ και κινηση, δεν χρειαζεται να το κανεις σε πεδιο βολης, το κανεις και ΜΕΣΑ στο στρατοπαιδο.
    ΑΝ θες με κουκουναρι προσομοιωνεις την χειροβομβιδα ή το καπνογονο και μαθαινεις να μπαινεις εντος της οικειας.
    Μπορεις να μιλας με τον φανταρο στο αλλο ακρο του στρατοπαιδου με τον ασυρματο για να μαθεις να τον χειριζεσαι, δε χρειαζεται να εισαι εξω.

    Η εντατικοποιηση της εκπαιδευσης θα ανεβασει το ηθικο του στρατευματος, την απολεσματικοτητα του σε περιοδο πολεμου, θα περιορισει τις απωλειες και θα αποτελεσει κρισιμο παραγοντα.

    Αυτα οπως ΟΡΘΑ αναφερει το κειμενο μεχρι και ο ΑΥΔΜ μπορει να τα κανει-πχ να σου δειξει πως χειριζομαστε να νυχτερινα κυαλια.

    V)Να γινει δελτιο μαχητη απο το ΓΕΕΘΑ και να κωδικοποιηθουν 10 καταστασεις στις οποιες αν ΔΕΝ ασκηθει ο φανταρος, δεν παιρνει απολυτηριο.Σε καθε ασκηση το μηνα να γινονται 2-3 ασκησεις των παραπανω ετσι ωστε μετα απο 4 μηνες να εχει τελειωσει με μια πληρη θεωρια καταστασεων και να αρχισει τις επαναληψεις στο υπολοιπο.

    ΟΥΤΕ ΛΕΦΤΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ, ΟΥΤΕ ΟΠΛΑ.ΘΕΛΗΣΗ ΜΟΝΟ.

    Μου αρέσει!

  2. Όσον αφορά το (V) Δελτίο Μαχητή υπάρχει μόνο όμως όσον αφορά την σκοπευτική ικανότητα του καθενός.
    Από εκεί και ύστερα είναι στην ευχέρεια του ΓΕΣ πρωτίστως και έπειτα του κάθε διοικητή να πιέζουν για περισσότερη εκπαίδευση

    Επίσης γενικά καθώς πηγαίνουμε σε πολυδύναμα στρατόπεδα θα μπορούσαν να γίνονται τακτικά παράλληλες ασκήσεις ΠΒ, ΠΖ, ΜΧ κτλ ακόμη και εντός στρατοπέδου.
    Θα μπορουσαν να μπουν επίσης και αντικείμενα παροχής Α Βοηθειών, δέσιμου επιδέσμου κτλ τα οποια είναι χρήσιμα και εκτός στρατιωτικής ζωής

    Μου αρέσει!

  3. Απαραδεκτο να καθοριζει ο δοικητης την εκπαιδευση-σαν να λεμε πως αν ενας διοικητης κοιμαται, κοιμαται και η μοναδα.
    Οχι καποια πραγματα πρεπει να γινονται κεντρικα-και αν θελει ο δοικητης ας ανεβασει μονος του το επιπεδο.
    ΥΓ.Προφανως – οι πρωτες βοηθειες αμυνας επρεπε να διδασκονται σε καθε ασκηση.

    Μου αρέσει!

  4. Ο διοικητης ενος ταγματος ωε ηγετης πρεπει να εχει ευχερεια κινησεων. Ο ρολος του ειναι μεταξυ αλλων να δινει τις γενικες κατευθυνσεις. Την υπολοιπη δουλεια την κανουν οι λοχαγοι και οι λοχιες.
    Ο ηγετης επμνεει και δημιουργει με τη σειρα του και αλλους μικρους ηγητορες.

    ΥΓ. Το ΓΕΣ εδω και δεκαετιες παραμενει αναχρονιστικο στις προτασεις του. Δεν ειναι τυχαιο οτι το ΠΖ δν εχει δογμα και μεσα ΤΟΜΑ. Ουτε οτι συνεχιζει να αγνοει την αξια μιας καλης αρβυλλας με ανατομικη και οχι ξυλινη σολα!

    Μου αρέσει!

Πείτε μας την άποψή σας...